Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'bak yamaha DT50' (ID 40022).
De reply is geschreven door Kees de Jong (UserID 5620) op 17-11-2006 22:43.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Probeer je terug te schakelen op het juiste moment ?

Dus niet terug schakelen met de koppeling in terwijl de brommer nog 50rijd ofzo

En een DT moet je gewoon lekker hard in de versnellingen stampen, das juist het mooie met die dingen.
Alles moet lekker grof, dan werkt het het beste.

Mij is het opgevallen dat ze over het algemeen langer heel blijven, met crossen/sterk varieerende snelheden, als met lange stukken.

Een DT kan slecht tegen constand rijden.

Anyway, je schakelvorkje aan het einde van je schakelpook kan iets verbogen zijn. Als je gewoon logisch kijkt zie je het vorkje zitten.
Misschien is die verbogen.

Als dat niet het geval is, gewoon stampen op het pookje


Echt klinkklare onzin wat je allemaal zegt, maargoed, dat je niet in een keer van de 4 naar de 1 kan klopt gewoon, als je tussendoor even je bak en dus de tandwielen laat draaien valt ie er wel in. Als ie uit de versnelling schiet ligt dat niet aan je bak maar aan de schakelplunjer, die zorgt ervoor dat de schakelwals niet kan verdraaien tijdens het rijden. Het veertje kan bijvoorbeeld niet meer goed zijn.

Op de tekening zie je de schakelplunjer bij nummertjes 16, 17, 18 en 19. 17 is het veertje.




Edit: je bak moet je gewoon met benzine spoelen. Benzine paraffine mix wordt ook wel eens geadviseerd maar je het makkelijkste is om het gewoon bij benzine te houden.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 17-11-2006 om 22:45 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved