Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Pitbike.. 110cc' (ID 40193).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 3-12-2006 9:44.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dvm yamaha dt
Je moet gewoon de 2 uiteinden van je bobine zoeken en op elk uiteinde van de bobine een meetklem van de DMM zetten.
Als je op 'diode/doorlaat'-stand (zo'n "-|>-" teken) meet dan meet je of je draad doorlaat/geleid of anders spert/onderbreekt. De waarde diej op je display te zien krijgt is dan de minimum doorlaatspanning (= de spanning nodig om een stroom door de spoel te sturen, minimum spanning nodig om draad te doen geleiden).
Als je echt de weerstand van de draad/spoel wil meten moet je je DMM in ohm-stand zetten. Naargelang de waarden diej je in KB vindt weet je welk meetbereik je moet instellen op je DMM. De ohm standen worden meestal aangegegeven met 2 (tot 2ohm) 20 (tot 20ohm) 200(tot 200 ohm) 2k (tot 2000 ohm of 2K of 2kohm) 20k 2M(tot 2megaohm) enz (of gelijkaardig). Meestal staat boven al deze standen dan zo'n ohm-tekentje (denk dat ze dat ook een omega noemen ). Als je nu nog vragen hebt over de DMM zoek je de handleiding maar .
Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 3-12-2006 om 2:51 uur.
De primaire en secundaire kant van je spoel zitten niet in een stroomkring... weet niet wat jij wilt meten maar dat gaat dus niet wat je wilt.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved