Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'ktm welk model en nog bruikbaar?' (ID 39827).
De reply is geschreven door Harold (UserID 10609) op 14-11-2006 17:56.
haal gewoon goed pakking papier op bij de brom/motor zaak.
je originele voetpakking heeft een bepaalde dikte, en als je die vervangt door alleen vloeibare pakking, komt je cilinder dus lager te liggen, wss iet van een 0.5 mm. Bij een puch maakt dit niet veel uit omdat dat niet zo precies komt en er toch zat ruimte tussen zuiger en kop zit. bij een Crossmotor komt dit veel precieser.
Als je bijvoorbeeld net je minimale ruimte van 0,7mm hebt tussen de kop en de zuiger is dat zonder die voetpakking 0,2 mm. Je kunt je dan wel voorstellen wat er gebeurd als het warm wordt en uitzet.
Dus meet je oude voetpakking op en haal zo'n vel en knip hem daar uit
Vloeibare pakking op je koppakking heeft geen zin, is maar beperkt hittebestending. Maar kan verder ook geen kwaad ofzo, dus niet druk om maken. Als je geen krassen in je koppakking hebt gemaakt kun je hem wel weer gebruiken.
ohja en zand mag natuurlijk nooit in je carter komen!!! goed uitspoelen dus
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved