Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Het CDI topic.' (ID 6589).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 17-12-02?12:41.

Hey martijn, ik snap wat je bedoelt. Ik zat hier eerst zelf ook mee te dubben. Persoonlijk denk ik niet dat het toerental zoveel veranderd in een omwenteling. Stel dat je een gas reactie hebt van in een seconden, dat zouw betekenen dat je gemiddeld en toer versnelling per omwenteling hebt. Dus ook al die 15.000 toeren in 0.1 seconden, dan boeit het nog niet. Want 10 toeren verschil is niet van belang voor de onsteking. Maar dit is wel een punt dat mee weegt in de beslising van de uit eindelijke pick-up methode.

Dat van het vervroegen snap ik nog niet helemaal.. De CDI unit heeft als functie het onstekings punt te verlaten. Dus als je normaal op 13 BTDC (Before Top Dead Center) vonkt. Dan zorgt de cdi er bv voor dat je bij 7000 toeren een vonk hebt op 3 gradn BTDC. Dat is dan 10 graden 'vertraging'.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved