Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
3-4-2014 20:55 |
Posts: 17929 |
ziet er eerder uit als een lekkende injector
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
3-4-2014 21:00 |
Posts: 2160 |
Ik krijg echt van alles en iedereen wat anders te horen, haha.
Jij zegt een lekkende injector. Iemand anders zei te veel turbodruk als gevolg te arm mengsel. Volgens weer iemand anders lag het aan de ECU. Nog weer iemand anders dacht aan een verstopt koel kanaal in het cilinderblok. Nog iemand zei dat het detonatie was.
En zelf geef ik de koppaking de schuld...
Dusja, wat is het nou
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 3-4-2014 om 21:00 uur.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
De Schout |
3-4-2014 23:26 |
Posts: 5327 |
Het meest waarschijnlijke lijkt me echt een mengsel probleem.
Wat daar dan weer de oorzaak van is zou nog best een zoektocht kunnen worden. Maar ik schat de kans best groot dat als je je nieuwe motor op bouwt met alle oude componenten er om heen zoals ze nu zijn, het weer kapot loopt.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
4takker |
4-4-2014 0:58 |
Posts: 2395 |
dit is zo als ik het zie geen koppakking probleem. die ziet er nog veel te mooi uit rond de kapotte cilinder.
mengsel of ontstekings probleem komt denk ik eerder
maar als je zo'n bak geld tegen het ding aan gooit om hem weer op de weg te krijgen. controleer dan even de werking van je injectors en markeer de injector die van kapotte cilinder komt.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
NS1-Whisperer |
4-4-2014 15:20 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
maar als je zo'n bak geld tegen het ding aan gooit om hem weer op de weg te krijgen. controleer dan even de werking van je injectors en markeer de injector die van kapotte cilinder komt.
Dat is inderdaad geen verkeerd idee nee om te checken. Thanks!
|
|
"Risico is extra leven" |
|
NS1-Whisperer |
12-4-2014 21:53 |
Posts: 2160 |
Mogelijke oorzaak van het smelten van de eerste zuiger ook gevonden.
Het bevestigingsplaatje waarmee de eerste injector(dus van de gesmolten zuiger) vast zat. Daar waren de schroefjes behoorlijk van beschadigd. De andere 5 leken nog nooit te zijn los gehaald. Dus iemand heeft ooit met die eerste injector lopen kutten waardoor die mogelijk te arm is gaan lopen op die cilinder.
Komt nu een geteste 2de hanse injector in. Oude is er al uit.
Huidige toestand, kop al helemaal gedemonteerd.
Als het een beetje mee zit, morgen het cilinderblok eruit hijsen en dan die gaan demonteren. Heb al zo'n mooi roterend revisie bokje bij huis gehaald waar die in kan hangen.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
13-4-2014 1:38 |
Posts: 29286 |
Balen van het blok.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
13-4-2014 12:54 |
Posts: 2160 |
Tsja, kan ondertussen wel een kapot zuiger museum beginnen. haha.
Maarja, de auto was daar in tegen ook absoluut niet duur voor een Skyline.
Heb ff zitten rekenen en als het blok gereviseerd is ben ik nog ongeveer hetzelfde kwijt als ik dat ik een duurdere "nette" skyline had gekocht.
Alleen het voordeel is dan wel dat het blok helemaal fris is van binnen en er gelijk gesmeed spul en race lagers in zitten
Dus al met al valt het nog wel mee
|
|
"Risico is extra leven" |
|
NS1-Whisperer |
16-4-2014 22:28 |
Posts: 2160 |
Weer een beetje verder "ge hobby'd" ance:
Schiet nu lekker op, nu het blok aan het "bokje" hangt
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
16-4-2014 23:16 |
Posts: 29286 |
Ga je het blok ook meteen spuiten en poetsen?
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
18-4-2014 14:48 |
Posts: 2160 |
Dat was wel de planning ja Wou eigenlijk de engine bay ook gelijk hoog glans zwart spuiten.
Nog ideeën voor kleuren dan?
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Muller295 |
18-4-2014 18:06 |
Posts: 337 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Dat was wel de planning ja Wou eigenlijk de engine bay ook gelijk hoog glans zwart spuiten.
Nog ideeën voor kleuren dan?
Neon balken d'r in :')
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
18-4-2014 23:00 |
Posts: 2160 |
Neon, ja joh. ;')
BAM!
|
|
"Risico is extra leven" |
|
-jaZper- |
18-4-2014 23:50 |
Posts: 3841 |
de tering, die is plaatselijk her gegoten!
Leuke auto hoor, handig als je alles zelf kan
|
|
groene motoren gaan harder |
|
NS1-Whisperer |
30-4-2014 0:00 |
Posts: 2160 |
Ben ik weer
Zo, vandaag blok en de kop weg gebracht. Ze hebben de cilinder gelijk na gemeten en verteld welke overmaat ik nodig heb.
Dus morgen gelijk ff zuigers bestellen en andere prut, en als dat dan binnen is kan het blok gehoont worden! :pray2:
Dikke suzuki alto met een RB25 middenmotor :P
Edit: Oohja, kleppen ook nog mee bezig geweest
Als je alles op de voet wilt volgen van de auto raad ik je aan op de link hieronder mee te lezen:
http://www.skylinecl...TST-Spec-1-5*/page11
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 30-4-2014 om 0:02 uur.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
4takker |
30-4-2014 9:40 |
Posts: 2395 |
net is dat stuk op het skyline forum door gelezen. ben benieuwd wat je er van gaat maken.
heb trouwens in die 2 maanden niet voor bij zien flammen met je nissan. terwijl ik dagelijks hengelo-azewijn doe.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
NS1-Whisperer |
30-4-2014 10:05 |
Posts: 2160 |
Ik rijd er meestal in het weekend of 's avonds laat als ik nog ff de tank ga vullen in Duitsland.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
JB1 |
30-4-2014 10:21 |
Posts: 14881 |
Doe opfokken tot 1000pk dan
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Cas DT |
30-4-2014 11:13 |
Posts: 3131 |
Goed bezig!
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
NS1-Whisperer |
30-4-2014 11:42 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Doe opfokken tot 1000pk dan
Nee man, minstens 600 moet die ooit die ooit gaan draaien op E85
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Honda83 |
30-4-2014 20:20 |
Posts: 20 |
Schiet lekker op zo!
Wel een mooi (beetje onverwachts misschien) projectje!
|
|
Loud pipes save lives |
|
Mark300 |
1-5-2014 7:45 |
Posts: 440 |
600+ pk uit een RB25DET.
Veel succes, dan mag je er wel ff serieus geld achteraan gooien.
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
NS1-Whisperer |
1-5-2014 10:22 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mark300
600+ pk uit een RB25DET.
Veel succes, dan mag je er wel ff serieus geld achteraan gooien.
Ik zeg ook "ooit". Voorlopig kan ik dat nog lang niet betalen.
Maar als je op E85 gaat rijden is het goed te halen!
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 1-5-2014 om 10:28 uur.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Mark300 |
1-5-2014 10:49 |
Posts: 440 |
Dan mag je echt wel een baantje als Bill Gates hebben haha.
Blijven wel mooie bakken, jammer dat zoiets met mijn studenten inkomen ruim buiten bereik ligt.
E85 levert toch ook een behoorlijke extra slijtageslag op? Hoewel die slijtageslag sowieso al een stuk groter wordt als je het vermogen gaat verdubbelen haha.
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
NS1-Whisperer |
1-5-2014 11:00 |
Posts: 2160 |
Ik heb ook maar een "studenten inkomen"
Slijtage met E85 heb ik geen idee van. Spul kost nog geen euro per liter en heeft een octaan gehalte ver boven de 100.
+ het is nog beter voor het milieu ook :P
Enige nadeel is dat die er wel meer van nodig heeft. Dus de auto zuipt dan wel weer. Maar omdat de brandstof geen drol kost streept zich dat weer een beetje weg
|
|
"Risico is extra leven" |
|