Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Knowledge Base - Koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Koppeling
Categorie Yamaha / DT50 / Exploded views
Datum van plaatsing 30-10-2003 12:31
Geplaatst door Luc

Hier de Exploded view kopppeling Yamaha DT50


Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Funky Nassau 13-1-2005 16:50 Print reply

Posts: 140
Zie nummer 7 en 6 in de afbeelding (linksbovenin). Momenteel ben ik mn blok weer in elkaar aan het zetten (volledig gereviceerd), nu vraag ik me alleen af;

Moeten de bouten, incl. veer (dus nr. 7+6) helemaal strak aangedraaid worden (dus totdat de bout niet meer verder gedraaid kan worden) of zal dit ertoe leiden dat het onmogelijk is de koppeling te gebruiken? Kan op deze manier de koppelingsplaat niet meer losgedrukt worden?

Groetu! Funky Nassau
 
The Devil crept into Heaven.. God overslept on the 7th.. The new world order was born on September 11th..
sebas 16-6-2005 12:34 Print reply
Posts: 35
ja helemaal aandraaien anders gaat ie slippuhh..
 
Vehikel 9-7-2007 17:45 Print reply

Posts: 2903
Kan iemand mij vertellen hoe die rubbere ring (nr.8) gemonteert moet worden?
Ik geloof niet dat 'ie tussen het carter en het koppelingshuis komt, zoals op de tekening lijkt.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Vehikel 9-7-2007 20:01 Print reply

Posts: 2903
Ow ik weet het al, ik zal het gelijk maar ff melden.
Die ring komt op het koppelingshuis, achter het tandwiel. Dit voorkomt dat het huis gaat rinkelen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
zwarte-beuner 13-5-2008 14:16 Print reply

Posts: 2651
In mijn koppeling zit nummer 4 dubbel iemand enig idee waarom? ben er nu mee bezig namelijk.


 
brommerloos
Djeep 13-5-2008 14:16 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
In mijn koppeling zit nummer 4 dubbel iemand enig idee waarom? ben er nu mee bezig namelijk.




Slipt ie minder snel.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
zwarte-beuner 13-5-2008 14:17 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Slipt ie minder snel.


dus met dubbele binnen platen slibt ie minder snel:P?, Maar mijn koppeling slibte al heel erg
 
brommerloos
-Bassie- 13-5-2008 14:18 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
In mijn koppeling zit nummer 4 dubbel iemand enig idee waarom? ben er nu mee bezig namelijk.




dit is een extra tussen plaat.

het zou er voor moeten zorgen dat je koppeling minder snel slipt.

en hoe bedoel je dubbel??

waar hebben ze die extra geplaatst??

edit:

toen ik extra ijzere plaat er tussen deed slipte die juist

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 13-5-2008 om 14:18 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Djeep 13-5-2008 14:19 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


dus met dubbele binnen platen slibt ie minder snel:P?, Maar mijn koppeling slibte al heel erg


verbaas me dat dat ding maar 2 platen heeft trouwens :S, kan je er niet een 3/4 plaats koppeling voor kopen?

Naja nieuwe platen erin, dubbele ijzere erin, ringentjes onder de veren enof extra sterken veren, dan slipt ie wss niet meer
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
zwarte-beuner 13-5-2008 14:20 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


dit is een extra tussen plaat.

het zou er voor moeten zorgen dat je koppeling minder snel slipt.

en hoe bedoel je dubbel??

waar hebben ze die extra geplaatst??

edit:

toen ik extra ijzere plaat er tussen deed slipte die juist

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 13-5-2008 om 14:18 uur.


precies zoals ik het zeg hij zit gewoon dubbel nummer 4 2 tegen elkaar zonder iets er tussen
 
brommerloos
-Bassie- 13-5-2008 14:20 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


verbaas me dat dat ding maar 2 platen heeft trouwens :S, kan je er niet een 3/4 plaats koppeling voor kopen?

Naja nieuwe platen erin, dubbele ijzere erin, ringentjes onder de veren enof extra sterken veren, dan slipt ie wss niet meer


een dtr heeft een 3 plaats en die past er zo in.

ok gewoon er tussen laten en nieuwe platen kopen.

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 13-5-2008 om 14:20 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
zwarte-beuner 13-5-2008 14:21 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


verbaas me dat dat ding maar 2 platen heeft trouwens :S, kan je er niet een 3/4 plaats koppeling voor kopen?

Naja nieuwe platen erin, dubbele ijzere erin, ringentjes onder de veren enof extra sterken veren, dan slipt ie wss niet meer


ik denk dat dan eens even dubbele ringen er tussen ga plaatsen, Miss dat ie dan iets strakker staat.
 
brommerloos
Djeep 13-5-2008 14:21 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


precies zoals ik het zeg hij zit gewoon dubbel nummer 4 2 tegen elkaar zonder iets er tussen


Dat klopt niet..

Je moet 2 "stoffen" en 1 ijzere die in het midden moet.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
zwarte-beuner 13-5-2008 14:21 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


een dtr heeft een 3 plaats en die past er zo in.

ok gewoon er tussen laten en nieuwe platen kopen.

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 13-5-2008 om 14:20 uur.


DTR heeft geen 3 plaats het blok is namelijk precies het zelfde als die van een DT pas vanaf orgineel 80cc is er drieplaats
 
brommerloos
zwarte-beuner 13-5-2008 14:22 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Dat klopt niet..

Je moet 2 "stoffen" en 1 ijzere die in het midden moet.


dus wat is nou de juiste volgorde?
 
brommerloos
Djeep 13-5-2008 14:22 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


DTR heeft geen 3 plaats het blok is namelijk precies het zelfde als die van een DT pas vanaf orgineel 80cc is er drieplaats


Bij NSR is het zo dat een 4 plaats zo erin past. Miss bij jouw die 3 plaats ook?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
-Bassie- 13-5-2008 14:23 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


DTR heeft geen 3 plaats het blok is namelijk precies het zelfde als die van een DT pas vanaf orgineel 80cc is er drieplaats


ook goed dacht dat dtr en 80cc ook 3 plaats hadden.

ik dah in m`n dt een 3 plaats gezet reed een stuk beter.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Djeep 13-5-2008 14:23 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


dus wat is nou de juiste volgorde?


Zoals ie er staat

3 en 3 zijn platen met kussentjes (soort stoffe platen)
En nummer 4 is een ijzere plaat.

2 en 5 zijn je binnekoppelingshuis

Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 13-5-2008 om 14:24 uur.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
zwarte-beuner 13-5-2008 14:24 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Bij NSR is het zo dat een 4 plaats zo erin past. Miss bij jouw die 3 plaats ook?


nee dacht het niet omdat je dan een 80 koppeling moet kopen die kan er zo wel op
 
brommerloos
zwarte-beuner 13-5-2008 14:25 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Zoals ie er staat

3 en 3 zijn platen met kussentjes (soort stoffe platen)
En nummer 4 is een ijzere plaat.

2 en 5 zijn je binnekoppelingshuis

Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 13-5-2008 om 14:24 uur.


okay dus gewoon zo.

Korf - stoffen plaat - stalen plaat - stoffenplaat-deksel verenetc
 
brommerloos
Djeep 13-5-2008 14:29 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


okay dus gewoon zo.

Korf - stoffen plaat - stalen plaat - stoffenplaat-deksel verenetc


Ja, en als je eventuele een slippende koppeling hebt, kan je dus ringetjes onder je veren plaatsen, zodat deze strakker komen te staan, zodat ie minder snel gaat slippen. Ook kan je kiezen voor versterkte veren, geeft zelfde effect.

Maar als je dr geen last van hebt, kan je het gewoon zo laten

Succes ermee!!
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
zwarte-beuner 13-5-2008 15:08 Print reply

Posts: 2651
hoe krijg is nummer 2 los
 
brommerloos
rubbert 13-5-2008 15:10 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
hoe krijg is nummer 2 los



heb je nummer 3,4 en 5 er al af?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
-Bassie- 13-5-2008 15:10 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
hoe krijg is nummer 2 los


heb je hem al los??

anders gevaarlijk door schroeven draaier op 2 pennen te zetten.

of hem met schroeven draaier in kooi last zetten.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
zwarte-beuner 13-5-2008 15:11 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



heb je nummer 3,4 en 5 er al af?


ja
 
brommerloos

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved