Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Nieuwe ketting' (ID 6680).
De reply is geschreven door Martijn (UserID 357) op 17-12-02?23:43.
als je achter kleiner maakt kun je het meer 'fine tunen'...omdat het achterwiel sneller draait dan het voortandwiel...
en de getallen zijn de lengte van de schakels, de breedte en het aantal schakels...
ik heb op mn tsx iets van 130 schakels gekocht...was te veel...stuk of 2 afgehaald ofzo...beter te lang dan te kort kopen...
ketting van honda mbx zal het zelfde zijn asl van mtx/mt/mb....dus waarschijnlijk ook van tsx...iig de lengte en breedte maten van de schakels...
wtf?? in dat werkplaatshandboek van suzuki tsx staat niet eens de maten van de kettng.... :n stom zeg..of ik zie het gewoon niet...
edit: ow hebbet gevonden....
420 (1/2 x 1/4) x 124
dat 420 zal het zelfde zijn als bij mij voor een mbx denk ik...en dat 1/2x1/4 is denk ik andere maatvoering...inch ofzo...iig niet een extra gegeven ...
als je je brommer ophoogt/tandwielverhouding extreem aanpast moet je ook een langere/kortere ketting hebben...
420 x 128 kopen ofzo..kweetnie of een mbx std 124 oid heeft..of tel gewoon de schakels op je huidige ketting...
[Dit bericht is ge-edit door Martijn op 18-12-02 00:06]