Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Nieuws - Brommers gaan op kenteken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 469 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Geplaatst door: Joscross - 11-7-2004 13:39 uur | Gesubmit door: Grischnakh | Bron: nu.nl

Het voorstel van minister Peijs om brommers op kenteken te zetten is nu definitief aangenomen. Vanaf 1 september 2005 zal het kenteken in gebruik worden genomen. Dit heeft de ministerraad afgelopen vrijdag besloten.

De reden van het brommerkenteken is het veiliger maken van het verkeer. Bromfietsers kunnen door kentekenregistratie namelijk makkelijker worden opgespoord en beboet dan via het huidige systeem. Ook kunnen gestolen bromfietsen makkelijker worden opgespoord.

Het Actieplan Jonge Bromfietsers, waarmee minister Peijs het aantal bromfietsslachtoffers in het verkeer wilt reduceren tot 28 per jaar, komt na de zomer in de ministerraad.

Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Teunmenator 11-7-2004 20:00 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scheurijzerr

gaat die keuring dan ook nog door of niet??


Daar dacht ik dus ook meteen aan. Weet je hoeveel ouwe brommers er niet doorheen komen. Je moet bij een keuring volgens mij allemaal originele onderdelen hebben ofniet? Bedoel remmen, licht, claxon bla bla allemaal goed, ik kan hem ook wel begrenzen met me 50cc erop en een ring in de uitlaat. Maar das niet origineel. En dan vraag ik me dus ff af of je erdoorheen bent gekomen...
 
honda_2takt_power 11-7-2004 20:02 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk

europees geregeld schijnt met 6 pk te mogen hebben vanaf 2006 zoiets stond er laatst...


6pk hoesnel ken je dan eiglijk

en zou mijn mt zoals ie nu is door de kering komen 70cc prop in de uitlaat waardoor ie 45 gaat btw die prop gata er na het inrijden er weer uit hij moest van me pa langzamer;-@ hoezo slaapverwekkend

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 11-7-2004 20:04
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Hardcore 11-7-2004 20:02 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk

europees geregeld schijnt met 6 pk te mogen hebben vanaf 2006 zoiets stond er laatst...

6 pk oow ja dat is al vast meer als 0.5 kw waarom mogen wij hier dan in nederland en belgie maar 0.5 kw *ik weet neit zeker of het in belgie ook zo is:P*

en 2006 zeg je he lol dan ben ik al 16 mzz misschien heeft het toch nog voordeel :P

Dit bericht is ge-edit door Hardcore op 11-7-2004 20:03
 
SavagePielk 11-7-2004 20:04 Print reply

Posts: 4562
reken er maar op dat ze alles tegelijk uitvoeren... ze zijn op dit moment maar op 1 ding uit; alle brommers/scooters van de weg (kijk, het tweede ben ik niet tegen ). Zou die Peijs ooit aangereden zijn door een brommer/scooter en daar een trauma van hebben ofzow? Dit is allemaal gewoon vage shit, klopt van geen kanten. Als je alles zo uitvoert wordt het verkeerd onveilig, niet veilig... Remmende bromfietsers bij flitspalen die over het hoofd worden gezien, omdat iedereen denkt dat het motoren zijn door de kentekenplaten. Hele bedrijfstak ondertussen naar de klote omdat niemand meer brommers koopt en al helemaal geen snel spul meer en een opleving van de handel in illegale nummerplaten e.d. Oke misschien doemscenario, maar dit is doooooom
 
SavagePielk 11-7-2004 20:05 Print reply

Posts: 4562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardcore

[...]

6 pk oow ja dat is al vast meer als 0.5 kw waarom mogen wij hier dan in nederland en belgie maar 0.5 kw *ik weet neit zeker of het in belgie ook zo is:P*

en 2006 zeg je he lol dan ben ik al 16 mzz misschien heeft het toch nog voordeel :P

Dit bericht is ge-edit door Hardcore op 11-7-2004 20:03


jah 6 pk is best leuk, maar als je dan nog steeds maar 45 moet kunnen is lastig... is ook zo krom, ze willen w?l 6pk (dat moeten ze vanwege het feit dat het Europees is) maar ze willen dan geen hogere snelheid (wat niet Europees geregeld is).

Edit: die 0,5 kW is onze eigen uitvinding, de Europese wetgeving is pas veel later gekomen.

Dit bericht is ge-edit door ClassicPielk op 11-7-2004 20:06
 
honda_2takt_power 11-7-2004 20:06 Print reply

Posts: 6744
classicpielk ben je met het eenns het wordt onveiliger en de hele bedrijfstak gaat naar de klote en waar moet ej dna nieuwe onderdelen halen
Quote:

jah 6 pk is best leuk, maar als je dan nog steeds maar 45 moet kunnen is lastig... is ook zo krom, ze willen w?l 6pk (dat moeten ze vanwege het feit dat het Europees is) maar ze willen dan geen hogere snelheid (wat niet Europees geregeld is).


tja dat si nederland he alles is raar geregeld en dta kan dus nooit he 6pk en dan 45 gaan


Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 11-7-2004 20:09
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
SavagePielk 11-7-2004 20:08 Print reply

Posts: 4562
niet... denk je dat dat ze boeit? Die bedenken vanaf hun bureau; heey misschien kunnen we dit en dat doen... leuk idee? ja? doen! Zo gaat de meeste regelgeving trouwens helaas

begin maar vast te hamsteren
 
Hardcore 11-7-2004 20:08 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk

[...]


jah 6 pk is best leuk, maar als je dan nog steeds maar 45 moet kunnen is lastig... is ook zo krom, ze willen w?l 6pk (dat moeten ze vanwege het feit dat het Europees is) maar ze willen dan geen hogere snelheid (wat niet Europees geregeld is).

Edit: die 0,5 kW is onze eigen uitvinding, de Europese wetgeving is pas veel later gekomen.

Dit bericht is ge-edit door ClassicPielk op 11-7-2004 20:06


om eerlijk te zijn vind ik zelf dat brommers een max snelheid mogen hebben van 80 km/h omdat ze dan netjes mee kunnen met het verkeer. maar het is gewoon klote dat die tering scooters door de stad crossen met 80 - 90 km/h en dan bijna mensen omver knallen en zo :S
dus doen ze het toch zelf dat de jutte strenger worden zo bekijk ik het.
 
SavagePielk 11-7-2004 20:09 Print reply

Posts: 4562
ben ik het helemaal mee eens
 
honda_2takt_power 11-7-2004 20:11 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardcore

[...]


om eerlijk te zijn vind ik zelf dat brommers een max snelheid mogen hebben van 80 km/h omdat ze dan netjes mee kunnen met het verkeer. maar het is gewoon klote dat die tering scooters door de stad crossen met 80 - 90 km/h en dan bijna mensen omver knallen en zo :S
dus doen ze het toch zelf dat de jutte strenger worden zo bekijk ik het.


dat zei ik vorige pagina ik vind ook gewoon verhogen naar 80km/u en dan ook op provinciale rijden
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Hardcore 11-7-2004 20:14 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

[...]


dat zei ik vorige pagina ik vind ook gewoon verhogen naar 80km/u en dan ook op provinciale rijden
ja heb je gelijk in, maar dan moeten ze ook afspreken dat ze alleen LINKS inhalen en niet rechts links en midden door of zoiets doms
Want dat zie ik ook wel eens, vragen ze zich af hoe die ongelukken er komen mzz
 
honda_2takt_power 11-7-2004 20:16 Print reply

Posts: 6744
ja maar in denhaag kijken ze niet naar de werkelijkheid en verzinnen ze er maar wat op los ik ben het met je eens alleen rechts inhalen niet anders

edit typfouten

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 11-7-2004 20:17
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
tsxerr 11-7-2004 21:12 Print reply

Posts: 1478
Jah hoor! En hoe willen ze dat voor elkaar krijgen voor 1 jan 2005? En wie mag het kenteken betalen? Denk niet dat mij brommer echt een kenteken krijgt: Te oud, zal ook wel een keuring aan vast zitte. En waar mag ik die dan aan hangen, dat kenteken? Zeker achter mn spadbord die ik niet heb. Ze worden weer bedankt in Den Haag!
 
http://groups.msn.com/tsxer
SuzukiMARC 11-7-2004 21:15 Print reply

Posts: 3023
wat haat ik toch dat kutwijf.. zag er laatst op tv.. wat een oud smerig k*nk*rhoere kut mokkel!!
 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
honda_2takt_power 11-7-2004 21:23 Print reply

Posts: 6744
precies en hoe moet dat kenteken eraan hangen cker van die zwakke kunstof bevestigings bende zoals op nieuwe brommers

@suzukimarc iedereen haat dat wijf tijd voor oprichting van het Anti Peijs Front

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 11-7-2004 21:25

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 11-7-2004 21:25
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
SavagePielk 11-7-2004 22:06 Print reply

Posts: 4562
mwah we gaan gewoon allemaal lkkr dikke cowbars en dergelijke maken, geen problemen meer
dan gaan we idd maar 45 en overleven we ongelukken
 
wiebutt 11-7-2004 22:13 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxerr

Jah hoor! En hoe willen ze dat voor elkaar krijgen voor 1 jan 2005? En wie mag het kenteken betalen? Denk niet dat mij brommer echt een kenteken krijgt: Te oud, zal ook wel een keuring aan vast zitte. En waar mag ik die dan aan hangen, dat kenteken? Zeker achter mn spadbord die ik niet heb. Ze worden weer bedankt in Den Haag!



JE monteert die plaat gewoon op een rugzak
Als er dan een flitspaal komt gooi je die tas weg
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
SavagePielk 11-7-2004 22:22 Print reply

Posts: 4562
LOL.
Nja we moeten allemaal maar zien hoe het uitwerkt... maar eerst demonstreren of demonstratief alle scooters verbranden op het Binnenhof
 
-Niellesie- 11-7-2004 22:23 Print reply

Posts: 6454
hoe moet dit dan met die scoots met afgezaagde spatbord?
 
allalallalallalalallalala
SavagePielk 11-7-2004 22:24 Print reply

Posts: 4562
die spuiten het maar op hun achterkant/jas/buddyseat "maar het is toch 30 x 30 cm "
 
truus88 11-7-2004 22:59 Print reply

Posts: 152
beetje loos, niewe brommer motte 1 september 2005 al die kentekenshit, en lui met al een brommer hoeven m pas op ze laatst een jaar later aan te vragen
 
WiZZ [wesley] 11-7-2004 23:57 Print reply

Posts: 4831
ok ok ik ben bezig met de site van het antie front site name komt later wel
 
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk!
Daniel_84 12-7-2004 13:46 Print reply

Posts: 1127
Ik weet niet of t al gezegd is door iemand (had geen zin om alles door te lezen). Maareh als we kenteken gaan krijgen, krijgen we waarschijnlijk ook een soort apk keuring voor brommers. En dan ben je al helemaal de lul denk ik.

Kun je je hele brommer weer gaan ombouwen, zoals ophoogbussen eraf, al t snel spul eraf. Speciale velgen weer weg ofzo.

Lijkt me wel dat ze dat gaan doen, geen goedkeuring, geen kenteken, niet rijden
 
Hannes 12-7-2004 13:51 Print reply

Posts: 4530
Ja het wordt steeds minder aantrekkelijk om brommer te rijden, bot dat ik het zeg maar ben blij dat ik dan al 18 ben zeg.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Hardcore 12-7-2004 13:51 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

Ik weet niet of t al gezegd is door iemand (had geen zin om alles door te lezen). Maareh als we kenteken gaan krijgen, krijgen we waarschijnlijk ook een soort apk keuring voor brommers. En dan ben je al helemaal de lul denk ik.

Kun je je hele brommer weer gaan ombouwen, zoals ophoogbussen eraf, al t snel spul eraf. Speciale velgen weer weg ofzo.

Lijkt me wel dat ze dat gaan doen, geen goedkeuring, geen kenteken, niet rijden


bij die oude brommers weten ze het toch niet???
of wel als jij een mtx-sh hebt of iets dergelijks.of weten ze daar alles van??
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved