Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Honda NSR 50 racertje vorderingen' (ID 25922).
De reply is geschreven door Almer (UserID 6462) op 19-10-2006 21:57.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
roterende inlaat geeft niet echt meer vermogen toch ?
en speciale koppeling en bak lijkt me ook niet direct zoveel beter als het spul wat nu gebruikt wordt dat het pk's gaat schelen .
vraag me wel af op wat voor bank het spul staat .
bij kerel uit de klas , scheelde het ook enorm of hij op de bank stond van xsh bij een meeting of op de bank van dijkman
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 19-10-2006 om 21:44 uur.
Roterende inlaat geeft wel meer vermogen, omdat de inlaattiming nog preciezer wordt aangestuurd als bij een carterinlaat, omdat je minder onderdruk nodig hebt als bij een carterinlaat. Nog beter wordt het als je de carburateur naar voren laat steken (RAMair idee) De koppeling kan je ook nog vermogen mee scoren, door deze te vervangen voor een droge koppeling. Die heeft minder wrijvingsweerstand Voordeel is ook dat je olie minder snel te heet wordt
@ Lude: Wat voor uitlaat enzo ga je gebruiken? Ik neem aan opmaat, en laat je die berekenen? Berekenen je die zelf?
Honda sprintblok wat ik ooit es gezien heb had trouwens geen balansas meer, en de krukwangen opgevuld. Bovendien een afgefreese drijfstang (is betere flow). Misschien idee? Of mag dit dan weer niet:p
Dit bericht is gewijzigd door Almer op 19-10-2006 om 22:00 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved