Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Begrenzers tzr' (ID 39971).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 14-11-2006 17:31.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PdarkTZR
[...]

Ik heb inmiddels een 13 voortandwiel, waarmee ik rond de 80 ga. Ga toch maar eens die kat eruit halen, aangezien de meeste tzr's onbegrensd de 100 halen.


95 teller plat erop storm mee. Op de dijk. JA heb ik zelf gereden.
En NEE het is nog steeds heel erg SLOOM die setup. Je bent overigens de wereld rond geweest voordat je op 90 zit...
Trekt voor geen meter, en boven de 75 heeft ie er echt heel duidelijk moeite mee...

Die slang/buis/verneukt ding naar je luchtfilter eraf halen en dat gat dichtmaken. Ik had zo'n verzonken bout(m8?) (voor platte schroevendraaier) genomen. Die op juiste maat afgezaagt en in het gat geduwt, vervolgens aan de rand vastgelast. Let op dat dat dicht moet zijn zodat je uitlaat niet gaat lekken. En hij moet niet te lang zijn, dan begrens je hem weer. Maar tekort is ook niet goed, dan krijg je wervelingen die je niet wilt. (al is het zoiezo een kutpijp :S)

De bocht draai je los (3 inbusjes, wss een lading kruipolie nodig).
Daar zit een pakking oid tussen, maak die ff schoon en leg ff aan de kant.
Het kan zijn dat ie wat moeilijk los wil, in dat geval ff laten schrikken met een rubbere hamer of ff wat wringen. Dan komt ie wel los.
Aan de bocht zit vervolgens een of ander stuk oud ijzer. Dat moet je eraf slopen.

En uiteraard die begrenzer aan het begin van de pijp er ook uit.

Daarna alles terug in elkaar, die pakking er ook weer tussen.
En vervolgens ff afstellen, je zal zo rond sproeier 110 of 115 nodig hebben denk ik, maar doe er wel ff moeite voor dat t goed is.

In het luchtfilter die begrenzer, dat is een soort slang waardoor hij lucht aanzuigt. DIe slang die kan je bovenop ff los maken, zit met een of ander rubbertje wat door een gaatje valt, dat kan je met een schroevendraaiertje terug duwen. Vervolgens kan je de andere kant ook zo los trekken.

Als laatste zit er in je membraam nog een blokje, dat zou je er ook uit kunnen halen. Al geeft dat maar een klein verschil.
Wil je dat loshalen dan zitten er 2 gare schroeven. Men neme een drijver die erin kan, en zet die erin, en slaat er dan met een hamer op. Dan sla je dat puntje plat en kan je er een inbussleutel in zetten.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-11-2006 om 17:32 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved