Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'rare dingen honda mt5' (ID 40169).
De reply is geschreven door MTX-speed (UserID 6030) op 30-11-2006 17:41.

Idd eerst goed controleren op valse lucht.
Is je koppakking wel goed dicht?
Zit je bougie wel goed vast?
Is je bougie niet kapot?
Zit je luchtslang er goed op?
Zit je luchtslang niet geknikt?
Zit het luchtfilter niet dicht?
Zit je uitlaat niet dichtgeslipt?
Heb je je zuiger er goed ingezet?
Staat je ontsteking op "dezelfde tijd" als eerst?
Is er vuil in je carburateur gekomen?
Staat je carburateur nog steeds hetzelfde afgesteld?
Zit je benzineslang er wel op?
Genoeg benzine in de tank?
Is de voetpakking niet lek?
Is je uitlaat niet overdreven lek?
Lopen je remmen niet aan? Misschien te strak gezet?

Sowieso is het verstandig om altijd je keerringen te vernieuwen wanneer je je krukaslagers vervangt. Door de speling die op de lagers ontstaan slijten namelijk je keerringen ook veel harder en worden wijder waardoor ze niet zo goed meer aansluiten. Twijfel je eraan of hij lekt, gewoon meteen vervangen. Dingen kosten toch geen drol (wel enkele euro's)

De linkerkeerring kun je sowieso van buitenaf vervangen.
stap 1: haal eerst heel je ontsteking eraf (3 boutjes weetjewel)
stap 2: pak 2 schroeven en draai die tegenover elkaar in de keerring en laat de koppen er een heel stuk uitsteken
stap 3: pak twee tangen en trek aan aan de schroeven en je trekt zo de keerring ermee uit.
stap 4: ga naar de brommerboer en bestel effe een een nieuwe keerring voor een paar eurie.
stap 5: zorg dat de buitenring goed vetvrij is ook de kant waar deze in het blok moet (wanneer deze oppervlakken namelijk vettig zijn heb je de kans dat hij los kan lopen en je keerring eruit floept en dan heb je dus weer wat te doen)
stap 6: aan de binnenring en de krukas wat vet doen, zodat de boel lekker glijd.
stap 7: duw de keerring er met je HANDEN in zodat je de keerring niet beschadigd en zorg dat je hem niet te ver doordrukt, dan gaat de krukas namelijk weer zwaar lopen. Je kunt ook eventueel een passen buisje zoeken en hem daarmee aandrukken (dit buisje moet zo breed mogelijk zijn zodat hij er maar net inpast).

Al het nou nog niet lukt..........pffff
Succes!

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 30-11-2006 om 17:42 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved