Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '28mm carburateur ,problemen' (ID 40051).
De reply is geschreven door MTX-speed (UserID 6030) op 20-11-2006 14:36.

Oliepomp kun je er zo afhalen, maar vergeet niet het gat af te stoppen. Anders kan er namelijk vuil in je blok komen of kan er olie UIT je blok komen. Het tandwiel (aandrijving in het blok) kun je in principe laten zitten. Het is echt wel onnodig en kan er dus uit. Daarvoor zul je wel je koppelingsdeksel even eraf moeten halen.

Wat betreft die carburateur: Over het algemeen dient een carburateur horizontaal te hangen. Een klein beetje scheef maakt dan ook niet zoveel uit.
Met een 24mm spruitstuk is een 28mm carburateur een beetje overbodig. Ik raad aan eerst eens met een 24mm of 22mm de boel eens goed lopend te krijgen. Zo te zien aan de filmpjes kan er nogal wat aan verbeterd worden. Een MT met een 110 of 125cc moet namelijk op het gas op zijn achterwiel trekken, met gemak.
Heb je er toch wel een vroege ontsteking opzitten? Een B9-bougie? Die cilinders zouden normaal moeten janken en krijsen.
Vaak doet de grootte van een een carburateur er niet eens toe, het gaat puur om het afstellen; daar is veel meer mee te winnen. Grote carburateurs hebben vaak zelfs het nadeel dat je brommer meer gaat zuipen terwijl hij niet eens zoveel sneller wordt.

Probeer daarbij er ook voor te zorgen dat je in ieder geval een GROOT luchtfilter gebruikt. Daarnaast moet de het spruitstuk weer zo kort mogelijk blijven om een goede gasreactie te verkrijgen. Ook de diameter van het spruitstuk moet weer niet groter zijn dan die van de carburateur, kortom; die slang die er bij jouw tussen zit is ook verre van ideaal.

succes ermee!


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved