Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Fs1 gekocht en nu...' (ID 39253).
De reply is geschreven door Hells Hobbit (UserID 5673) op 1-10-2006 23:27.

voor zover je t antwoord niet al hebt gehoord:
ontkolen gaat het best met staalwol/staalborstel.
maar vaak is het voldoende ff de demper uit je uitlaat te schroeven en die te doen, en je zuiger ( en zuiverveer groeven!) en uitlaat poort, en cillinderkop.

contactpunten moeten op 0.4 tot 0.3mm

en er kan inderdaad gewoon 10w40 in, ff blokkie warm rijden, olie aftappen, ( ook ff heen en weer bewegen, vaak als je een fs1 schuin houdt komt er nog een hoop uit) en dan vullen. de 600cc die op het carter staat is doorgaans wat overdreven dus 500 tot 550 erin en dan ff pijlen. anders moet je weer gaan aftappen.

dingen waar je verder op moet letten:
niet zo veel eigenlijk, als je met het oliepompje (ipv brommix) rijdt, onthoud dan even dat je deze moet ontluchten als je brommer op zijn kant heeft gelegen. ( het schroefje eruit draaien tot er een stroom olie uit loopt die niet door luchtbellen onderbroken is)

kijk even of de gas/koppelings kabel nog goed is anders sta je zoveel km vanhuis...

wat ook erg belangrijk is: zorg dat de cillinder niet te heet wordt. wordt het blok te heet? gewoon contactpunten dichter bij elkaar zetten, en een hogere bougie graad erin. Het is giet ijzer dus mag aardig heet worden hoor, maar als het naar jou idee te gek is niet te lang mee blijven rijden.

als je meer wilt weten, kijk dan zeker eens op:

www.fs1forum.com

staat ook informatie over types, uitvoeringen ed.

wat voor type heb je trouwens?
staat in de eerste 3 letters van je frame nummer, bijvoorbeeld:

*3e9 ...... *

is een yamaha fs1 3e9 enz, ben benieuwd


ik zie net dat je een '87 2ru hebt



Dit bericht is gewijzigd door fseend op 2-10-2006 om 0:10 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved