Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
hotje.
heb je die opgeknapt.
of is dit een orgineel exemplaar.?
Zo gekocht, maar gezien het bouwjaar/frame nummer is het een opgeknapt exemplaar (kleurstelling komt niet overeen met het bouwjaar dacht ik).
Maar alles werkt goed. Na aankoop heb ik de remblokken vervangen en de banden vervangen voor michelin m45's (stuurt een stuk beter). Achterbrug heb ik ook nog opnieuw laten poedercoaten, want deze had wat roest.
De cilinder, carburateur en uitlaat heb ik ook verwisseld, omdat hij met een originele setup +- 80 tot 85 ging. Ik heb de setup vervangen voor een NS1 cilinder, NS1 21mm carburateur en NS1 uitlaat.
Dit zorgt voor meer koppel en hij maakt iets meer toeren maar het vermogen blijft wel mooi verdeeld over het gehele toerenbereik. Ook voldoet de originele sproeierbezetting zoals die in de 21mm Keihin zit bij levering van de NS1.
Ontsteking is vervroegd met een "snelle grondplaat"
Mooie van de MBX is dat hij net even wat sneller loopt, geen dode punten heeft dus op elk toerental doortrekt en zowel betrouwbaar als zuinig blijft. Ook nog met de oliepomp.
Ik zal binnenkort nog wel eens een nieuwe foto schieten als hij weer uit de winterstalling komt, maar voorlopig mag die 2 maanden de weg niet op.
|