Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'ABS' (ID 6854).
De reply is geschreven door Nick (UserID 1) op 1-1-03?16:05.

Quote:
Originally posted by: Yamaha DT 125

Je kan dan toch geen stoppies meer maken?

Nee in principe niet, maar ik dacht dat je bij sommige BMW's het ook uit kon schakelen.
Een aantal BMW's hebben ook een systeempje waarmee beide remmen altijd werken (voor en achter) ookal duw je maar 1 rem (voet of rechterhand) in... Zo heb je altijd de optimale verhouding tussen de voor- en achterremdruk zodat je ook wat dat betreft het snelst stilstaat (zonder te slippen). In combinatie met ABS zorgt dat voor een veel kortere remweg.

Quote:
Originally posted by: SIWWN

idd Gewoon met een of andere sensortjes...

Dus altijd maximaal remmen onder elke omstandigheden, misschien dat het wel dan wel een seconden slipt (ligt ook aan de ecu hoe snel zo'n ding is) maar in ieder geval minder kort als je zelf je rem loslaat...


Nee, het slipt constant NET niet. Slippen is namelijk verlies van grip en dus juist GEEN goede manier van remmen.
En de huidige ABS systemen pompen en releasen tussen de 10 en 15x per seconde.

Quote:
Originally posted by: wipe-out

abs doet eigenlijk van, vol in de remmen, remmen los, vol in de remmen, remmen los, [..]

Ook niet dus
Hij gaat niet vol in de remmen. Zie mijn verhaaltje boven: hij constateerd een dikke vertraging in 1 keer en zal dan de druk afbouwen tot ie weer een versnelling merkt. Dan begint het weer van voor af aan.
Maar let erop dat ie dus NIET slipt. Dat is juist de kracht van ABS. Als ie zou slippen zou de remweg langer worden dan nu het geval is bij ABS.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved