Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'lekker een vastnaaier' (ID 39948).
De reply is geschreven door Sikalot (UserID 1510) op 14-11-2006 2:32.

Wat ik er zo van kan lezen en zien heb je te maken gehad met een vastloper ook wel schranken genoemd.

Op de foto zie je dat een stukje van het bovenste gedeelte van de spoelpoort afgehapt is door de zuiger..
Dat stukje en even later stukjes.. is/zijn vervolgens gesandwiched tussen de zuiger en cilinderwand wat de diepe krassen verklaard..
Laat het nou net zijn dat die afgehapte spoelpoort aan de kant zit waar je hem niet aangedraaid hebt...

Het is wel een dure les voor je, maar waarschijnlijk zul je deze fouten nooit meer maken...

Over dat warmlopen..ligt er natuurlijk ook aan hoe je hem stalt...buiten in de kou of in een warm hok.

Zelf laat ik hem altijd een paar minuutjes (in de winter 5) stationair warmdraaien en rij vervolgens ca 1 km-tje rustig weg.
Mjaa ik jank hem eigenlijk ook bijna nooit op volle toeren en als, dan alleen wanneer ik ook de warmte van het blok op m'n benen voel.

Edit:

Ik heb trouwens ook van die budmomenten gehad..tapeinden kapot gedraaid (tja toen nog geen momentsleutel..), niet kruislings aangedraaid, koppelingskabel teveel gespannen..etc.
Had ook niemand om me heen die verder sleutelde en brommerforum bestond toen nog niet, maar zo leer je het wel .



Dit bericht is gewijzigd door Sikalot op 14-11-2006 om 12:36 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved