Brommerforum.nl - Print: FAQ artikel
FAQ artikel: 'Suzuki TSX ophogen'
Geschreven door |
Thijsse (UserID 1436) |
Geplaatst op |
2-5-2004 11:23 |
Dit is een simpele en goedkope manier om je TSX op te hogen
Benodigdheden:
krukje
metalen strip van 5x20x180
bankschroef
grote hamer
meetlat
boormachine
12mm boor
10mm boor
slijptol
ijzerzaag / vijl
12 t/m 17mm steeksleutel /ringsleutel
Werkwijze:
zet je brommer op een krukje
schroef je veer onder je TSX uit
aan de bovenkant van je veer zitten 4 lasjes, deze voorkomen dat de 2 spindels eraf kunnen, slijp / vijl deze weg
draai de 2 spindels eraf
haal je veer uit elkaar
klem je oude u-ijzer in de bankschroef
net boven het u-ijzer zit een verdunning in je veerstang, daar past een steeksleutel op
draai nu je zuigerstang uit je u ijzer
pak de strip metaal
buig deze zo dat hij dezelfde vorm heeft als je oude u-ijzer, alleen dan met poten van 70mm
boor aan de bovenkant een gat van 12mm
boor op 15mm van de onderkant een gat van 10mm door beide poten
LET OP DIT IS HET ORIGINELE IJZER
zaag de poten van je oude u-ijzer af zodat je alleen het vlakke middenstukje overhoud(met schroefdraad dus)
klem je nieuwe u-ijzer in de bankschroef, zet je zuigerstang erin, houd het middenstukje van je oude u-ijzer tussen je nieuwe en draai de zuigerstang erin.
[img_large]http://www.xs4all.nl/~kuyp/Restauratie/IMG_3108.JPG
[/img_large]
bij deze foto is gebruikt gemaakt van een u-ijzer van 50cc.nl
Wil je je oude u-ijzer niet kapot zagen dan kun je ook een achterasmoer gebruiken voor hierop.
monteer je veer weer in elkaar en draai de spindels maar 1 slag vast!
zet je veer weer onder je TSX
Nu krijg je het probleem dat je veer tegen je pro link aankomt! Draai je veer een beetje zodat deze het beste past.
draai nu je spindels vast en rijden maar
Het kan nog zijn dat je ketting klem komt te zitten tussen je brug en het geel / witte geleidingsblokje.
Verwijder dan dat blokje!
Als er iets niet klopt of er zijn vragen dan hoor ik dat graag!
fotos gesposort door black ice en blizzard!!!
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved