Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Klant is koning' (ID 40094).
De reply is geschreven door senda freak (UserID 4145) op 24-11-2006 21:01.

Dit is inderdaad vervelend en niet netjes van deze zaak. Ik werk zelf bij een bedrijf dat tuningsonderdelen verkoopt, o.a. via internet. Daar 'ontwerp' ik het gedeelte van de shop voor intern gebruik, om bestellingen te bekijken, klanten te beheren etc.

Ik bestel zelf ook redelijk vaak dingen via internet en betaal vrijwel altijd met vooruitbetaling. Maar waar ik altijd naar kijk: welk systeem gebruiken ze! Onze eigen shop bestaat uit een zelf ontwikkeld systeem, met een database met 1 miljoen auto types erachter. Dit kost duizenden euro's per jaar en dat zegt al wel iets over de prioriteit van de verkoop via internet.

Als je bij bijvoorbeeld HZ bromshop kijkt zie je bij de winkelwagen staan "Shopping cart powered by Cart32". Als ik dat zie koop ik niets! Ze maken dan namenlijk gebruik van een (meestal gratis) universeel systeem. Het opzetten van zo'n webshop is eigenlijk net zo simpel als een programma installeren, alleen het vullen van de shop kost tijd en geld, maar meestal gebeurd dit door 13 jarige buurjongens.

Dus een tip: als je iets koopt via internet kijk dan altijd wat voor systeem de website bekijkt en hoe het geintegreerd is in de website! Het opzetten van een webshop is namenlijk heel simpel maar om ook achter de schermen alles werkend te hebben is veel moeilijker! (En dat zie je hier dan ook weer )

Wat je nu denk het beste kunt doen is met je pa (of tenminste een ouder iemand) langs dit bedrijf te gaan. Naar 'de baas' vragen en met hem tot een oplossing komen (jij je geld contant terug en hij z'n troep terug, en hij moet de gemaakte kosten dan maar betalen want hij levert niet wat er afgesproken is).

Dit bericht is gewijzigd door senda freak op 24-11-2006 om 21:06 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved