Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Vliegwiel mt/b/x/nsr 50&80cc allemaal het zelfde' (ID 6799).
De reply is geschreven door Neonlampje (UserID 44) op 30-12-02?11:57.
Ik heb hier al vaker over in discussie gezeten...
Mensen die beweerden dat ze perse een mtx of een mbx of weetikveel wat voor vliegwiel nodig hadden... dit is gewoon dikke bullshit, echt... het enige wat bij al die brommers verschillend is, is de hoek van de grondplaat, deze heb ik zelf nog vastgestelt bij een mtx, een nsr en een mt.. de mtx-sh en nsr staan onder zelfde hoek, de mtx-ot en mt onder een andere...
Het ligt dus niet aan de magneten.
Verder ben ik ook van mening dat die 2?3mm tussen de magneten niet voldoende is voor een trigger-puls, maar wel om het signaal een beetje op te krikken.. de trigger heeft volgens mij een soort trappetje als je hem aan de osciloscoop hangt, de eerste puls zal dus niet perse rond TDP gegeven worden.. En dat is het rare.. ik vat dr nix van 