Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Nieuws - Brommers gaan op kenteken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 469 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Geplaatst door: Joscross - 11-7-2004 13:39 uur | Gesubmit door: Grischnakh | Bron: nu.nl

Het voorstel van minister Peijs om brommers op kenteken te zetten is nu definitief aangenomen. Vanaf 1 september 2005 zal het kenteken in gebruik worden genomen. Dit heeft de ministerraad afgelopen vrijdag besloten.

De reden van het brommerkenteken is het veiliger maken van het verkeer. Bromfietsers kunnen door kentekenregistratie namelijk makkelijker worden opgespoord en beboet dan via het huidige systeem. Ook kunnen gestolen bromfietsen makkelijker worden opgespoord.

Het Actieplan Jonge Bromfietsers, waarmee minister Peijs het aantal bromfietsslachtoffers in het verkeer wilt reduceren tot 28 per jaar, komt na de zomer in de ministerraad.

Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

SavagePielk 11-7-2004 18:08 Print reply

Posts: 4562
jah alleen moeten wij verder afremmen en dat is weer gevaarlijk met auto's... dit systeem zo was beter, waarbij je gewoon met het verkeer mee kan rijden. Dat is 100 keer veiliger!
 
honda_2takt_power 11-7-2004 18:08 Print reply

Posts: 6744
of zon mooi klapgeval maken ik merk nu ook hoe klote het si 35 rijden binnen bebouwde kom en een top van 45 met 70cc straks maar es perop uit de uitlaat halen die ze erin hebben gelast

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 11-7-2004 18:10
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
SavagePielk 11-7-2004 18:09 Print reply

Posts: 4562
Ik vind motorformaat niet zo heel erg maakt me brommer nog moeilijker te onderscheiden van een echte motorfiets
 
SavagePielk 11-7-2004 18:09 Print reply

Posts: 4562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

of zon mooi klapgeval maken


James Bond style
 
Blorn 11-7-2004 18:10 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk

Ik vind motorformaat niet zo heel erg maakt me brommer nog moeilijker te onderscheiden van een echte motorfiets
Tot je m start...
 
honda_2takt_power 11-7-2004 18:10 Print reply

Posts: 6744
@ classicpielk dat zij ik btw vorige pagina ook al

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 11-7-2004 18:11
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
SavagePielk 11-7-2004 18:14 Print reply

Posts: 4562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

@ classicpielk dat zij ik btw vorige pagina ook al

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 11-7-2004 18:11


sorry niet gelezen

@ Blorn; met deze uitlaat klinkt hij net als een 125cc ofzow, dus dat valt best mee... hij zal nooit klinken als een Harley, dus boeiend, 't gaat ook om 't idee
 
Hardcore 11-7-2004 18:16 Print reply

Posts: 699
ik woon in belgi? en ben toch nog maar 14 dus hoef me eigenlijk nergens zorgen om te maken :P.
maar hoe zit dat nou als je in belgi? woont en je gaat in nederland rijden?
 
honda_2takt_power 11-7-2004 18:17 Print reply

Posts: 6744
precies zal nooit klinken al seen harley maar het gata om het idee me mt klinkt nu ook al weer wat beter aleen straks die verdomde prop uit me uitlaat halen
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
SavagePielk 11-7-2004 18:17 Print reply

Posts: 4562
Moet je de regels volgen van je eigen land, behalve die regels die strenger zijn in Nederland. Dus als je in Belgie 80 mag en in Nederland maar 45 dan moet je 45 rijden (zal eerder andersom zijn ). Je mag dus niet met 80cc vanuit Duitsland naar Nederland, maar andersom wel...
 
Hardcore 11-7-2004 18:23 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk

Moet je de regels volgen van je eigen land, behalve die regels die strenger zijn in Nederland. Dus als je in Belgie 80 mag en in Nederland maar 45 dan moet je 45 rijden (zal eerder andersom zijn ). Je mag dus niet met 80cc vanuit Duitsland naar Nederland, maar andersom wel...


mzzz leuk ik ga naar duitsland met de brommer is toch maar 25 km :P
Dus dan ga ik daar lekker rondtoeren met men 100 cc
 
SavagePielk 11-7-2004 18:25 Print reply

Posts: 4562
neej dat mag weer niet

je mag daar beginnen op een mofa (snorfiets), daarna groei je door naar brommer en pas op je 18e mag je meer dan 80cc rijden...

Edit: bovendien moet je de regels van je eigen land volgen, dus maar 55 mogen kunnen etc...

Dit bericht is ge-edit door ClassicPielk op 11-7-2004 18:26
 
Hardcore 11-7-2004 18:50 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk

neej dat mag weer niet

je mag daar beginnen op een mofa (snorfiets), daarna groei je door naar brommer en pas op je 18e mag je meer dan 80cc rijden...

Edit: bovendien moet je de regels van je eigen land volgen, dus maar 55 mogen kunnen etc...

Dit bericht is ge-edit door ClassicPielk op 11-7-2004 18:26

pff schijt eraan
 
redavac 11-7-2004 18:58 Print reply

Posts: 1716
pff.. het verkeer word wel veel veiliger doordat ze je gestolen brommer sneller kunnen vinden zeg
 
Operator?? Give me the number of 911 fast!!
redavac 11-7-2004 19:00 Print reply

Posts: 1716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bascross

Hm kut, 25aug 2005 wordt ik 16 Dus ff 26aug me certi halen, dan ik nog 5 dagen relaxt rijde


hehe lol
ik word gelukkig 27 augustus 16 jaar
kan ik nog een jaartje en 3 dagen relaxt rijden dus
 
Operator?? Give me the number of 911 fast!!
koert517 11-7-2004 19:01 Print reply

Posts: 232
en wat dan als je oltimer ook nog een duitser is ik heb nanmelijke een duitse zundapp??
ben je dan de lul of niet
 
Loco_Mike 11-7-2004 19:02 Print reply

Posts: 108
Maarja als er een kenteken komt kun je wel 70 of 80 cc halen want dat mag dan volgens mij en kunnen ze je nix maken als je je maar aan de snelheid houd
Ken je gewoon 100 op de snelweg

Dit bericht is ge-edit door Loco_Mike op 11-7-2004 19:03
 
Joscross 11-7-2004 19:02 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Loco_Mike

Maarja als er een kenteken komt kun je wel 70 of 80 cc halen want dat mag dan volgens mij en kunnen ze je nix maken als je je maar aan de snelheid houd

Dan heb jij verkeert gedacht.
 
scheurijzerr 11-7-2004 19:03 Print reply
Posts: 419
gaat die keuring dan ook nog door of niet??
 
Loco_Mike 11-7-2004 19:04 Print reply

Posts: 108
Ze hebben daar nix over gezegt mischien passen ze dan wel regels aan
 
Blorn 11-7-2004 19:04 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk

Moet je de regels volgen van je eigen land, behalve die regels die strenger zijn in Nederland. Dus als je in Belgie 80 mag en in Nederland maar 45 dan moet je 45 rijden (zal eerder andersom zijn ). Je mag dus niet met 80cc vanuit Duitsland naar Nederland, maar andersom wel...
De regels mbt de bestuurder (ook snelheid dus) gelden van het land waar gereden word, de regels mbt het voertuig gelden van het land van herkomst.
 
honda_2takt_power 11-7-2004 19:45 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scheurijzerr

gaat die keuring dan ook nog door of niet??

hoop van niet want dan is iedereen ff zwaar de lul wie rijd er nog ori ik dacht dat ik imi 50snel reed blijkt het een 70cc te zijn
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Hardcore 11-7-2004 19:46 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

[...]

hoop van niet want dan is iedereen ff zwaar de lul wie rijd er nog ori ik dacht dat ik imi 50snel reed blijkt het een 70cc te zijn

ja en dan zijn de brommerwinkels ook zwaar de lul, want elke ori brommer heeft al meer als 0.5 kw dus dan moeten ze die regel ook veranderen.
 
honda_2takt_power 11-7-2004 19:48 Print reply

Posts: 6744
ja ze moeten die kw shit gewoon verhogen naar hogere snelheid en ons dan ook op provinciale wegen laten rijden 80wegen dus
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
SavagePielk 11-7-2004 19:59 Print reply

Posts: 4562
europees geregeld schijnt met 6 pk te mogen hebben vanaf 2006 zoiets stond er laatst...
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved