Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'brommers met powervalve?' (ID 38586).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 28-8-2006 18:33.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
crossgek, een powervalve is om de motorkarakteristieken te beinvloeden, niet om je motor snelle rop te warmen :S

het werkt met een schuif in de uitlaatpoort, die door een servo motortje word aangestuurd..

de schuif zit vlak bij de cilinderwand, en maak de uitlaatpoort gewoon kleiner, bij de 8-10000rpm krijgt de servo een signaal van de ontsteking en gaat de uitlaatpoort volledig open.. zodat je een hogere uitlaatpoort timing kan hebben en dus nog een beetje koppel onderin hebt ook.


ik ken het principe van een powervalve , maar zo zit het bij een fanctic dus niet , de uitlaatpoort grootte/ hoogte ed veranderen niet door de klep te draaien

je hebt btw ook powervalves die met gewichtjes werken en dan door de centrifugale krachten naar buiten komen en dan de powervalve openeen ipv signalen vd onsteking

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-8-2006 om 18:35 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved