Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Honda NSR 50 racertje vorderingen' (ID 25922).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 19-10-2006 22:00.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


Roterende inlaat geeft wel meer vermogen, omdat de inlaattiming nog preciezer wordt aangestuurd als bij een carterinlaat, omdat je minder onderdruk nodig hebt als bij een carterinlaat. Nog beter wordt het als je de carburateur naar voren laat steken (RAMair idee) De koppeling kan je ook nog vermogen mee scoren, door deze te vervangen voor een droge koppeling. Die heeft minder wrijvingsweerstand Voordeel is ook dat je olie minder snel te heet wordt




k dacht dat roterende inlaat het voordeel had dat je niet met zwevende kleppen kwam te zitten . dus beter bovenin werkt , en dat membraan onderin beter presteerd .

droge koppeling heeft vooral het voordeel dat je minder snel slip hebt en dus beter vermogen over kunt brengen


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved