Je ziet een vette koplamp aan een stuurtje, een buizenframe waarin vooral de losse tank opvalt, houten stepjes, leren details, een bromfiets die gemaakt lijkt in de stijlvolle fifties. Maar, je hoort niets, want het is de volledig elektrische Meijs Motorman, ontworpen door de Maastrichtse ontwerper Ronald Meijs. De e-brommer is handgemaakt, van de beste materialen. Daarmee neemt hij duidelijk afstand van de moderne, snelle productieprocessen en kiest voor vakmanschap.
De specificaties?
De MEIJS Motorman is er in een snelle variant, die 45 kilometer per uur haalt of eentje die 25 kilometer per uur kan. Bij die laatste heb je geen helm nodig. De oplaadbare Lipo-accu brengt je respectievelijk tot 70 of 100 kilometer van huis. De aanschafprijs is 5750 euro. Opladen kan gewoon thuis, waardoor rijden minder dan 1 cent per kilometer kost.
Vakmanschap is meesterschap
Ronald Meijs heeft zijn kennis voor het bouwen van de Motorman opgedaan tijdens een kleurrijke combinatie van studies werktuigbouwkunde aan de HTS, Kunstacademie vormgeving metaal en Kunstacademie kunststoffen en 3D-design. In het najaar van 2014 kwam de Meijs Motorman op de markt.
Maak je eigen motorman
Een stijlvolle brommer is het zeker. Je kan je afvragen waarom je nog een brommer boven een elektrische fiets zou verkiezen, nu de maximum snelheid even hoog ligt en de brommer van het fietspad af wordt gewenst. Of is het juist een voordeel dat je met je e-vervoermiddel niet meer tussen de slomerikken op het fietspad hoeft?
De bezitters van een Motorman, of 'ambassadeurs' zoals ze op deze Pinterestpagina genoemd worden, hebben duidelijk gekozen voor de herkenbare stijl, beleving en exclusiviteit. "Om een idee te geven: 80 procent van een gesprek met de klant gaat over het personaliseren van hun Meijs Motorman", zegt Paul van de Kandelaar tegen Bright. "De enige discussie gaat over de vraag of ze een 25 km/u of 45 km/u Motorman willen."
Het is een tof ding, maar zo weinig brommer met zo'n hoge prijs? Ik ben benieuwd wie het geld heeft en zeker wie het er voorover heeft. Maar zo'n ding huren in een grote wereldstad lijkt me dan wel geweldig
Quote:Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Het is een tof ding, maar zo weinig brommer met zo'n hoge prijs? Ik ben benieuwd wie het geld heeft en zeker wie het er voorover heeft. Maar zo'n ding huren in een grote wereldstad lijkt me dan wel geweldig
Het is mij echt veel te hipster zo'n ding.
Maar dat is juist de doelgroep die zoveel geld over heeft voor een hebbedingetje.
Ik denk dat het dezelfde mensen zijn die een compleet Apple pakket en een SUV hebben en 3000 posts per dag doen op de social media over hun speelgoed.
Maar 70 tot 100 km begint respectabel te worden.
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Mag je tegenwoordig nog brommers maken zonder knipperlichten enzo?
Dacht dat dat tegenwoordig toch allemaal ook al wel verplicht zou zijn..
Maar goed, bijna 6000 euro voor een "brommer" zonder vering, knipperlichten, fatsoenlijk achterlicht en met zulke remmen...
Idee is leuk, maar dit is gewoon een elektrische fiets
Kwa verlichting dezelfde regels als een normale fiets, maar wat er op zit moet het doen.
Ik denk dezelfde categorie als 700 a 800 euro voor een telefoon en 2300 voor een laptop. Omdat ze het MOETEN hebben.
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Ik heb hem 6 maanden geleden al zien rijden, ik wist alleen niet wat het was.
Overigens echt wel duur, je hebt al een nieuwe brommobiel voor dat geld, maar dat is dan wel diesel uiteraard. Of een leuke motorfiets. Op benzine dan wel. Of een leuke langere reis. Met het vliegtuig op kerosine.
Nu ik er over begin te denken kun je echt wel een heleboel met dat geld.
hoe moet je zo'n ding opvoeren dan? want ja dat blijf nog altijd leuk aan onze benzine brommertjes en voor dat geld mag hij van mij sowieso wel wat harder lopen.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: ExlooerZandhapper
hoe moet je zo'n ding opvoeren dan? want ja dat blijf nog altijd leuk aan onze benzine brommertjes en voor dat geld mag hij van mij sowieso wel wat harder lopen.
Ander potmetertje.
Sterkere motor etc etc.
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
benieuwd hoeveel van die prullenbakken ze ondertussen in nederland hebben verkocht, zie er maar 17 op kenteken staan, dus dat lijkt me niet echt een succes geweest
zag dat het bereik inmiddels is aangepast naar 60km ipv 70 tot 100.
het gebruikelijke verhaal met die elektrische rommel.