Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'zelfbouw forceerde koeling' (ID 38682).
De reply is geschreven door Leen (UserID 2858) op 2-9-2006 22:35.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RickvanDuin
denk ook is aan de smering een turbo kan 250000Rpm hale en ook een kleine zit op 100000rmp+ kijk is naar je blok als ie zonder smering komt te zitten loopt ie zo inmekaar. en de turbo verwarmt de lucht ook doordat yhij op d euitlaat zit en (als je weet hoe een turbo werkt en van binnen uitziet) door het asje veel warmte doorgeeft en je dus gewoon hetelucht ertegen aan blaast daarom zit er ook op de meeste auto's een intercooler om de inlaat lucht te koelen (zodat er meer zuurstof inzit)

Dus het heeft geen zin wel goed bedacht trouwens



100.000 rpm? weltruste :P eerder rond de 150-200.000

en zonder intercooler is je lucht rond de 60 graden, met een goeie intercooler rond de 40 graden.
60 graden is alsnog koel genoeg om je cilinder mee te koelen hoor.


Dit bericht is gewijzigd door Leen op 2-9-2006 om 22:36 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved