Dit is de tutorial over hoe je je CDI ontgrenst van een TZR 2007 model. Dit KAN op meerdere brommers werken, mits je uiteraard dezelfde CDI hebt als hieronder staat vermeld.
De theorie hierachter
Wat verder in de tutorial wordt je verteld te boren op een specifieke plek die goed te herkennen is, direct onder dit punt zit een weerstand, en deze weerstand zorgt ervoor dat als je bij de 8000 toeren komt de brommer wordt teruggehouden. Als deze weerstand uitgeschakeld wordt zullen de elektrische stroompjes via een andere weg worden geleid, en daardoor zal de weerstand er niet meer tussen kunnen komen en zal je zonder problemen door kunnen trekken boven de 8000 toeren.
Beginnen
Verwijder de CDI uit je TZR 2007 (een zwarte doos van 12x8cm).
Op de CDI zul je onderaan het woord MORIC moeten zien staan.
Het gaat hier om de O van het woord MORIC.
Pak nu je schroevendraaier/priem en draai die precies in het midden van die O, dit zorgt voor een putje en is even een voorzorgsmaatregel want anders is de kans redelijk groot dat je boor wegschiet tijdens het boren. Pak nu de boormachine met een boor die een diameter van ongeveer 5mm heeft (hij moet precies in het midden van de O passen). Boor een gat compleet door de CDI heen.
Afmaken
Op dit moment is je CDI dus ontgrensd, maar zit er dus een gat in je CDI. Om vuil en stof e.d. tegen te gaan pak je de siliconenlijm erbij en spuit dat in het gat zodat de CDI weer goed dicht zit. Zorg ervoor dat de siliconenlijm goed gedroogd is en zet dan je CDI terug in de brommer. En GEFELICITEERD, als alles goed gegaan is heb je nu een ontgrensde Yamaha TZR!
En vergeet uiteraard niet je brommer weer af te stellen hé