Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Sachs cross afstelling' (ID 40027).
De reply is geschreven door -Tom- (UserID 2766) op 18-11-2006 17:46.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MicciM
Hallo,
Was ff tobbe maar de carb inlaat heeft ongeveer 18,5 mm. Van vroeger weet ik dat 19 mm Bing bestaat. Of bestaat er ook een 18 mm Bing? Ik kan het nl niet precies meten omadat de schuifmaat niet ver genoeg naar binnen kan.
Het zal dus wel geen 50cc zijn of kan dat toch 50cc met 19 Bing?
Het voertuig loopt op vlakke stukken perfect. trekt good door, je moet alleen heel snel schakelen vind ik. (5 bak) Alleen bij het weg rijden heeft die wat toeren nodig. weg rijden met zijn 2en is een stuk lastiger. (moet veel koppeling houden) als die maar een klein beetje toeren op pikt gaat is als een speer. Als je berg op gaat en van zijn 1 naar 2 gaat en te veel toeren laat vallen dan pikt die ook zijn 1 niet meer op en val je gewoon om!!!
Ik denk niet dat die te zwaar vertand is want je moet nu al supersnel schakelen.
De vertanding voor is 13 en achter 39.
De bougie type NGK BP6HS
de kleur van de bougie lijkt op opgedroogde koffieprut.
Aan een luchtfilter doet deze sachs niet. via een rubber komt de lucht uit het frame. kan dus niets schoonmaken.
Als ik de cilinder eraf haal om op te meten van waar tot waar moet ik dan meten?
En voor de liefhebber: vroeger had ik geen FS1 maar een F5B.
Offtopic
Zeker weten een F5B?? DIe zijn praktisch nooit geleverd in nederland, en volgens mij alleen als bromfietsen. De 1e type FS1's hadden wel F5B cilinders
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved