Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp '2takt cdi op 4takt' (ID 40077).
De reply is geschreven door De Schout (UserID 755) op 26-11-2006 22:56.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
een mt cdi vervroegt of verlaat niet.
is gewoon 1 vast ontstekingspunt.
net als contactpunten, das ook 1 vast punt zegmaar.

rede dat een mt cdi sloom is komt doordat er een condensator (ala eurobegrenzer) is ingebouwd.
als je die eruit kan wippen issie dus sneller. maar das bijna nie te doen.
er zijn wel cdi's voor mt die wel een goede curve hebben.
o.a. de daytona cdi, en de posh cdi. die gaan beide vervroegen meen ik.

je ziet bij sommige curves ook dat het ontstekingstijdstip eerst vervroegd word, tot het punt waar het max. vermogen ligt, en dat ze na dat punt van topvermogen weer het tijdstip gaan verlaten.

dit is trouwens de curve van de hpi.
die vervroegt dus alleen maar:

http://www.hpi.be/068_2006_2curves.gif



Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 25-11-2006 om 18:10 uur.


de hpi verlaat toch, gaat toch naar 0 graden voorontsteking toe of ben ik nou gek


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved