Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'spie sloper' (ID 39201).
De reply is geschreven door honda_freak (UserID 6098) op 28-9-2006 20:00.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
in tegenstelling tot wat veel mensen denken komt er als je het goed doet nauwelijks iets van kracht op je spie te staan. Je spietje van je krukas zit er voornamelijk als controle punt dat je je vliegwiel goed erop zet. Ik heb namelijk hetzelfde gehad en me et eens goed laten uitleggen bij een auto/vrachtwagen motorblok revisie bedrijf..
het probleem ligt dus bij het feit dat je je vliegwiel er niet goed genoeg opzet, bij mezelf kwam dat doordat ik gewoon de moer op mn krukas draaide, en verder niks.. Op aanraden heb ik er een veer-ring tussen gezet (jeweetwel, zo een ring die op 1 punt 'doorgeknipt' is en een stukje omhoog staat gebogen.. veelal als borging gebruikt.. Werkte bij mij perfect, en nog steeds! (tevoren 6-7 spietjes doormidden, nu nog steeds 1 en dezelfde)
keej, want ik zie dit spietje inderdaad allesbehalve lang mee gaan.. en ik had ook wel door idd dat je spietje daar niet op gebouwd is.. maar als idd de conus beschadigd is, en dus zichzelf niet meer goed opplakt, wat meestal natuurlijk wel zo is aangezien je een vliegwieltrekker nodig hebt om t kreng er af te krijgen.. dan juistem.. nieuw vliegwiel, spietje en een veerring dr maar op dan
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved