Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'ABS' (ID 6854).
De reply is geschreven door Woeter (UserID 144) op 1-1-03?16:56.
Quote:
Originally posted by: nick
Quote:
Originally posted by: Yamaha DT 125
Je kan dan toch geen stoppies meer maken?
Nee in principe niet, maar ik dacht dat je bij sommige BMW's het ook uit kon schakelen.
Een aantal BMW's hebben ook een systeempje waarmee beide remmen altijd werken (voor en achter) ookal duw je maar 1 rem (voet of rechterhand) in... Zo heb je altijd de optimale verhouding tussen de voor- en achterremdruk zodat je ook wat dat betreft het snelst stilstaat (zonder te slippen). In combinatie met ABS zorgt dat voor een veel kortere remweg.
Als je echt goed kan remmen kan je harder remmen dan ABS omdat ABS wel heeeel eventjes kort slipt en dus weer iets te veel remkracht laat vieren wat dus niet constant de maximale remdruk is... maar je moet wel heel goed kunnen remmen moet je het beter kunnen dan ABS
Quote:
Quote:
Originally posted by: SIWWN
idd Gewoon met een of andere sensortjes...
Dus altijd maximaal remmen onder elke omstandigheden, misschien dat het wel dan wel een seconden slipt (ligt ook aan de ecu hoe snel zo'n ding is) maar in ieder geval minder kort als je zelf je rem loslaat...
Nee, het slipt constant NET niet. Slippen is namelijk verlies van grip en dus juist GEEN goede manier van remmen.
En de huidige ABS systemen pompen en releasen tussen de 10 en 15x per seconde.
kheb wel eens in een auto gezeten toen we vol in de ABS gingen maar die slipte wel, iedere keer heeeel eventjes maar was wel duidelijk dat het wiel korte tijd blokkeerde.
Volgens een gast op motor-forum die op een BMW met ABS had gereden slipte het wiel ook heeeel eventjes maar niet zo lang natuurlijk dat je onderuit gaat
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved