Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Nieuws - Auto's ouder dan 25 jaar zijn vanaf 2012 niet meer vrijgesteld van wegenbelasting

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 335 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Geplaatst door: Royal Club - 27-11-2008 23:47 uur | Bron: autoweek.nl

bericht ingestuurd door wipe-out

Eerder leek er geen steun te zijn voor het plan van de ChristenUnie om de leeftijdsgrens voor klassiekers te bevriezen, maar vanmiddag is het voorstel toch tegen verwachting aangenomen in de Tweede Kamer. Belangrijk is echter ook dat de bijtellingsregels voor oudere auto's zwaar wordt aangescherpt.
Door deze wetswijziging wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren. Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. De ChristenUnie wilde dit omdat er steeds meer gebruikt wordt gemaakt van dit soort auto's voor het dagelijkse verkeer (vanwege de gunstige belasting), terwijl de vrijstelling oorspronkelijk is bedoeld voor hobbyisten. Dat is onder meer ongunstig voor de CO2-uitstoot en vervuilende stoffen als fijnstof en NOx. Omdat het amendement is aangenomen is deze wetswijziging definitief.
Een andere belangrijk onderdeel in dit amendement is echter dat de leeftijdsgrens van auto's waarvoor een gunstig bijtellingsregime geldt, wordt verhoogd van 15 naar 25 jaar. Op dit moment geldt, dat als je privé een auto rijdt van ouder dan 15 jaar, je bijtelling krijgt over de huidige waarde in plaats van de nieuwwaarde. Interessant bij bijvoorbeeld een S-klasse van 16 jaar oud. Maar vanaf 2010 gaat die grens naar 25 jaar. Ook dit is definitief.

De rest van het belastingplan 2009, bijvoorbeeld een verhoging van de slurptaks, is onverkort aangenomen.

Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Blukaap2 28-11-2008 19:20 Print reply

Posts: 9975
Fundamentele moslims zijn terroristen, fundamentele christenen zijn een regeringspartij.
Zoiets is het toch ? :p
 
Stoere brommers
mcdronkz 28-11-2008 19:21 Print reply

Posts: 32777
Een terroristische regeringspartij ja.
 
Vehikel 28-11-2008 19:44 Print reply

Posts: 2903
Een heel milieuvriendelijke type auto is toch de oldtimer op gas. Auto's kunnen ook prima op aardgas rijden (wat we in Nederland in overvloed hebben!!), maar daar heffen ze heel mysterieus zeer veel belasting op, net als alle andere bio brandstoffen.
En dan vervolgens milieu als excuus gebruiken.... geloof het zelf... die flikkers willen gewoon de staatskas weer lekker bijvullen. Stelt me erg teleur van de regering.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Splendid 28-11-2008 19:45 Print reply

Posts: 8421
godverdomme, er is ook altijd wel wat..smarrige finne

autos he, dus geen motoren?..

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 28-11-2008 om 19:46 uur.
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
ikkejw 28-11-2008 20:20 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Een heel milieuvriendelijke type auto is toch de oldtimer op gas. Auto's kunnen ook prima op aardgas rijden (wat we in Nederland in overvloed hebben!!), maar daar heffen ze heel mysterieus zeer veel belasting op, net als alle andere bio brandstoffen.
En dan vervolgens milieu als excuus gebruiken.... geloof het zelf... die flikkers willen gewoon de staatskas weer lekker bijvullen. Stelt me erg teleur van de regering.



aardgas wordt gekoppeld aan de olieprijs, terwijl het er helemaal niks mee te maken heeft.


beter gaan we allemaal weer op hennep olie rijden
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 28-11-2008 21:08 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



aardgas wordt gekoppeld aan de olieprijs, terwijl het er helemaal niks mee te maken heeft.


beter gaan we allemaal weer op hennep olie rijden



Hennep Diesel


Quote:
Rudolph Diesel

Toen Rudolph Diesel zijn beroemde motor bedacht in 1896, heeft hij oorspronkelijk rekening gehouden met een scala aan plantaardige brandstoffen. Hij geloofde, net als vele andere ingenieurs, dat plantaardige brandstoffen superieur waren aan petroleum. Hennep is de meest efficiënte plant om bio-diesel van te maken.


Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 28-11-2008 om 21:09 uur.
 
giggitybyte
Malaguti RST 28-11-2008 23:39 Print reply

Posts: 1668
Dat is wel kloten.
Ik zie niet zo veel 25 jaar oude autos rond rijden hoor dus zal wel mevallen ze hebben weer eens cash nodig.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Royal Club 28-11-2008 23:43 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
Dat is wel kloten.
Ik zie niet zo veel 25 jaar oude autos rond rijden hoor dus zal wel mevallen ze hebben weer eens cash nodig.


ja, omdat jij ze niet ziet zal het wel niet waar zijn
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Woutjuh 28-11-2008 23:59 Print reply

Posts: 4422
Geld woorden schieten te kort bij de overheid..


Oftewel, dat wordt een oude toffe 4wd, die tegen die tijd al oldtimer is, als ik m'n rijbewijs ooit mag halen
 
veel MT spul te koop!
-jaZper- 29-11-2008 0:01 Print reply

Posts: 3841
LIJERS!!

2 maanden te kort

cristenunie bedankt! smerige honden

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 29-11-2008 om 2:59 uur.
 
groene motoren gaan harder
Saknet 29-11-2008 0:14 Print reply

Posts: 10355
ik kan maar 1 ding zeggen en dat is niet naar de kerk gaan tenzij je wilt blootgesteld worden aan hoge concentraties schadelijke fijn-stoffen

http://voeding.web-l...veel_fijnstof_d.html


 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 29-11-2008 0:50 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-
LIJERS!!

2 maanden te kort

cristenunie bedankt! smerige honden


denk eens aan het voordeel op maatschappelijk niveau


ik vind trouwens dat oude auto's opgereden moeten worden, hoe langer je ermee doet, hoe relatief minder energie je verneukt hebt tijdens het bouwen.
maar nu is het na 3 jaar in de pers ofzo...alles nieuw..continu.


Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 29-11-2008 om 2:59 uur.
 
Too cool for school!
Rens 29-11-2008 0:56 Print reply

Posts: 6863
Oldtimers kunnen dus in 2012 er niet meer bijkomen.....Dus het lada niva kenteken van 1987 dat ik heb kan ik bij deze weggooien..

Bijtelling geld toch alleen voor auto's van de baas die je prive gebruikt?
Dus de bijtellingsregeling komt nu dus nooit meer te vervallen aangezien een baas geen autos heeft ouder dan 25 jaar... levert de overheid weer heel wat geld op.

Dit bericht is gewijzigd door Rens op 29-11-2008 om 1:04 uur.
 
achter de maan is alles beter
J.wally 29-11-2008 10:13 Print reply

Posts: 2301
belachelijk dit vooral de redenering waarop.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-11-2008 10:52 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
Dat is wel kloten.
Ik zie niet zo veel 25 jaar oude autos rond rijden hoor dus zal wel mevallen ze hebben weer eens cash nodig.


de huidige oldtimers zijn vaak echt klassiekers die je niet dagelijks gebruikt (paar uitzondering daargelaten) denk dat nog best veel mensen een kever of eend of iets in die trand als 2e auto hebben en daarmee af en toe gaan toeren..

daarvoor is de oldtimer regeling ook bedacht..

de auto's die na 2012 25 worden zijn heel veel auto's die heel goed dagelijks gebruikt kunnen worden.. en dat zal wel een reden zijn tot afschaffing..

maar een oldtimer is vaak ondaks de lage vaste lasten duurder rijden als een nieuwere auto. en wordt vooral gereden door liefhebbers..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Arjanus 29-11-2008 12:23 Print reply

Posts: 9074
http://www.nos.nl/no...51207_oldtimers.html

het aantal oldtimers stijgt wel degelijk heel hard, en dat komt inderdaad omdat auto`s gewoon steeds beter worden
ook worden ze vaker als 1e voertuig gebruikt, daardoor komen er bij de overheid minder inkomsten binnen en verzinnen ze een of ander bullshitverhaal over het milieu om zo deze regeling om zeep te helpen


 
lieber nurburgring als ehering
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-11-2008 13:03 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
http://www.nos.nl/no...51207_oldtimers.html

het aantal oldtimers stijgt wel degelijk heel hard, en dat komt inderdaad omdat auto`s gewoon steeds beter worden
ook worden ze vaker als 1e voertuig gebruikt, daardoor komen er bij de overheid minder inkomsten binnen en verzinnen ze een of ander bullshitverhaal over het milieu om zo deze regeling om zeep te helpen




van de andere kant.. als je alleen een oldtimer hebt en je gebruikt deze net zoveel als dat je met een niet oldtimer zou doen is het ook normaal mee te betalen aan onderhoud vd wegen..

maar breng het dan ook gewoon zo.. en niet vervomd in een milieutechnisch jasje..


en stop het geld dan ook daadwerkelijk in de wegen , en laat niet de automobilist opdraaien voor andere onzinnigheden .

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 29-11-2008 om 13:05 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Arjanus 29-11-2008 13:57 Print reply

Posts: 9074
juist en daarom komt er dus vanaf 2012 km heffing, betalen naar gebruik een eerlijker systeem dan wegenbelasting, alleen zullen ze dat wel weer zo maken dat iedereen er alsnog op achteruit gaat waarschijnlijk
 
lieber nurburgring als ehering
honda_freak 29-11-2008 14:02 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
juist en daarom komt er dus vanaf 2012 km heffing, betalen naar gebruik een eerlijker systeem dan wegenbelasting, alleen zullen ze dat wel weer zo maken dat iedereen er alsnog op achteruit gaat waarschijnlijk


ay, there's the rub. In principe is het systeem van betalen naar gebruik een stuk eerlijker, helaas zal het wel zo zijn, dat het voor iedereen duurder wordt.. alleen voor de veelgebruikers een stuk duurder
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Henk-88 29-11-2008 14:13 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
de huidige oldtimers zijn vaak echt klassiekers die je niet dagelijks gebruikt (paar uitzondering daargelaten) denk dat nog best veel mensen een kever of eend of iets in die trand als 2e auto hebben en daarmee af en toe gaan toeren..

daarvoor is de oldtimer regeling ook bedacht..




Ik zie iets heel anders, ik zie alleen al in Groningen een ware explosie van klassiekersnesten die uitkomen.
Veel Mercedesen van de W123-serie maar ook veel Japannertjes. Als je de automarkt in de gaten houdt dan zie je ook een enorm toegenomen handel in 'klassiekers' .. mja de meesten hier volgen die markt nog maar net dus zien alleen de lijn van de laatste jaren.
Vanuit Amerika kwamen ze hier met vrachtschepen binnen tot de markt overspoeld raakte en daarna kwamen er ineens allemaal Duitse auto's bij.Allemaal auto's die nog prima rijden en als eerste auto gebruikt worden. Vooral fakking lelijke auto's die zonder de huidige belastingsvrij-regeling.
Er rijden nu duizenden belastingvrije auto's die zonder de regeling nooit een klassieker waren geworden gwoon omdat ze te mislukt zijn.
Alleen aan die totaal mislukte 'klassiekers' kun je zien dat de regeling misbruikt wordt. Misbruikt omdat zowel de regeling alswel de klassiekerverzekering er vanuit gaat dat er een liefhebber bezig is. Dat klopt dus vaak niet meer.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Jozeff - Forum en Sales Moderator 29-11-2008 14:18 Print reply

Posts: 10835
als ze nu eens de grens hadden gesteld bij 25 jaar op NL kenteken dan zou het al een heel stuk minder zijn.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-11-2008 14:25 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Ik zie iets heel anders, ik zie alleen al in Groningen een ware explosie van klassiekersnesten die uitkomen.
Veel Mercedesen van de W123-serie maar ook veel Japannertjes. Als je de automarkt in de gaten houdt dan zie je ook een enorm toegenomen handel in 'klassiekers' .. mja de meesten hier volgen die markt nog maar net dus zien alleen de lijn van de laatste jaren.
Vanuit Amerika kwamen ze hier met vrachtschepen binnen tot de markt overspoeld raakte en daarna kwamen er ineens allemaal Duitse auto's bij.Allemaal auto's die nog prima rijden en als eerste auto gebruikt worden. Vooral fakking lelijke auto's die zonder de huidige belastingsvrij-regeling.
Er rijden nu duizenden belastingvrije auto's die zonder de regeling nooit een klassieker waren geworden gwoon omdat ze te mislukt zijn.
Alleen aan die totaal mislukte 'klassiekers' kun je zien dat de regeling misbruikt wordt. Misbruikt omdat zowel de regeling alswel de klassiekerverzekering er vanuit gaat dat er een liefhebber bezig is. Dat klopt dus vaak niet meer.


naja klassiekers voor de explosie.. wat jij noemt zijn een beetje de auto's waar ik op doel met na 2012 25..

ik zal er periode naast zitten maar het idee is hetzelfde.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
puch dexter 30-11-2008 11:45 Print reply

Posts: 3011
das toevallig, dan ben ik net 18


alleen dan heb ik vast al genoeg van dit soort redenen om naar een ander land te verhuizen.
 
mcdronkz 2-12-2008 1:01 Print reply

Posts: 32777
Ik weet trouwens niet het al eerder vermeld is hier, maar dit gaat betekenen dat jaren 90 auto's straks echt geen stuiver meer waard zijn, en dat ook echt nooit zullen worden.
 
Henk-88 2-12-2008 1:07 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Ik weet trouwens niet het al eerder vermeld is hier, maar dit gaat betekenen dat jaren 90 auto's straks echt geen stuiver meer waard zijn, en dat ook echt nooit zullen worden.



Echte klassiekers zullen waarde blijven houden zolang er brandstof is.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved