Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Knowledge Base - Uitlaten TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 436 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uitlaten TSX
Categorie Suzuki / TS50X / Onderdelen
Datum van plaatsing 1-12-2003 16:45
Geplaatst door Ralf

Uitlaten passend op de TS50x.

Origineel:
Topvermogen rond de 6000 toeren, erg traag, hitteschildje erop.

Proma 50:
Topvermogen tussen de 7000 en 9000 toeren, roest al in de winkel.

Proma

blalalalala

Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Blijhoofd 19-6-2005 16:05 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88

En natuurlijk de 50cc snel ori uitlaat die vanaf 4000rpm trekt en tot zo'n 13500 gaat.
Is sinds kort uit productie maar wie goed zoekt.... was zo'n 170 euri maar blijft de beste i.c.m. 50cc snel. Ziet eruit als ori en met hetzelfde geluid, erg stil en is zonder demper te rijden.
Proma 50cc smeert volgens mij het vermogen over een breder toerengebied uit dan de gianelli 50cc.


is gewoon orgineel wat jij hebt ....
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Henk-88 19-6-2005 16:24 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

[...]


is gewoon orgineel wat jij hebt ....

dat zeg ik, maar dan de ori snel voor 50cc. Of bedoel je dat een gewone ori tot 13500 rpm gaat??
ff serieus: de ori van Nl uitlaat gaat tot max 8000rpm als je de cylinder maximaal tuned, da's dus een heel andere uitlaat. 't Verbaasde me al eerder dat niemand het over de japanse 50snel van Suzuki heeft... Het is de snelste uitlaat voor een 50cc tsx, als je niet wist dat 'ie bestond, dan weet je 't nu

Dit bericht is ge-edit door henk-88 op 19-6-2005 16:44
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Henk-88 19-6-2005 16:55 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88

[...]

dat zeg ik, maar dan de ori snel voor 50cc. Of bedoel je dat een gewone ori tot 13500 rpm gaat??
ff serieus: de ori van Nl uitlaat gaat tot max 8000rpm als je de cylinder maximaal tuned, da's dus een heel andere uitlaat. 't Verbaasde me al eerder dat niemand het over de japanse 50snel van Suzuki heeft... Het is de snelste uitlaat voor een 50cc tsx, als je niet wist dat 'ie bestond, dan weet je 't nu

Dit bericht is ge-edit door henk-88 op 19-6-2005 16:44

en btw het verschil tussen de proma50 en gianelli50 is klein , maar er zit verschil in de voorbocht; de proma trekt vanaf 4500rpm en de gianelli vanaf 6000rpm (in de twee wel tot zo'n 12000 rpm maar vanaf de vier houdt 't bij allebij rond de 9500rpm op want bij beide maximaal vermogen tussen de 7000 en 9000rpm) kortom de proma50 is iets beter (soepeler) dan de gianelli50, maar beide bagger vergeleken bij de ori suzuki snel voor 50cc.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
tsxj oran 12-7-2005 17:59 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]

en btw het verschil tussen de proma50 en gianelli50 is klein , maar er zit verschil in de voorbocht; de proma trekt vanaf 4500rpm en de gianelli vanaf 6000rpm (in de twee wel tot zo'n 12000 rpm maar vanaf de vier houdt 't bij allebij rond de 9500rpm op want bij beide maximaal vermogen tussen de 7000 en 9000rpm) kortom de proma50 is iets beter (soepeler) dan de gianelli50, maar beide bagger vergeleken bij de ori suzuki snel voor 50cc.

cker met mijn ori pijp rij ik harder dan met een gianelli of proma pijp want die geven gewoon te weinig tegendruk!
 
oud
spoorlijncrosser 15-5-2006 10:51 Print reply

Posts: 2687
en hoe doet malossi uitlaat het vergleken met proma en ori
heb ik namelijk en ik wil misschien andere uitlaat kopen
 
RTT-tUnInG 15-5-2006 11:03 Print reply

Posts: 551
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxxxx
en hoe doet malossi uitlaat het vergleken met proma en ori
heb ik namelijk en ik wil misschien andere uitlaat kopen


heb je daar een foto van??? en wat voor serie nummer staat erop? bij de bocht? als er x1361x staat is het zon japanse waar henk het over heeft.. die heb ik ook en rij iedereen eruit zonder gekheid
 
spoorlijncrosser 15-5-2006 11:50 Print reply

Posts: 2687
Ik zal strax wel even foto ervan maken anders
hier zijn fotoos van mn uitlaat (nog ongespoten maarja niet zeuren or)





Dit bericht is gewijzigd door tsxxxx op 16-5-2006 om 16:25 uur.
 
Toon 24-5-2006 15:13 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxxxx
en hoe doet malossi uitlaat het vergleken met proma en ori
heb ik namelijk en ik wil misschien andere uitlaat kopen



vriend van mij heeft malossie is ongeveer het zelfde als proma. Niks verschil te merken
 
MrOi 24-5-2006 15:32 Print reply

Posts: 3110
gia 80, flink hoogtoerig en lekker snel uitlaatje op een 70cc
 
XT Supermotard For Sale!
spoorlijncrosser 1-6-2006 11:19 Print reply

Posts: 2687
heb nu x1361x uitlaat en een malossi over een tijdje zullen jullie verschillen wel horen maar ik denk zomaar dat die x1361x uitlaat sneller is
 
2takt Gangster 16-7-2006 10:18 Print reply

Posts: 1147
wn hoe zit het met de homoet uitlaat dan lijkt mij dat deze sneller is dan de bovenlangse uitlaten alleen staat het nie mooi vind ik persoonlijk
 
Sjorre 19-6-2007 15:15 Print reply
Posts: 5
Ik heb een promademper maar ik heb gehoord dat ik een ori-uitlaat heb. Ik rij 75-80 en haal meestal zon 10000 , enkel in 5de max 9000 als hij warm staat. Maar men cilinder is wel een beetje uitgeboord.

Zal ik sneller rijden als ik een volledige proma-uitlaat erop zet?
Ik zou er ook een 18mm carbu bij kunnen zetten... goed idee of niet ?
Mvg
Sjors
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-6-2007 15:27 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sjorre
Ik heb een promademper maar ik heb gehoord dat ik een ori-uitlaat heb. Ik rij 75-80 en haal meestal zon 10000 , enkel in 5de max 9000 als hij warm staat. Maar men cilinder is wel een beetje uitgeboord.

Zal ik sneller rijden als ik een volledige proma-uitlaat erop zet?
Ik zou er ook een 18mm carbu bij kunnen zetten... goed idee of niet ?
Mvg
Sjors



vraag dat ff in het kleine vragen topic, staat in het beginforum
 
Twizz 10-9-2008 19:59 Print reply

Posts: 851
Om maar even hier neer te zetten.

Ik heb tot nu toe voor de TS50X (met dus 50cc of 50snel) over deze uitlaten gehoord.


Suzuki originele uitlaten:
*1361*:
schijnbaar dé uitlaat voor 50snel, met een erg brede powerband die hoog oploopt(van 6500 toeren tot 14000 toeren)
Lastig aan te komen, omdat deze in Nederland in principe niet legaal is.

*1366* :
deze heb ik bij n tsx gast hier 5km vandaan zien liggen(die heeft een stuk of 20 uitlaten voor TS50X), zelf wist hij niet waar deze vandaan kwam)

*1374* : Dit is de bekendste, want dit is de originele uitlaat voor in Nederland. Kenmerken: is zwaar(in gewicht), is erg stil, heeft ook gewoon hitteschild(andere 2 overigens ook), en is dus erg traag en gaat niet verder dan 7500 toeren, tenzij de cilinder een beetje gekieteld word. Rijdt laagtoerig wel lekker.
Makkelijk aan te komen aangezien deze vaak vervangen wordt door een snellere uitlaat.


Uitlaten voor Suzuki TS50X van andere producenten

Malossi: Hier weet ik weinig over, doet schijnbaar ongeveer hetzelfde als een *1361* en lijkt op ori uitlaat.

Proma/Tecnigas: Heeft smalle powerband(7500 toeren tot 9500 toeren, ik heb de ervaring met deze uitlaat dat hij voor de powerband nogal 'stilvalt'), deze wordt meestal gebruikt op de 'opgevoerde' TSX'en. Proma wordt niet meer gemaakt, Tecnigas is de vervanger. Verschil is dat Tecnigas matzwart is en proma blank metaalkleur. Heeft geen hitteschild en lijkt niet op ori.

Gianelli: Hier weet ik niet veel over te vertellen, het feest begint schijnbaar al op wat lagere toeren dan de Proma, maar zijn voor de rest redelijk vergelijkbaar. Heeft geen hitteschild en lijkt niet op ori. Is uit productie, maar zijn hier en daar nog wel nieuw aan te komen.

Homoet: voor zover ik weet de enige onderlangs uitlaat voor de TSX en daarmee voor zover ik weet de enige Expansie voor TSX. Rijdt schijnbaar erg lekker met 70cc en heeft rond de 7000 toeren al lekker veel kracht. Heeft een toch wel wat bredere powerband dan een Proma of Gianelli. Deze uitlaat valt vanwege zijn uiterlijk wel meteen op voor de politie en is dus eigenlijk slecht geschikt voor weggebruik.
 
houw ns op!
puch dexter 22-2-2009 15:55 Print reply

Posts: 3011
weet iemand of er nog meer onderlangse uitlaten voor de suzuki tsx zijn naast de homoet?
 
Henk-88 22-2-2009 16:03 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
weet iemand of er nog meer onderlangse uitlaten voor de suzuki tsx zijn naast de homoet?



Proma 80 onderlangs geeft goede prestaties.
Zal wel wat aangepast moeten worden maar opzich niet veel werk.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
puch dexter 22-2-2009 16:04 Print reply

Posts: 3011
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Proma 80 onderlangs geeft goede prestaties.
Zal wel wat aangepast moeten worden maar opzich niet veel werk.

Oke, ik heb die hoogtoerige 50cc snel er nu opzitten. Zou dat dan een beetje lopen? En wat zou ik dan aan moeten passen? dat hij goed aansluit op de cil?
 
Twizz 14-5-2009 16:44 Print reply

Posts: 851
Voor mensen die nog geinteresseerd zijn in een nieuwe x1361x (of andere ori uitlaten) heb ik hier een lijstje+ link waar je ze nieuw kunt halen.

Je hebt:
x1374x (127 euro)
x1378x
x1375x (207 euro)
x1376x (veruit de duurste met 557 euro)
x1365x (183 euro)
x1377x
x1361x (4 euro goedkoper dan de x1374x met 123 euro

Dit zijn álle uitlaten die uit de Suzuki fabriek gerold zijn voor TSX.

Hier kun je ze kopen, op x1378x, x1375x en x1377x na.



Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 14-5-2009 om 16:45 uur.
 
houw ns op!
steef ts70xk 14-5-2009 17:38 Print reply

Posts: 3244
heb nu een mallosie gevonden en ben van plan te gaan kopen. maar is dit een beetje goeie uitlaat? hoeveel toeren draait hij dan en is er veel verschil in kracht of iets anders..

thnx
 
koekie - Administrator 14-5-2009 17:43 Print reply

Posts: 12588
Ik zal van de week voor mijn vakantie even kijken of ik deze faq wat kan aanpassen, want er is alweer een hoop bij gekomen zie ik..
 
Haaks de hoek om!
Henk-88 14-5-2009 18:20 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
Ik zal van de week voor mijn vakantie even kijken of ik deze faq wat kan aanpassen, want er is alweer een hoop bij gekomen zie ik..



Dat wel maar een hoop spreken elkaar tegen..
Hoe ga je dat verwerken?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
koekie - Administrator 14-5-2009 18:40 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Dat wel maar een hoop spreken elkaar tegen..
Hoe ga je dat verwerken?



Zet alleen de uitlaten neer die passend zijn op tsx. De algemene bekende prestaties zet ik er wsl ook bij, maar ik zet er niets bij waar de meningen over verdeeld zijn..
 
Haaks de hoek om!
lange2008 25-1-2010 16:38 Print reply
Posts: 5
Heej mensen!

Ik ben helemaal niet technisch aangelegd en heb hier al ooit eens een post gedaan maar veel wijzer werdt ik niet. Voorheen had ik een suuzki tsx die 45km/uur reed, nu heb ik andere tandwiel verhouding en loopt hij wel wat harder.

Is een snelle pijp ook een goede optie om hem harder te laten lopen wan wil eindigen op de 65/70 ongeveer. Ik kreeg onlangs een snelle pijp aangeboden van Mallossi. Vorige eigenaar had hm op een een 70cc eurokit en daar presteerde hij goed op, reed ongeveer 80 aldus diegene die hem mij aanbood.

Nu ben ik benieuwd wat voor gevolgen dit voor mijn brommer zal hebben, volgens de aanbieder van de snelle pijp moet hij de 70 wel halen.

Wie kan mij van meer info voorzien??


 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved