Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha DT50 loopt kut' (ID 38748).
De reply is geschreven door BIET (UserID 7401) op 6-9-2006 16:12.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neiltwo2
Hey, ik heb dus vorig jaar november een yamaha dt50 gekocht, en eigenlijk heb ik er alleen nog maar problemen mee gehad..
ik zal ff alles wat ik heb gedaan op rijtje zetten
-gekocht (alles origineel)
-klein stukje van de prop in de uitlaat eruit gehaald
-hele prop eruit gehaald
-andere sproeiers erin gezet, vóór een kleiner tandwiel
>toen deed hij het eigenlijk perfect, topsnelheid van +/- 105
maar oppeens ging hij inhouden en ging hij niet meer dan 30 km/h
>kennelijk was de katalysator in de uitlaat doorgebrand, en de uitlaat zat vol met kleine stukjes.. ik heb die kleine stukjes er allemaal uit gehaald en uitlaat er weer op gezet.
-aan de zijkant van de uitlaat zat een klein slangetje, iemand zei dat als ik die afsloot er weer wat tegendruk op zou komen. dat heb ik dus gedaan toen
>brommer reed toen ongeveer 80 km/h.. ik moest veel meer toeren hebben als ik hem goed wilde laten trekken.
>tijdje op gereden, en oppeens (eergister) begon hij raar te doen. Hij houdt in als ik vol gas geeft. dan hoor ik heb eventjes tegensputteren (gewoon helemaal geen kracht, dat hij terug valt) en daarna gaat het wel weer.
>topsnelheid van 65 km/h
weet iemand wat er nu aan de hand is... ik heb er eigenlijk alleen maar problemen mee gehad. hij deed het super goed (105 km/h) maar dat vond de katalysator dus niet zo leuk..
Dus, heeft iemand een oplossing?
(ben niet heel erg bekend met de inhoud van de brommer, ik weet alleen de basis dingen. heb luchtfilter schoon gemaakt, en ketting strakker gezet, dit maakte niets uit)
alvast bedankt
Dat slangetje had er niet afgehoeven, dat is 1 of andere milieu maatregel, vermoge winst met het eraf hale is nihil. iig ik denk dat de afstelling waarsg niet helemaal briljant was en dat je cilinder/zuiger of allebij nu naar de klootviooltjes is.. warmgelopen?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved