K.H.S TUNING |
6-11-2013 21:20 |
Posts: 162 |
nsk handstukje bij rijwielparts is wel een leuke. als je die op flexi as maakt heb ik wel een tekeningetje voor je. en foto
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-11-2013 21:23 |
Posts: 6717 |
ik weet niet, maar iedere AM6 en Derbi origineel zonder begrensing rijdt iedere originele Honda kwijt hoor. op trekkracht en top. am6 wil wat vaker tussen de 5 en 6 in vallen de rest valt het wel aardig mee. maarja met 3 a 4 versnellingen ben je al verder dan die Honda bakken. Dus als dat het hele heibel is gebruik gewoon de 6 niet dan rijden ze super.
en het is ook bulsshit dat die ouwe hokken langer mee gingen. die nu nog rondrijden met het originele spul (dus nog niks motorisch gedaan) hebben ongeveer dezelfde of lagere km standen dan veel originele am6/derbi blokken.
alleen die Honda's die nog ori zijn wordt voorzichtiger mee om gegaan, net als de ori am6/derbi die bij diezelfde stand nog rijden.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
kenny77 |
6-11-2013 21:32 |
Posts: 29286 |
Buitenlandse honda's zijn ook wel snel standaard uit de fabriek. (50cc)
Maargoed die discussie altijd welke nu beter is, allemaal onzin.
Honda's hebben ook genoeg gebreken. Gewoon rijden welke je leuk vind.
En daarnaast iedereen weet toch dat oude yamaha's het beste zijn?
|
|
|
|
K.H.S TUNING |
6-11-2013 21:32 |
Posts: 162 |
Ja zal allemaal wel. Maar weet je eigenlijk wel waarom een derbi sneller gaat. Tuurlijk gaat dat sneller anders zou et ook niet goed zijn. En over de kwalietijd vind ik toch wel stuk minder bij somige delen.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-11-2013 21:53 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
Ja zal allemaal wel. Maar weet je eigenlijk wel waarom een derbi sneller gaat. Tuurlijk gaat dat sneller anders zou et ook niet goed zijn. En over de kwalietijd vind ik toch wel stuk minder bij somige delen.
tuurlijk weet ik waarom het sneller gaat. poorten zijn groter en beter geplaatst, betere expansie pijp. over het algemeen is de carb wat groter. de krukas vult de ruimte beter, meer vuldruk
ik ben ook geen grote derbi fan kwa rijwiel. maar ik had toch wel liever een goed onderhouden senda dan een mt.
senda's hebben vaak geen pro link en een niet te sterke ophanging daar. waardoor het onder cross omstandigheden afbreekt. Balhoofd is ook ietswat zwakjes.
Maar geen van de punten hierboven kan op straat kwaad.
de standaar geleverde wiellagers zijn niet zo best. Na de 1e keer minder worden maat overnemen, naar de lagerboer en voor 8 euro per lager goeie lagers kopen en je kunt weer 20K.
Nou dan zijn de grootste nadelen wel genoemd.
O ja die toestanden met die digitale tellers die er wel eens mee ophouden is idd ook jammer
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 6-11-2013 om 21:53 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
K.H.S TUNING |
6-11-2013 22:17 |
Posts: 162 |
Ja klopt ong wel ja ik zeg ook niet dat ik nou een MT wil Ofzo
Maar een mtx vind ik wel super en nsr en mbx
Ja dat vind ik wel mooi.
|
|
|
|
jelmer stobbe |
7-11-2013 14:22 |
Posts: 50 |
k heb echt nog nooit een derbi gezien die nou echt hard ging met de standaard cilinder. inderdaad met de helft van het werk gaan ze harder dan een honda, maar ja wat wil je als er tientallen goede snelle pijpen voor zijn, waar precies bij staat op wat voor cilinder ze goed werken, en je gewoon een goede kop kan kopen. hoor ook vaak verhalen dat een 50cc derbi met een snelle pijp elke 70 honda eruit rijd, maar geen enkele 50cc rijd mijn 70 malossi met een domme proma eruit, ken iemand die heeft stuk of 10 derbi's gehad, en enkele met een 80cc eronder en bij allemaal waren de lassen van de ophangingen gescheurd, dus die kwaliteit kan ook nooit goed wezen.
dat de voorste framebuis van een mtx wel gauw is wil roesten dat weet je, en daar houd ik rekening mee. natuurlijk is het eigen keuze, ik vind t niks en heb liever wat meer werk om hem snel te krijgen, en anderen kopen een derbi. t enige waar ik me altijd om kan ergeren is dat veel mensen met een derbi zeggen dat ze sneller zijn dan hondas, terwijl ze misschien net weten hoe ze hun cilinder eraf krijgen. en ze dus eigelijk geen idee hebben WAAROM een 2takt hard gaat. dat is eigelijk van ''ik heb een derbi en jij een honda dus ik ga harder'' en dat gaat natuurlijk nergens over
Dit bericht is gewijzigd door jelmer stobbe op 7-11-2013 om 14:38 uur.
Dit bericht is gewijzigd door jelmer stobbe op 7-11-2013 om 14:38 uur.
|
|
derbi's, rest afval van honda's |
|
shirioko |
7-11-2013 14:48 |
Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jelmer stobbe
k heb echt nog nooit een derbi gezien die nou echt hard ging met de standaard cilinder. inderdaad met de helft van het werk gaan ze harder dan een honda, maar ja wat wil je als er tientallen goede snelle pijpen voor zijn, waar precies bij staat op wat voor cilinder ze goed werken, en je gewoon een goede kop kan kopen. hoor ook vaak verhalen dat een 50cc derbi met een snelle pijp elke 70 honda eruit rijd, maar geen enkele 50cc rijd mijn 70 malossi met een domme proma eruit, ken iemand die heeft stuk of 10 derbi's gehad, en enkele met een 80cc eronder en bij allemaal waren de lassen van de ophangingen gescheurd, dus die kwaliteit kan ook nooit goed wezen.
dat de voorste framebuis van een mtx wel gauw is wil roesten dat weet je, en daar houd ik rekening mee. natuurlijk is het eigen keuze, ik vind t niks en heb liever wat meer werk om hem snel te krijgen, en anderen kopen een derbi. t enige waar ik me altijd om kan ergeren is dat veel mensen met een derbi zeggen dat ze sneller zijn dan hondas, terwijl ze misschien net weten hoe ze hun cilinder eraf krijgen. en ze dus eigelijk geen idee hebben WAAROM een 2takt hard gaat. dat is eigelijk van ''ik heb een derbi en jij een honda dus ik ga harder'' en dat gaat natuurlijk nergens over
Dit bericht is gewijzigd door jelmer stobbe op 7-11-2013 om 14:38 uur.
Dit bericht is gewijzigd door jelmer stobbe op 7-11-2013 om 14:38 uur.
wat huil je nou man, 90% van brommerrijders weet niet eens wat een carburateur is.
En dat zij het geld hebben om een dure moderne brommer te kopen die overigens wel degelijk beter is dan een oude MTX betekent niet gelijk dat ze een stel kakkers met iPhones zijn die alles van pappie en mammie krijgen. Ik ken genoeg mensen die een Derbi kopen omdat ze hun waarde goed behouden en weer goed verkoopbaar zijn als ze 2 jaar later een auto gaan kopen, of omdat ze gewoon snellere blokken hebben.
En jouw zin ''ik heb een derbi en jij een honda dus ik ga harder'' is net zo waardeloos als jouw standpunt ''ik heb een honda dus ik ben een expert op gebied van brommers omdat ik voor weinig geld een onverwoestbare brommer heb die nog 30 jaar mee gaat''
Op deze manier ben je geen haar beter dan de 'derbi fanbois' die jij onderuit probeert te halen..
Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 7-11-2013 om 14:51 uur.
|
|
|
|
JantjeMB5 |
7-11-2013 14:56 |
Posts: 374 |
het merk (imago) is wat beschadigd door de snobs die ze kopen, allemaal kapot gesleuteld zonder er iets van te weten.
Voor zover ik mee ben met derbis vind ik de blokjes en frame goed uitgevoerd, enkel wat kapot mishandeld door n00bs met een hamer en 2 linker handen. Ik heb nu 2 occasies gekocht en alle 2 helemaal naar de ruk, k@Nk3R
Verder mooie gallery, als je wil sleutelen en iets niet weet vraag het hier even, je maakt je brommer rap stuk als het fout gaat en dat zou zonde zijn.
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
jelmer stobbe |
7-11-2013 15:07 |
Posts: 50 |
je zegt t zelf, 90% weet niet wat een carburateur is, zo zijn ze bij mij op school ook, maar wel zeggen ''als ik er een snel pijpje onder knoop rijd ie jou honda er dik uit'' jaja bewijs maar. en k heb een ouwe honda omdat ik het leuk vind om te sleutelen, en dus voor weinig een honda koop en er voor t dubbele aan onderdelen op bouw, wat ik aan hondas heb uitgeven had ik ook zat een derbi van kunnen kopen.
en je hebt mij nooit gehoord over dat ik er verstand van heb omdat ik een honda heb, maar ik verdiep me er wel in en weet hoe t werkt, en nogmaals wat ik zei over jou zogenoemde ''derbi fanbois'' is puur mijn ervaring, ik probeer ze helemaal niet onderuit te halen. ik snap best dat je een nieuwe brommer koopt waar niks aan hoeft te gebeuren en puur voor vervoer word gebruikt. maar ik kan er niet tegen dat ze wel gaan lopen opscheppen over hoe hard t wel niet KAN, en dan mijn brommer gaan lopen afzeiken omdat ie oud is en ''traag'' zou zijn, omdat ie oud is.
sorry als het uitdagend overkwam
|
|
derbi's, rest afval van honda's |
|
shirioko |
7-11-2013 15:36 |
Posts: 2273 |
Het hele gedoe met straatbrommertjes over "de mijne gaat harder" is sowieso achterlijk en heeft al genoeg mensen hun kenteken, brommer of zelfs hun leven gekost.
|
|
|
|
jelmer stobbe |
7-11-2013 15:39 |
Posts: 50 |
is het eigelijk ook, maar ik vind het mooi, vooral t optrekken. als t ook zou mogen zou ik gewoon een motor kopen.
|
|
derbi's, rest afval van honda's |
|
K.H.S TUNING |
8-11-2013 20:49 |
Posts: 162 |
ha ha gewoon stoppen met afkraken.
moet gewoon een dikke cilinder er op knopen.
oneee dat kan een derbi niet.
|
|
|
|
shirioko |
8-11-2013 23:54 |
Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
ha ha gewoon stoppen met afkraken.
moet gewoon een dikke cilinder er op knopen.
oneee dat kan een derbi niet.
Op een Derbi blok past een 80cc cilinder, Honda blokken gaan niet hoger dan 70cc
En een 80cc MHR Derbi rijdt iedere MTX zoek
Ik ben zelf geen fan van Derbis maar om nou een moderne Derbi met een 30 jaar oude brommer te vergelijken..
Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 8-11-2013 om 23:57 uur.
|
|
|
|
JB1 |
9-11-2013 0:12 |
|
Aprilia RX 50 2003 |
9-11-2013 10:04 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Mwoah, denk dat als je mijn blok onder een OT knoopt dat een 80cc MHR Derbi 't ook niet bijhoudt hoor
scheelt dat je geen 50 Honda blok hebt maar een 80 met nog meer cc's
zelfde als je onder een derbi/aprilia een rotax 125 gooit. dan is die Honda weer zoek.
nu ben ik absoluut geen derbi fanboy, maar de techniek is gewoon verbeterd door de jaren heen.
Honda was destijds gewoon een goed merk, maar we zijn al 30 jaar verder en in die tijd is er 1 en ander veranderd.
O en ik denk dat ik genoeg aan brommers en blokken gesleuteld heb om te zeggen dat ik er verstand van heb.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
JB1 |
9-11-2013 13:29 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
scheelt dat je geen 50 Honda blok hebt maar een 80 met nog meer cc's
zelfde als je onder een derbi/aprilia een rotax 125 gooit. dan is die Honda weer zoek.
nu ben ik absoluut geen derbi fanboy, maar de techniek is gewoon verbeterd door de jaren heen.
Honda was destijds gewoon een goed merk, maar we zijn al 30 jaar verder en in die tijd is er 1 en ander veranderd.
O en ik denk dat ik genoeg aan brommers en blokken gesleuteld heb om te zeggen dat ik er verstand van heb.
Ja oke, maar het is wel plug and play zo'n blok.
Dus eigenlijk hoort die er gewoon bij.
Lekker puh.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
9-11-2013 13:57 |
Posts: 6717 |
aan de andere kant is het am blok ook al 28 jaar oud.
de RV (voorloper van am) een jaar of 40.
De P (voorloper RV) stamt uit de jaren 50.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
shirioko |
9-11-2013 17:25 |
Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Ja oke, maar het is wel plug and play zo'n blok.
Dus eigenlijk hoort die er gewoon bij.
Lekker puh.
Het hele blok omwisselen is heel wat anders dan:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
...
moet gewoon een dikke cilinder er op knopen.
...
|
|
|
|
K.H.S TUNING |
9-11-2013 17:48 |
Posts: 162 |
Mja hoe Julie het zien maar ik weet niet anders dan 80 blokje
Heb nog nooit wat anders gehad ga toch geen 50 cc rijden ben niet gek en heb gewoon mtx 80 frame met brommerkenteken dus is gewoon standaart blok. En 6 bak is daar ook standaart.
En het zelfde bjj me nsr.
|
|
|
|
shirioko |
9-11-2013 18:00 |
Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
Mja hoe Julie het zien maar ik weet niet anders dan 80 blokje
Heb nog nooit wat anders gehad ga toch geen 50 cc rijden ben niet gek en heb gewoon mtx 80 frame met brommerkenteken dus is gewoon standaart blok. En 6 bak is daar ook standaart.
En het zelfde bjj me nsr.
ja precies
jij hebt helemaal gelijk
dat is exact hoe het werkt
50cc rijden is voor opa's en tienermeisjes enz.
en dat er 49cc op je papieren staat is gewoon een fout van het RDW tsk tsk
wel knap dat jij een motorframe op bromfiets kenteken hebt
wel even terug naar school om je d's en t's te leren
|
|
|
|
K.H.S TUNING |
9-11-2013 20:26 |
Posts: 162 |
Ja klopt.
Frame is over getikt.
En de rest vooral van snel typen. En mobiel.
|
|
|
|
jelmer stobbe |
9-11-2013 20:48 |
Posts: 50 |
en dyslectie op hoog niveau en t grappige is dat ie ook nog op school zit, dus ja word aan gewerkt.
techniek is inderdaad verbeterd, kan je niet omheen, scheelt snel een paar pk met een vergelijkbare setup. plus dat de derbi framepjes stuk lichter zijn dan een lompe logge mtx. maar t blijft wel zo, t is niet zo dat elke derbi 70cc elke honda 70cc voorbij rijd, gaat toch wel enig werk in zitten
|
|
derbi's, rest afval van honda's |
|
K.H.S TUNING |
9-11-2013 21:22 |
Posts: 162 |
Daar hebbe ge gelijk.
Maja daarom is et wel leuk om een derbi er uit te rijden.
En juist om dat et nieuw is en met alles ontgrenst enz
En iedereen beweerd dan dan ze makelijk 80/90 rijden
Daar kan ik niet bij omdat ik het nog nooit gezien heb
|
|
|
|
Audioholic |
10-11-2013 15:34 |
Posts: 330 |
derbi van een maatje van me, ontgrenst liep 83, maar laatste beetje duurde wel ff voor die daar was
zelfs mn puch trok toen nog sneller op
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|