Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda crf50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1182 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda crf50
Geplaatst door Marcooow op 29-7-2013 19:27
Hits Deze gallery is 11525 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Er is nog geen voertuig aan deze gallery gekoppeld.

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
nog een foto van de cilinder en bus [Toon slechts deze afbeelding]
honda crf klaar [Toon slechts deze afbeelding]
nu nog pvl [Toon slechts deze afbeelding]
cilinder begin, verdere tuning is ook al... [Toon slechts deze afbeelding]
er zit een bus in de uitlaatpoort, vanwe... [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >

Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Marcooow 20-10-2013 10:28 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
en dan zoon 50cc cilindertje+powervalve
afbeelding


denk dat de mijne straks sneller is als een athena powervalve 50cc, die dingen zijn nog niet zon succes, niemand rijd ermee
 
faster than a bullet!
Brommers en meer 20-10-2013 15:27 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


denk dat de mijne straks sneller is als een athena powervalve 50cc, die dingen zijn nog niet zon succes, niemand rijd ermee


omdat ze een beetje duur zijn, twins rijdt er mee
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Marcooow 20-10-2013 16:43 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


omdat ze een beetje duur zijn, twins rijdt er mee


jaja, de lui die een bidalot van 600 kunnen betalen rijden er niet mee, omdat een athena 480 kost zeker..

haha

twins is een kut bedrijf, ze reden in 2012 standaartklasse onk.
in de standaartklasse hoor je met een 16mm carburateur te rijden, en hun rijden met een 21mm waarbij ze de 21 eruit hebben gefreest en 16 van hebben gemaakt, laat me niet lachen man, pannekoeken van twins

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 20-10-2013 om 16:44 uur.
 
faster than a bullet!
kenny77 18-12-2013 18:51 Print reply

Posts: 29286
Ziet er al goed uit!
 
Marcooow 18-12-2013 20:08 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ziet er al goed uit!


ja moet wel wat aparts worden

ik wou eerst met 85cc cilinder proberen (heb er een nieuwe cilinder voor gekocht en nieuwe zuiger, pakkingen etc, dat zit al in elkaar, maarja blok lust volgens mij beetje koelvloeistof, dus moet wel uit elkaar)

maarja 2 blokken gaat veel geld kosten, dus die 85 cilinder gaat eerst op de plank

nu eerst naar 50cc, binnenkort wegbrengen voor klaarmaken.
kost allemaal hoop geld,
- andere krukas maken,
- cilinder ombussen, zuiger bij vinden
- cilinderkop aanpassen
- carburateur kopen en passend krijgen, ook ander spruitstuk
- luchtfilterbox in orde maken, aansluiting enz.
- uitlaat laten maken
- blok misschien nog wel toe aan revisie, lagers, keeringen en uiteraard pakkingen. (koppeling misschien ook vernieuwen)

dan moet er ook nog ander achtertandwiel bij komen, remschijf achter en remblokken.

dus denk dat ik dan al duizend en meer kwijt ben, daarom moet het 85cc gebeuren maar even wachten
 
faster than a bullet!
kenny77 18-12-2013 20:09 Print reply

Posts: 29286
Kost inderdaad genoeg. :(
 
Marcooow 18-12-2013 20:21 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Kost inderdaad genoeg. :(


uitlaat, nieuwe drijfstang, slag verkorten, cilinderbus en luchtfilter pas maken, kost straks al meer als 700..

dan nog niet mee gerekent dat het blok aan,

nieuwe lagers en keeringen toe is,
koppeling misschien versleten/ingeslagen is,
carburateur gekocht moet worden, spruitstuk gemaakt moet worden, luchtfilter ook passen daar weer op,

en dan ook nog niet gehad over gehad met die man dat er een aparte zuiger bij moet komen, en de cilinderkop misschien ook nog wel een probleem kan worden. en uiteraard zie ik het zoiezo al duurder worden als dat ik nu kwa prijs krijg, dat krijg je toch altijd met zon project

heeft nu al dik en dan ook dik 2000 gekost
 
faster than a bullet!
kenny77 18-12-2013 20:27 Print reply

Posts: 29286
Oei. :P
 
Marcooow 18-12-2013 20:33 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Oei. :P


heb vanaf het begin al gezegt, projectje gaat wel 4/5 duizend kosten, haha zit al redelijk in de buurt straks als blok klaar is enz.

achja mag wat kosten, volgend jaar onk kom je met een simpel ding niet meer mee, sommigen hebben gewoon een blok dat bij vhm klaar is gemaakt of 2x een ktm 2013 frame met compleet klaargemaakte derbi blokjes
 
faster than a bullet!
kenny77 18-12-2013 20:51 Print reply

Posts: 29286
ja jammer opzich dat het zo gaat.
Zo ging het met de sprint ook, in het begin kon je nog leuk mee komen met een goedkoop zelfgemaakt ding.
Leter moest je echt een dikke beurs hebben, anders bleef je nergens.
 
Tom96 19-12-2013 12:02 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


heb vanaf het begin al gezegt, projectje gaat wel 4/5 duizend kosten, haha zit al redelijk in de buurt straks als blok klaar is enz.

achja mag wat kosten, volgend jaar onk kom je met een simpel ding niet meer mee, sommigen hebben gewoon een blok dat bij vhm klaar is gemaakt of 2x een ktm 2013 frame met compleet klaargemaakte derbi blokjes


Idd, hier 't zelfde verhaal, lokale MX zaak is zelf aan het bouwen geslagen.

KTM 125 rijwielgedeelte,
65cc Carterset , krukasje op maat gemaakt door vhm.
dat soort geintjes allemaal
speciaal ontworpen 50cc cilinder voor op de carterset.

hij had het over 12-15 duizend euro...

is gewoon niet echt normaal meer..
 
Marcooow 22-12-2013 16:24 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
[...]


Idd, hier 't zelfde verhaal, lokale MX zaak is zelf aan het bouwen geslagen.

KTM 125 rijwielgedeelte,
65cc Carterset , krukasje op maat gemaakt door vhm.
dat soort geintjes allemaal
speciaal ontworpen 50cc cilinder voor op de carterset.

hij had het over 12-15 duizend euro...

is gewoon niet echt normaal meer..


Gaat gek he kwa kosten. Kost nog meer als motorcross haha. Weet je zo ook een naam of rijnummer die jij bedoeld?
 
faster than a bullet!
Tom96 22-12-2013 17:26 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


Gaat gek he kwa kosten. Kost nog meer als motorcross haha. Weet je zo ook een naam of rijnummer die jij bedoeld?

Heb je PM gestuurd, vind ie niet zo fijn als z'n naam overal komt.
 
Marcooow 26-1-2014 13:43 Print reply

Posts: 5713
blok word op moment terug gebouwd na 50cc
cilinder is hij al mee begonnen, kan binnenkort voor nicasiel weg.
cilinderkop ook al uitgedraaid, cupje word/is gemaakt

krukas word aangepast, alleen originele teveel afgesleten bij de krukastappen, dus een nieuwe krukas is onderweg, dan word deze uit elkaar geperst, drijfstang weggegooid en slag aangepast + kortere drijfstang

dan kan ook het onderblok in orde gemaakt worden, zodra de krukas en cilinder klaar is, schetsplaten worden nog verandert, uitlaat moet gemaakt worden en luchtfilter en carburateur passend maken (luchtfilterbox is gewoon crf250 bak met twin air systeem en met een luchtfilteraansluiting van cr80 naar carb.)

hopelijk over 1/1,5 maand klaar, zoiezo in maart 1e wedstrijd dus dan word nog krap met testen
 
faster than a bullet!
mx-jacob 26-1-2014 15:34 Print reply

Posts: 2938
Mooi project, ben benieuwd naar het eind resultaat
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Marcooow 12-2-2014 22:22 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
Mooi project, ben benieuwd naar het eind resultaat


paar weken nog, krukas is klaar, cilinder is voor nicasil.
zuiger komt nog, is bestelt.
onderblok van de week revisie, als cilinder terug is met 2 weken kan blok in elkaar (eerst nog cupje voor de cilinderkop maken) dan uitlaat en andere troep zoals kickstarter, carb. en luchtfilter, ophanging, afstellen.

later maar is kijken voor een pvl of misschien digitaal

heb ook fotos, maar laat ik maar niet teveel van zien

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 12-2-2014 om 22:23 uur.
 
faster than a bullet!
ts50cc 12-2-2014 22:33 Print reply

Posts: 353
zow schiet al mooi op dus

wou je niet die normale ontsteking van honda erop laten of wil dat niet zo goed?
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Marcooow 16-2-2014 14:00 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
zow schiet al mooi op dus

wou je niet die normale ontsteking van honda erop laten of wil dat niet zo goed?


eerst proberen ja, maar denk dat die niet goed is voor 16 duizend toeren
 
faster than a bullet!
ts50cc 16-2-2014 19:14 Print reply

Posts: 353
ooh zo nee okee
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
kenny77 16-2-2014 19:38 Print reply

Posts: 29286
Waarom zou je 16 duizend toeren willen draaien?

Wel gaaf dat blokje zo omgebouwd. Een aantal jaar geleden was hier op bf oemand die het zelfde had gedaan met zo'n nieuw cr80/85 blok. Weet alleen niet meer wie.
 
Marcooow 16-2-2014 21:13 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Waarom zou je 16 duizend toeren willen draaien?

Wel gaaf dat blokje zo omgebouwd. Een aantal jaar geleden was hier op bf oemand die het zelfde had gedaan met zo'n nieuw cr80/85 blok. Weet alleen niet meer wie.


http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10817

ruben, dit is zon zelfde blok, cr80/cr85 is hetzelfde, de oudere blokken zijn zwart en hebben andere cilinder maar de blanke blokken zijn hetzelfde, alleen 85 cilinder is iets groter.

15/15,5k gaat ie ong draaien, onk`s ga ik meeste proberen te rijden. dus geen uurs crossen
 
faster than a bullet!
arjensik 13-4-2014 23:10 Print reply

Posts: 552
De crf is echt mooi geworden, heb je ook een filmpje hoe de crf loopt? Ik ben er wel benieuwd naar!
 
The rider should never be the slowest part on the bike
Marcooow 14-4-2014 19:00 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjensik
De crf is echt mooi geworden, heb je ook een filmpje hoe de crf loopt? Ik ben er wel benieuwd naar!


ik heb wel een paar filmpjes ja, doe me anders even een inbox berichtje

loopt nog niet zoals het moet, heb veel krukas gewicht en nog te zwaar kwa vliegwiel, (vliegwieltje cr80 weegt 600gr) er komt dus een pvl ontsteking.

ook wil ik voor de classic cross klasse in sint isodorushoeve het cr50/cr60 blok klaarmaken, dus er moet maar weer is een hoop geld in de ronde gesmeten worden (hoop iedergeval dat ze de luchtgekoeld klasse dit jaar weer doen en dat het reglement niks zegt over hoe nieuw je frame is... ) word dan dus een nieuw ding maar voorruitgebracht door een oud blokje

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 14-4-2014 om 19:03 uur.
 
faster than a bullet!
ts50cc 14-4-2014 19:38 Print reply

Posts: 353
mooi ding eh. k wil eig ook wel een filmpje zien. ziet er al snel uit. super!
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Brommers en meer 14-4-2014 19:57 Print reply

Posts: 1966
is netjes geworden, mooi man
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved