Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'ktm welk model en nog bruikbaar?' (ID 39827).
De reply is geschreven door thunderbird (UserID 11756) op 6-11-2006 20:07.

het is indd zoals pauluzz zegt niet slim om meteen met dat ding te gaan rijden. ff wat uit de 'bromfiets'overgetypt:
Quote:
bromfiets
als gevolg van de verdroogde keerringen zijn de hoofdlagers vaak (licht)ingeroest. de weer opgestarte motor verslijt dan in een razen tempo, want de lagers lopen in hun eigen roest, nog voordat de verse olie die met de benzine meekomt voor doorspoeling en smering kan zorgen.
en
Quote:
bromfiets
versnellingsbaklagers hebben veel minder last van dit verschijnsel, want daarbij spelen drukverschillen en temperatuurverschillen geen rol, wat bij de krukas dus wel het geval is. oude versnellingsbakolie heeft er in de meeste gevallen ook wel voor gezorgd dat er in ieder geval een soort oliefilm op zowel het lager als de keerring is achtergebleven. zodoende hebben deze dus een betere tweede kans bij het weer opstarten van het blok
dus al je hem koopt, meteen openhalen, en reviseren, om meer schade te voorkomen

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 6-11-2006 om 20:08 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved