Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Het CDI topic.' (ID 6589).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 13-12-02?15:54.

In [URL[t]]http://perso.wanadoo.fr/transmic/fichiers/cdi4347.pdf[/t]dit[/URL] document staat ook veel goede informatie over (auto) CDI's.

En hier ook: [URL[t]]http://ourworld.compuserve.com/homepages/JET_AV8R/Vision/Ignition/CDI.HTML[/t]Link[/URL].

En hier nog veel meer:[URL[t]]http://ourworld.compuserve.com/homepages/JET_AV8R/Vision/IgnitionFAQ.Html[/t]Link[/URL].

Hans: Zoiets had ik ook ooit gehoord alleen ik kan het nergens meer terug vinden. Als ik macdizzy door lees vind ik alleen topics over het meer rendament door dat de motor als ware minder word tegen gewerkt bij. Dit is dus wat ik bedoel met tegenstrijdige theorieen. De reden waarom men juist de onsteking vertraagt is mijn nog niet helemaal duidelijk.. Volgens blair's theory is het optimale ontstekings tijd stip onafhankelijk van het toerental. Dus meschien is het enkel om praktische reden ... Maar een instelbare CDI is igg altijd beter dan een statische CDI dus, het bepalen van de curve komt later wel...

Lude: Hmm, opzich niet zo heel raar id. 16-bits techniek is nog wel te doen. Het belangrijkste van het ontwerp is dat het gewoon simple is. Via een Pic processor is zowie zo wel wat te maken, maar het is veel makkelijker & stabieler om het via hardware te doen. Meschien moeten we idd iets maken met twee sensors en AND poort. Als je van de laatste van de refector strepen doortrekt zodat alle twee sensoren triggeren kun van af dat moment het aantal graden gaan tellen. De andere sectie gebruik je dan alleen om het toerental te bepalen... Het systeem moet wel zo zijn dat het altijd kan starten, en absoluut niet mis kan vonken. Het moet dus helemaal passief zijn. Geen apart reset singaal als je de brommer aanzet ofzo. Dat leverd alleen maar problemen op.

edit: Fuck, nick die url tag is echt fucked-up man..

[Dit bericht is ge-edit door Joost op 13-12-02 16:30]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved