Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Koppeling slipt yamaha dt.....' (ID 39672).
De reply is geschreven door Kees de Jong (UserID 5620) op 27-10-2006 23:19.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Veertjes van n 80cc zijn niet langer of sterker, het zit m gewoon in de 2 platen meer dat die minder snel slipt. Een 80cc blok koppelt daarom ook niet zwaarder dan een 50cc blok.

Ringetjes onder de veren moet je niet doen, dit is in de meeste gevallen te strak voor het wormwieltje(kan i niet aan en als je een slecht heveltje hebt is i zo krom).

Een 80cc koppeling past gewoon zowel de 3 plaats als de 4 plaats. bij de 4 plaats zijn er nog 2 verschillende soorten: eentje heeft en drukstiftje die de buitenste plaat van binnen naar buiten drukt en bij het 2e soort zit dat stiftje vast aan de buitenste plaat met een moertje aan de buiten kant van die plaat. Deze laatste komt wel tegen je koppelingsdeksel aan en de anderen niet. Dit valt nog te verhelpen door een stukje van het moertje af te slijpen (het scheelt maar heel weinig)

En je kunt natuurlijk altijd testen door je deksel los er goed tegen aan te drukken en iemand de koppeling in te laten trekken... als je het deksel niet voelt bewegen zit het goed


Ik heb 80 en 50 veertjes, beiden ongebruikt en origineel Yamaha, in mijn handen gehad en deze hadden wel degelijk een andere veerconstante.

Ringen achter de veren is zo'n slechte oplossing nog niet mits je een goede hevel hebt. Deze kan je zelf ook maken of de originele verstevigen doormiddel van een lasje op het goede punt.

Uiteraard is een 3/4-plaats koppeling de beste oplossing maar ook de duurste.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 27-10-2006 om 23:21 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved