Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'NSR schakelt slecht met koppeling' (ID 37389).
De reply is geschreven door NSR2006 (UserID 11684) op 1-9-2006 12:54.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
aah dat klinkt alsof je het huis er niet ver genoeg opdrukt

je stelt de balansas, je drukt hem erop, *klik* maar dan ga je door, want hij moet nog dieper vallen (hij moet nog een tandwiel daaronder in) als je lang genoeg (of heel kort) draait en kloot, hoor je een 2de klok en dan moet ie vast zitten..


Koppelingshuis zit er ver genoeg op. Volgens mij krijg je het borgclipje er ook niet op als je hem niet ver genoeg er op zet. Er is ook geen sprake van speling in de richting van de as. Het probleem is dat de as wat kan kantelen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
aan de andere kant van die koppelings as, zit normaal een uitstekend stukje carter. Wanneer mensen het lager vervangen wat daar zit zonder bijbehorend gereedschap, breekt dat stukje soms af, waardoor je koppeling nooit meer volledig zal koppelen. oplossing: linkermiddenste carter deel vervangen


Het zou kunnen dat het stukje idd is afgebroken, maar dan is dat wel geleidelijk gegaan, want mn koppeling was vroeger gewoon goed en werd toen langzaam steeds slechter. Daarom dacht ik ook gewoon aan slijtage van mn platen ofzo. Misschien is dat stukje afgesleten? Of het lager gewoon helemaal kapot?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
ik snap alleen niet wat je bedoeld met: op zn strakst opgespannen en nog ontkoppelt hij niet helemaal
want hoe strakker je hem opspant hoe minder hij ontkoppelt.. toch


Aan je koppelingskabel zitten 2 moertjes waarmee je de koppeling kan afstellen. Als ik deze moertjes helemaal naar beneden draai (dus op het strakst) heeft dat als effect dat de koppeling niet goed meer koppelt (die gaat dus slippen), maar nog steeds maar half ontkoppelt als ik de koppeling gebruik. De koppelingsplaten komen dus nooit helemaal vrij.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
hoe waren je stalen platen ?

als deze blauw zijn dan moet je ze vervangen

en probeer eens met 10W40 te rijden ipv versnellingsbakolie voor natte plaat.


Platen waren niet blauw en zijn inmiddels allemaal vervangen. Olie is volgens mij niet het probleem.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
@christi, als ik et goed begrijp doelt hij op speling op de as zelf, niet het koppelingshuis.. vandaar mijn post...

kannatuurlijk ook ontbrekend ringetje zijn, de hamvraag is dan of deze speling er ook al op zat toen het vorige kopp huis nog gemonteerd was

of gewoon een versleten lager indien het zijwaartse speling betreft..


Idd speling op de as en niet op het koppelingshuis. Voor het vervangen zat de speling er ook al. Ik denk eigenlijk ook dat een lager het probleem is. Voor alle duidelijkheid: de as waaraan het koppelingshuis bevestigt zit, kan je een stukje kantelen (best wel veel eigenlijk). Waarschijnlijk is er dus iets niet goed aan de andere kant van die as. Hoe makkelijk kan je bij dat lager? Of moet het hele blok daarvoor uit elkaar?

Nog iets vaags trouwens: als de brommer in zn vrij staat en ik druk de koppeling half in, dan grijpt ie iets aan... Het toerental daalt dan en soms slaat ie helemaal af en ik merk dat er wat spanning op de ketting komt. Lijkt me ook niet helemaal normaal?

Haha tis nogal een verhaal geworden... sorry!

Dit bericht is gewijzigd door NSR2006 op 1-9-2006 om 12:56 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved