Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'verstelbare sproeier' (ID 39813).
De reply is geschreven door Vinnie-89 (UserID 3332) op 5-11-2006 21:37.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
dat is waar.
ik had 1 op mijn modelauto zitten.
maar het is en blijft toch lastif afstellen vind ik persoonlijk.
Lijkt me stuk makkelijker dan iedere keer sproeiers halen van 2 euro en die erin draaien. Met zo'n verstelbaar ding hoef je niet eens de motor uit te zetten. Maar deze pas zeker niet in een 20 mikuni? Formaat is wel ong hetzelfde maar dan iets langer.
Even wat info erover opgezocht:
Quote:
Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen een vaste- en een verstelbare sproeier? Het verhaal is eigenlijk het precies zelfde als hierboven beschreven, met eigenlijk alleen een paar praktische verschillen. De naam zegt het al, de sproeier is verstelbaar, dat houdt dus in dat je traploos een oneindig aantal sproeier maten kunt maken, en dat zelfs onder het rijden, doe dat maar een met een vaste sproeier!!
Dat is dan ook meteen één van de o zo karakteristieke houdingen van een Puchrijder, die je in de verhalen over de Puch geschiedenis vast wel eens bent tegengekomen. Waarin wordt gesproken over "de Puchrijder die voorover gebogen, zijn verstelbare-sproeier even wat bijregelt". Het is zelfs zo dat er nog steeds een zekere mythe bestaat over de verstelbare-sproeier en die is, dat een verstelbare-sproeier een behoorlijke snelheidswinst zou opleveren (dat dacht de politie vooral vroeger helaas ook), maar in de praktijk valt dat best wel mee hoor. Oke, als je hem vergelijkt met een verkeerde maat vaste sproeier, dan kan hij zeker wel wat snelheids winst geven.
hier staat nogmeer info: http://www.hans-sand...stelbaresproeier.htm
Dit bericht is gewijzigd door Vinnie-89 op 5-11-2006 om 21:40 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved