Mark300 |
1-5-2014 11:30 |
Posts: 440 |
Dan moet je er wel een redelijk riant inkomen naast houden.
Cool dat je zoiets kan doen dan, blokrevisie zal wel over de 1000ยค aan materiaal gaan?
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
NS1-Whisperer |
1-5-2014 11:44 |
Posts: 2160 |
Ja ik werk er nog wel flink naast ja.
Met 1000,- euro aan materiaal ga ik het niet redden nee. Misschien als ik alleen de zuigers zou vervangen voor originele en goedkope kut pakkingen van ebay erop zet.
Inclusief honen/ boren en vlakken enzo ben ik samen met nog wat andere goodie's die ik gelijk mee bestel wel meer als het dubbele kwijt.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Venlonaer |
1-5-2014 12:00 |
Posts: 2431 |
Goed bezig, zie de foto's op fb steeds langskomen. Toch wel iets vetter dan een gemiddeld motorproject
Zonde van die bumper ook, stond hem super goed.
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
NS1-Whisperer |
1-5-2014 13:35 |
|
kenny77 |
1-5-2014 22:23 |
Posts: 29286 |
Gaat netjes zo!
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
6-6-2014 19:25 |
Posts: 2160 |
Copy paste:
Ondertussen....
Cilinderkop weer thuis.
Coilpack cover gekocht en aangepast.
Sensor gepoetst.
Nismo logo uitgeprint op A2 formaat en letters uitgeknipt.
Gril trouwens ook zilver gespoten en GTR logo eraf getrokken.
Nu is het nog steeds wachtende op bestelling uit de usa met zuigers e.d. Dan kan ik verder met het blok.
Cilinderkop begin ik volgende week weer aan om in elkaar te zetten.
----------------------------------------------------------------
Copy paste:
Eindelijk is het spul dan binnen! ance: ance:
Morgen zuigers wegbrengen en dan hopelijk volgende week blok weer ophalen en gaan opbouwen
Geen copy paste:
De zuigers heb ik vandaag al weg gebracht en mid volgende week kan ik het blok ophalen!
Al met al moet die voor de 22ste weer rijden. Dat is met 2 weken. Dan is er hier vlakbij een "event" bij een tuning bedrijf en kun je voor 25,- euro op de testbank en zal er ge drag raced worden(zonder tijdswaarneming, puur voor geluid)
Daar wil ik dus wel aan mee doen Heb al plek gereserveerd
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
7-6-2014 9:55 |
Posts: 29286 |
Netjes man!
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
11-6-2014 22:28 |
Posts: 2160 |
BAM!
Blok terug. Morgen komt er nog een speciale doppenset binnen zodat ik ook me nieuwe bouten en drijfstangen kan monteren. Want past geen zeskant op :(
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Cas DT |
12-6-2014 16:55 |
Posts: 3131 |
Netjes man!
Al zekerheid over de oorzaak van al die ellende? Toch die injector?
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
NS1-Whisperer |
12-6-2014 17:46 |
Posts: 2160 |
Vermoedelijk gewoon simpelweg te weinig olie gehad.
Hij lekte al olie(vermoedelijk koppaking) en na een weekend niet peilen en flink me vermaken kreeg de eerste zuiger waarschijnlijk geen olie meer van onder uit dat sproeiertje dus geen koeling dus te warm. In de cilinderwand was te zien dat de 2de en 5de cilinder ook al een licht veegje erin hadden..
Maar er is er altijd 1 de eerste die ermee ophoud. Of de eerste of de laatste
Zo dacht het revisie bedrijf er ook over toen ze de schade bekeken.
Maar hopelijk snel weer rijden met het ding!!!!!
|
|
"Risico is extra leven" |
|
NS1-Whisperer |
12-6-2014 23:15 |
Posts: 2160 |
Mini update
|
|
"Risico is extra leven" |
|
NS1-Whisperer |
22-6-2014 0:21 |
Posts: 2160 |
"plak":
Ondertussen toch maar een nieuwe olie pomp besteld. de N1. Helaas nog niet binnen....
Als die binnen is kan ik de onderkant weer helemaal afmaken en weer wat grotere meters maken.
Ff kleppendeksel's e.d. er los op gelegd om te kijken hoe het word:
En de huidige stand van zaken zoals die er vandaag bij staat:
Duurt allemaal toch wat langer als gepland omdat ik het druk heb en er een paar dingen zijn die ff voor gaan. Maar langzaam en zeker kom ik er wel
|
|
"Risico is extra leven" |
|
dukaholic-alex |
23-6-2014 21:57 |
Posts: 135 |
ziet er piekfijn uit man!
wanneer denk je de hele rataplan weer in elkaar te hebben?
|
|
remmen is angst! |
|
NS1-Whisperer |
23-6-2014 22:31 |
Posts: 2160 |
Z.s.m. natuurlijk.
Hopelijk rijd die met een weekje weer. Als ze die olie pomp nu eens komen bezorgen....
|
|
"Risico is extra leven" |
|
NS1-Whisperer |
29-6-2014 12:31 |
Posts: 2160 |
BAM, Het blok zit er weer in sinds gister en loopt ook al weer!
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Maup |
29-6-2014 16:35 |
Posts: 4353 |
Netjes heur!
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
melvin_dt |
29-6-2014 22:34 |
Posts: 279 |
super nice, hoeveel bar aan boost ga je runnen?
|
|
|
|
kenny77 |
30-6-2014 19:50 |
Posts: 29286 |
Mooi dat ie weer in elkaar zit!
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
1-7-2014 14:53 |
Posts: 2160 |
Zal gewoon stock boost gaan rijden... 0.7Bar
Turbo, ecu e.d. Is nog maar de stock he.
In de toekomst wil ik wel meer power maar dat is gewoon knake duur als je het goed wilt hebben zoals ik het wil.
En geloof me, standaard is zo'n auto ook echt niet langzaam. Vraag maar aan Cas DT :P
|
|
"Risico is extra leven" |
|
ChielO |
1-7-2014 16:27 |
Posts: 322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Zal gewoon stock boost gaan rijden... 0.7Bar
Turbo, ecu e.d. Is nog maar de stock he.
In de toekomst wil ik wel meer power maar dat is gewoon knake duur als je het goed wilt hebben zoals ik het wil.
En geloof me, standaard is zo'n auto ook echt niet langzaam. Vraag maar aan Cas DT :P
En mij!!
Maar wanneer kom je weer eens langs met 't skeurijzer?
Al testrondje gedaan?
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
1-7-2014 16:33 |
Posts: 2160 |
Ik heb er enkel nog mee achter in de tuin een rondje of wat gereden.
Nog niet op straat. Moet eerst ff de stuurbekrachtiging maken, heb een leidingkje gesloopt met demonteren van blok :')
|
|
"Risico is extra leven" |
|
arjensik |
1-7-2014 21:05 |
Posts: 552 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Ik heb er enkel nog mee achter in de tuin een rondje of wat gereden.
Nog niet op straat. Moet eerst ff de stuurbekrachtiging maken, heb een leidingkje gesloopt met demonteren van blok :')
Als ie klaar is schreeuwd het om een filmpje
|
|
The rider should never be the slowest part on the bike |
|
Honda83 |
4-7-2014 20:23 |
Posts: 20 |
Echt netjes geworden zo! Klasse
|
|
Loud pipes save lives |
|
70malossi |
4-7-2014 23:16 |
Posts: 4176 |
haha, leuk iemand met een jap die de motor meteen een kleurtje geeft na een engine rebuilt.Ik zit te wachten op commentaar van marcel, leen, harrie, martijn en thijsse.
Ik weet niet wat de meest gebruikte aftermarket ecu is in het nissan wereldje ( bij Subaru;s is dat vi-pec), maar das echt wel de investering waard,samen met een dyno en road afstelling.
En een avc-r boostcontroller kan ook een flinke winst geven + betere drivability
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
NS1-Whisperer |
5-7-2014 9:32 |
Posts: 2160 |
In de Skyline's zie je vaak een link ecu of haltech. Zijn verder nog wel genoeg andere, maar geloof dat die het meest voorkomen in Nederland.
Maar heb er zelf geen ervaring mee, rijd zelf nog met de stock.
|
|
"Risico is extra leven" |
|