Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Supermotard' (ID 38658).
De reply is geschreven door Junkie XR (UserID 76) op 31-8-2006 15:20.

Goed, ik werd geroepen geloof ik.

Husq zou ik niet doen, of je koopt een nieuwe met 2 jaar garantie. Verder gaan ze altijd kapot, nieuwe is ander verhaal, maar altijd in gedachten houden: hoe competatiever hoe minder je er mee kan en hoe meer onderhoud ze nodig hebben en dan alsnog gaan ze vaker stuk.

60pk uit 450cc zegt voor mij genoeg, dus CRF zou bij mij ook afvallen.

Een R6 bijhouden met een SuperMotard is een flinke klus, ten eerste is een SM altijd hoog, dus wil alleen maar op het achterwiel (Tech Headstart kan schelen, maar heb je bij het stoplicht niks aan...).
M'n XR met 43 aan het achterwiel hield geeneens een ZXR400 bij. Eerste meters win je, de rest ben je kwijt. M'n Husq had ik heel wat meer mee bij kunnen houden, maar ja, da's licht vertand en aardig wat vermogen. Maar bij de 80 a 100 is het dan alsnog echt over en kan je hooguit seinen met je licht of ze willen wachten
Kan je langer vertanden, maar dan kan je hooguit blij zijn dat ze op top niet super hard op je uitlopen, maar dan heb je het nog over dat ie op top max 180 a 200 loopt. Acceleratie ben je dan wel volkomen kansloos.

Ik raad je aan eerst eens te gaan proefrijden. Overweeg ook eens een SF. Bij beiden zal je min of meer tegen 25kw problemen aanlopen, maar bij een SM heb je helaas ook nog eens dikke 1 cilinder klappen en als je op je achterwiel komt aanknallen met dikke herrie vertel je ome agent echt niet met een strak gezicht dat ie 14 kw heeft
SF, neem ff een 4 in lijn zit een hoop meer vaart in. Kan je echt nog eens leuk samen met je R6 maatje knallen mét hem bijhouden!
SM moet je alleen doen als je echt geld teveel heb, dat zeg je wel, maar werken betekend niet dat je zonder bedenkingen 10 ruggen uit je mouw schud.

Als je dan toch echt een SM wilt en je wilt er niet helemaal op leeglopen, koop dan een:
XR650 - Betrouwbaar en lekker snel te krijgen, behoorlijke motor
Nieuwe Husqs - Gezien de garantie nergens zorgen om maken, behalve afschrijving...
KTM LC4 vanaf '97 - Die werden toen echt betrouwbaar en zijn met Nederlandse prijzen van rond de 3500 euro ook nog eens betaalbaar geworden!

Als je gewoon lekker wil rijden, ga eens lekker SF'jes kijken, als je persee wil knallen en je motor nooit als degelijk vervoer gebruikt, neem dan een SM.

Wil je het helemaal goed doen en je hebt de doekoe ervoor, neem een SuperSport als vervoers/poser-bike en een SM om lekker los te gaan.

Denk goed na met wat je doet. Helaas zijn SM's in mijn leven zaken geweest waarvan ik ben gaan inzien hoe hard geld in en uit je broekzak kan stromen, oja, maar dat had ik bij m'n ingekorte MX5 ook
Succes!


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved