Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'fluiters en aux poorten' (ID 39800).
De reply is geschreven door jorismb (UserID 9627) op 5-11-2006 16:17.

Wat aanvullende uitleg bij John Huijben.

Die fluitpoorten bij je uitlaat zijn inderdaad voor extra oppervlak van je poort. Het heeft zowel voordelen als nadelen. Bijvoorbeeld bij een puch maxi (omdat ik daar zelf ervaring mee heb). Daar zitten de tapeinden zo gruwelijk dicht op de cilinderwand dat je daar nooit een redelijk werkend kanaal geboord/gefreesd krijgt. Ik heb enkele plaatjes gezien waarbij het bij een originele 50cc is gedaan, en let op, hier waren het zelfs inimini kanaaltjes. Vaak moet je al oppassen als je je uitlaatpoort naar 67% van de boring brengt (bij 70 en 75cc cilinders)

Bij Honda heb je vaak veel meer ruimte en kan dit dus wel heel nuttig zijn om 2 fluitpoorten te boren. Maar weer moet je oppassen met ruimte dat je niet in je tapeindgaten boort, of te dicht langs je originele uitlaatpoort boort. Nog iets om op te letten, met waterkoelers moet je oppassen dat je niet te ver naar buiten gaat en zo je koelwater in je cilinder loopt


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved