Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Knowledge Base - Cilinder: Eurokit 75cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Cilinder: Eurokit 75cc
Categorie Suzuki / TS50X / Onderdelen
Datum van plaatsing 28-1-2002 13:38
Geplaatst door -Michiel RS-

Eurokit 75cc cilinder voor Suzuki TSX

De winkel geeft 75cc aan, maar het is maar een 65cc cilinder, eigenlijk zijn alle 70cc cilinders maar 65cc, reken maar na, alleen maar verkooppraatjes dus.
Deze cilinder is in 2 of meer versies gemaakt:
-slome versie: max snelheid = 90km/uur @ 10000 rpm
-snelle versie: snelheid = 110km/uur @ 11000 rpm
De prestaties van de snelle versie zijn ongeveer, omdat ik die nooit heb gehad :(
De zuiger die erbij zit is van goede kwaliteit, erg sterk en slijvast.
de zuigerveren zijn zwart, van kevlar, dit is heel sterk materiaal en slijtvast.
De cilinderwand is met een chroomlaag eroverheen, dus extra sterk, bijna geen vastloper mogelijk tenzij je met erg versleten shit rijdt.
De compressie is erg goed.
De afwerking is matig, je ziet wat ribbeltjes en karteltjes en hobbeltjes van het gieten, en de zuiger+veren krijg je wat lastig in de cilinder.
Bij goed onderhoudt gaat deze cilinder mindstends 10000 km mee!
De snelle versie doet je koppelingsplaten slippen, dus die moet je vervangen voor platen van een suzuki RM125 model uit 1978.
Inlaat 20mm
Als je geen zin hebt veel geld uit te geven aan de malossi en toch geen zooi wilt kopen moet je deze cilinder nemen.

Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Gijzer 8-11-2006 17:02 Print reply

Posts: 484
is deze cilinder nog ergens te koop
 
yamaha dt 50 sm
dirktimmer 6-6-2010 14:48 Print reply

Posts: 1737
beetje laat, maar dit is echt onzin haha.

er is geen slome en snelle eurokit, en zuigerveren zijn niet van kevlar..
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 6-6-2010 14:50 Print reply

Posts: 9841
zo, dat dacht ik dus ook meteen

ach, vroeger waren we allemaal nog niet zo snugger en verzonnen we gewoon alle kennis hier.

 
Too cool for school!
yamahadt1986 6-6-2010 14:57 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
beetje laat, maar dit is echt onzin haha.

er is geen slome en snelle eurokit, en zuigerveren zijn niet van kevlar..


inderdaad dirk helemaal gelijk in.

de snelle versie kan ik opzich wel voor ze maken
P.M.Tuning

mijn ervaring met deze cilinders zijn dat ze wel lekker lopen.
maar de zuigertjes zijn kut.
druk der maar een mallossi in
cilinderwand is nikaseal maar wel erg dun.
als je de inlaat en uitlaat goed tuned loopt het ziekelijk hard.

maar ik heb tijdje geleden een 68cc cilinder gedaan voor een tsx en dat was een imitatie en heb ik helemaal getuned.
nieuwe zuiger erin en liep harder dan de eurokitt

gr Peter M
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 6-6-2010 14:59 Print reply

Posts: 9841
ik dacht dat eurokit wel een chroomwand had, net als de oud malossi, die op een gegeven moment wél over zijn gegaan op nicasil.
Ik heb iig nog een keer een setje nicasil veren gesloopt in mijn chroom-malossi.
Maar dat zegt niets over de eurokit

Eurokit waren wel goede cilinders vond ik, malossi gaf niet echt veel voordeel vergeleken met eurokit.

 
Too cool for school!
yamahadt1986 6-6-2010 15:02 Print reply
Posts: 1713
het zijn ook wel prima cilinders maar dat is meer voor de cross of een keertje paar keer heen en weer jagen op het landpad ofzo.
maar als je mij goed zou kennen weet je waarom ik geen eurokitt koop
ik rijd dagelijks en het moet allemaal optimaal hard lopen
en als ik dan een eurokitt zou nemen dan denk ik dat ik ze binnen 4 dagen vast heb gejaagd als die dan eerst vantevoren al ingereden is.
en het rare is altijd.
als ik de cilinders niet inrijd dan gaan ze wel langer mee
dan haal ik met die bende de 400 km en dan zijn ze stuk

daarom rijd ik polini enz.

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 6-6-2010 om 15:03 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
honda fryslan 6-6-2010 15:04 Print reply

Posts: 1914
de snelle of slome versie zou nog kunnen idd maar een veer van kevlar..

bij de 72cc versie voor puch zijn er wel 2 types..

de oude eurokit en de airsal.. hier de eurokit wel anders dan de airsal. (eurokit is sneller)
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved