Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Het CDI topic.' (ID 6589).
De reply is geschreven door Neonlampje (UserID 44) op 13-12-02?14:59.

verdomme alwin, nu heb je iedereen weggejaagt

hmm ik zat ff te denken over dat tijdstip...
De tijd die de schakeling erover doet om zijn bewerking te doen kan je verwaarlozen, deze heeft dergelijk weinig componenten om voor een significante verlating te zorgen.

Ik weet niet precies tussen hoeveel toeren de ontsteking moet vari?ren, neem aan max 5graden voor TDC..
je kan je vliegwiel onderverdelen in b.v delen van 10 graden, vervolgens heb je dus 36 delen.. maar om nu een teller te maken die tot 36 telt en dan pas ontsteekt.. dat kan nooit goed zijn, dan zou je een geheugenfunctie moeten maken, voor wanneer je de brommer weer uit zet.. of je zou de teller moeten resetten wanneer je de brommer aan zet.. dan moet je vliegwiel goed staan.. etc.. geen goed plan dus...
je zou een 2e sensor kunnen maken, welke op 10 gaden voor tdc een signaal geeft... via een flipflop kan je dit signaal tijd hoog houden, uitgangs signaal van die poort in een & poort, vervolgens op de andere ingang het vervroegings-schema (welke dus elke 10 graden de vervroeging uitrekent.. ja i know, zonde van het werk, maar het slijt toch niet ) en dan de uitgang naar de trisistor...
op die manier hoef je dus geen teller te maken die tot 17 bit's gaat.. maar 11 (he fuck, dit scheelt nog steeds niet zoveel..)
nouwjah t was maar een id..






[edit Alwin
Quote:

verdomme alwin, nu heb je iedereen weggejaagt


-> dit is toch veel fijner en overzichtelijker??
zal wel ff een topic openen voor mensen die geschrokken zijn: [URL[t]]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?id=6633&fid=4[/t]Het CDI topic voor iedereen.[/URL]
/deze edit is eigenlijk onzichtbaar!
[/edit Alwin]

[Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 13-12-02 15:34]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved