Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'Gelijkrichter honda MTX' (ID 40109).
De reply is geschreven door Uncle BLAM (UserID 10001) op 27-11-2006 17:03.
testen van een spanningregelaar/gelijkrichter kan alleen in een meet opstelling, dat wil zeggen dat je een wisselspanning heb van b.v. 12v waar je het 'ding' op aansluit en verder sluit je er dan lampen o.i.d. op aan die stroom trekken en kun je met iets anders meten wat er aan spanning uit komt ... een analoge gelijkspannings meter ( met wijzer dus ) zal niet uitslaan naar 12v als de gelijkrichter stuk is maar zal heel snel heen en weer willen gaan en wss op nul blijven staan, of een gelijkspannings motortje van 12v zal op gelijkspanning gaan rond draaien en op wisselspanning dus ook heen en weer willen gaan ( staat stil of trilt )
er zit/zitten diode's in een gelijkrichter die laten de ene kant op stroom door en de andere kant op blokkeren ze, als ze stuk gaan laten ze alle kanten op stroom door
als je geen oneindige weerstand meet tussen de rode en de zwarte draad van je accu zegt dit niet zo veel, omdat er uiteindelijk onder je vliegwiel een spoel is die de twee draden met elkaar verbind ( vaak een spoel met weinig weerstand )
ik hoop dat je hier iets aan hebt
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved