Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Mijn mt is standaard en te langzaam, hoe voer ik m op?' (ID 6796).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 31-12-02?01:36.

Quote:
Originally posted by: xilorp

Jongens,

Hou in godsnaam nu eens op.........en denk nog eens een keer na.
Honda mb5....80ccblok 5bak 110cc autisa cilinder 26mm mikuni carburateur(powerfilter)110cc proma uitlaat 15/38 twv....en als ik geluk heb haal ik net 110/115 KM`s.
Hoe kan het zijn dat je met een RUKcilinder zoals een 50cc imi....KM`s haalt zoals 80/85.
Als deze KM`s al haalbaar zijn dan is het vast met de wind mee en van een hele hoge berg af.

Wees blij als je met een 50cc snel met wat extra dingen 70 KM`s haalt.



Beste kerel, zoals gezegd; jouw brommer is te hoog, je bent zwaar, te zwaar vertand, klote uitlaat voor je cilinder.
En dan nog; je hebt voor dat verscil tussen 85 en 110 v??l meer vermogen nodig als het verschil tussen 0 en 85...
Dan nog; deze MT is voor uitgerust met een MB voorvork met bussen, ong. zo hoog als een standaard MT dus, BZS achterbrug en lange veren, ket slijt niet ze erg over het frame en de brug...
Die jongen weegt denk ik zo'n 70kg en deze brommer wordt door mij en wat vrienden omschreven als 'de wonderbrommer' want wij snappen ook niet dat hij dat kan klokken.
Hij reed mij met mijn ex MT (70 imi) die een top van 76 digi had er VET uit terwijl hij de begrenzer aanhad (pen in gashandle).
En dan nog; ja, ik geef toe dat de meeste imi's prut zijn.
Maar af en toe heb je 1(bijna altijd 50cc) waar de poorten gunstig op elkaar zijn afgestemd, en als je daar een HD kop en 50 uitlaat bij neemt (ja en dikke slangen, MBX velgen met twv 13-43) dan heb je de absolute top echt wel op 85 zitten (moet ook wel, anders klopt de teller in een juten-Sharan niet...)
En trouwens, ik had mijn 1e 70 imi niet bijgewerkt, met 16mm Mikuni op ori spruitstuk (dus F@ valse lucht) powerfilter, twv15-45 met MB velgje en de MT sick opgehoogd een top op mijn teller van 85 en dan nog niet eens optimaal dus...
Had 90 en heeeeeeeel mischien 95 kunnen zijn...
gegarandeerd

Edit; dik/onderstreept; ik heb 3 70 imi's gehad; een 2e hands, een nieuwe en nog een 2e hands, de 1e liep prachtig, toen had ik geld over en ik wilde een nieuwe cilinder, heb mijn ouwe weggeflikkerd (STOM natuurlijk) en de 2 laatste liepen zelfs na tunen compleet KLOTE...
Daarvoor had ik een 50 imi, niet opgehoogde MT klokt dan 85 met klein achterwiel, compressie van een 70 (dachten we in het begin ook dat het was...).

2e edit; moet ik wel wat onderstrepen natuurlijk

3e edit; en natuurlijk weer ff [ /b]

[Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 31-12-02 01:52]

[Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 31-12-02 01:54]

[Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 31-12-02 01:56]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved