ChielTZR |
5-3-2013 12:41 |
Posts: 6016 |
krijg je aangekoekte zooi op de powervalves los met ultrasoon Frysk?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Frysk |
5-3-2013 13:58 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
krijg je aangekoekte zooi op de powervalves los met ultrasoon Frysk?
jep , moet er alleen wat langer in dan normaal
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 5-3-2013 om 13:58 uur.
|
|
giggitybyte |
|
bartbrouwer |
5-3-2013 15:08 |
Posts: 529 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
20/30 uur is als je echt hard crosst. Denk dat je met straatgebruik wel makkelijk 50 uur kan halen. Zal je ook verbazen hoe lang een nicasil laag meegaat.
Cr125 trekt sowieso harder dan een mbx blokje. Denk dat je wel een beetje voor lul staat met zo'n traag blok erin.
Gesmeed zuigertje kost je zo'n 90 euro. Kan zeggen dat het allemaal hartstikke meevalt qua kosten.
onze crosszaak zegt altijd 15-20 uur bij flink crossen, als je echt rustig doet is 50 uur idd wel haalbaar, maar dat is nog geen 5000 kilometer ofzo he xd
|
|
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125 |
|
j0ren |
5-3-2013 15:36 |
Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
[...]
onze crosszaak zegt altijd 15-20 uur bij flink crossen, als je echt rustig doet is 50 uur idd wel haalbaar, maar dat is nog geen 5000 kilometer ofzo he xd
Stel dat je gemiddeld 80km per uur rijd dan is dat nog wel 4000km hoor.
Maar omdat je ook nog wat harder rijd en crosst zit je met 2500km wel safe denk ik hoor.
Crosszaken willen graag verdienen. Als je echt hardcore crosst is 15 uur wel aan te raden, maar voor hobbymatig crossen is 25-30 uur wel te doen.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
bartbrouwer |
5-3-2013 16:06 |
Posts: 529 |
mijne krijgt om de 30 uur ong een nieuwe, k heb wel is gehoord dat die ktm380's rond de 80 uur met n zuiger doen, de enduromannen dan he
|
|
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125 |
|
Venlonaer |
5-3-2013 16:09 |
Posts: 2431 |
Ja KTM 300's kunnen vet lang zei iemand die d'r eentje heeft... 100-120 u oid
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
Frysk |
5-3-2013 16:24 |
Posts: 34928 |
Sterker nog,
Toen ik m'n KDX kocht zat er nog de originele zuiger in uit 1991
Ding liep hartstikke goed, later door m'n eigen foutje vastgeneukt.
|
|
giggitybyte |
|
WestlandMB |
5-3-2013 18:18 |
Posts: 1338 |
Oke dat is mooi!
Als ik gemiddeld 50km/u rijd (je moet natuurlijk ook optrekken en remmen) dan kan ik met 50 uur rijden toch mooi 2500km rijden.
Dan is het helemaal niet zo duur!
Bedankt voor je aanbod Frysk, maar ik maak alles liever zelf schoon met een goed ontvettingsmiddel. Een maat van me heeft desnoods ook nog een ontvetbak.
|
|
|
|
j0ren |
5-3-2013 18:23 |
|
dirktimmer |
5-3-2013 18:39 |
Posts: 1737 |
uitlaatrol gewoon schoonmaken met ronde staalborstel op boormachine, daarna eventueel ultrasoon, dat doe ik in ieder geval dikke koollaag duurt zo 30 minuten in ultrasoon. niet op het glijlager gedeelte met de borstel! alle slijtage daar is k*u*t
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
5-3-2013 19:27 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Ja KTM 300's kunnen vet lang zei iemand die d'r eentje heeft... 100-120 u oid
ja, en dan mag je ook ineens alles vervangen.
Van koppelingshuis tot big-end tot nicaseal
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Hawkpim |
6-3-2013 20:41 |
Posts: 67 |
ziet er netjes uit volg je!
|
|
jwz |
|
j0ren |
7-3-2013 13:13 |
Posts: 1298 |
Al verder gekomen? Meer picss!
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
WestlandMB |
7-3-2013 18:01 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Al verder gekomen? Meer picss!
Nee nog niet echt, druk met studie en werk..
Ik ben blij dat ik een paar dagen geleden de achterwiel as eruit hebt gekregen. Aan een kant van het wiel zit een soort bus met inkepingen. Ik denk dat ze de naaf een keer hebben uitgedraaid en hiermee is opgevult. Geen probleem, nu moet ik alleen nog de buitenring van me wiellager los krijgen. De lager lag echt in delen los in het wiel :P
Nu heb ik een verfbrander, dus ga ik me naaf maar verwarmen, en hopen dat ik de lager buitenring eruit krijgt. Ik heb al lagers liggen voor het achterwiel en voorwiel. Nu wil ik bij Dirk timmer misschien de achterbrug lagers, voorvorkhoezen en zadelhoes bestellen als hij dit heeft.
Zaterdag ga ik me frame rood maken. Ik ga hem gewoon goed schuren, ontvetten en overspuiten met een rode motip lak. Ik zal denk toch niet op de crossbaan gekomen, en hij staat altijd droog en warm. Als het echt tegenvalt kunnen we altijd nog poedercoaten.
Kapwerk laat ik vooral nog even zo, het motorblok heeft toch wat meer prioriteit.
|
|
|
|
j0ren |
7-3-2013 18:06 |
Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]
Nee nog niet echt, druk met studie en werk..
Ik ben blij dat ik een paar dagen geleden de achterwiel as eruit hebt gekregen. Aan een kant van het wiel zit een soort bus met inkepingen. Ik denk dat ze de naaf een keer hebben uitgedraaid en hiermee is opgevult. Geen probleem, nu moet ik alleen nog de buitenring van me wiellager los krijgen. De lager lag echt in delen los in het wiel :P
Nu heb ik een verfbrander, dus ga ik me naaf maar verwarmen, en hopen dat ik de lager buitenring eruit krijgt. Ik heb al lagers liggen voor het achterwiel en voorwiel. Nu wil ik bij Dirk timmer misschien de achterbrug lagers, voorvorkhoezen en zadelhoes bestellen als hij dit heeft.
Zaterdag ga ik me frame rood maken. Ik ga hem gewoon goed schuren, ontvetten en overspuiten met een rode motip lak. Ik zal denk toch niet op de crossbaan gekomen, en hij staat altijd droog en warm. Als het echt tegenvalt kunnen we altijd nog poedercoaten.
Kapwerk laat ik vooral nog even zo, het motorblok heeft toch wat meer prioriteit.
Poedercoaten is veel minder werk, je hoeft alleen maar even je frame weg te brengen
Misschien als je hem een keer verkoopt dat dat wel meerwaarde geeft.
Maak eens een foto van die bus?
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
WestlandMB |
7-3-2013 19:09 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
Poedercoaten is veel minder werk, je hoeft alleen maar even je frame weg te brengen
Misschien als je hem een keer verkoopt dat dat wel meerwaarde geeft.
Maak eens een foto van die bus?
Je ziet de buitenring van me lager nog zitten..
Tandwiel is ook wel aan vervanging toe..
Deze onderdelen kreeg ik er overigens nog bij. Deels om het compleet te maken en er zitten nog wat extra spullen bij. Meeste zal wel versleten zijn.
Zijn vooral carterdelen, koppelingsdelen en er zit nog een oude versnellingsbak tussen, 3 cilinderkoppen, 2 cilinders, paar zuigers, 4 radiateurs, koppelingsdeksel en een hoop boutjes/moertjes.
Deze cilinder ga ik er denk opzetten. Staat V.H.S PEDRO op
De andere staat J.C of J.G in. Is nog meer getuned lijkt het, hoonsporen nog zichtbaar, maar het lijkt wel of hij bij een stukje door de nicaseal is.
Der Chef is mijn voorbeeld, zoals zijn 88'r uit zag, wil ik hem ook hebben.
Dat is dus wel een leuk vooruitzicht.
|
|
|
|
j0ren |
7-3-2013 19:16 |
Posts: 1298 |
Nice
Die koppelingskap is veel geld waard mits het waterpomp gedeelte niet uitgesleten is.
Andere cilinder zou ik ook verkopen dan, evenals die andere rommel.
Dan heb je alweer een dikke winst gedraaid denk ik
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
der Chef |
7-3-2013 20:43 |
Posts: 3265 |
Ja maak hem maar zoals die woeste machine van mij
|
|
|
|
WestlandMB |
7-3-2013 21:46 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Nice
Die koppelingskap is veel geld waard mits het waterpomp gedeelte niet uitgesleten is.
Andere cilinder zou ik ook verkopen dan, evenals die andere rommel.
Dan heb je alweer een dikke winst gedraaid denk ik
O wat raar, ik heb 2 waterpomp gedeeltjes, wat slijt er dan uit? Die rotor raakt het kapje toch niet?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Ja maak hem maar zoals die woeste machine van mij
Ja, hij ziet er echt vet uit.
In principe heb ik alles ervoor liggen, alleen mijn velgen zijn niet goud.
Die bus waar ik het eerder over had (in de naaf) was gewoon een borg moer voor het lager. Weet wat geleerd Ook is het linker en rechter wiellager achter niet gelijk. Dus ik moet nog een wiellager erbij kopen.
De voorvork is nu ook los. Keeringen lekken niet eens Lagers zijn nog goed, ook van het voorwiel. Alleen de spaken zijn roestig.. Maar dat ga ik opschuren zoals ik al eerder heb vermeld.
Als ik van het weekend nog tijd over hebt wil ik me voorvorkpoten, achterbrug en kroonplaten gaan polijsten bij een maat van me. Hij heeft een polijstmachine met verschillende polijst pasta's. Ook heeft hij een straal kast. Dus dan kan ik eerst het oude materiaal stralen, dan met de polijstmachine polijsten. En op het eind nog oppoetsen met Belgom ALu poets.
|
|
|
|
j0ren |
7-3-2013 22:26 |
Posts: 1298 |
Nee, het waterpomphuis rot gewoon door omdat het van magnesium gemaakt is. Weet niet 100% zeker of die van jou dat ook is, maar die van 1986 enzo in ieder geval.
Kan veel geld waard zijn..
http://www.ebay.com/...;hash=item2a29e51ec0
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
bartbrouwer |
8-3-2013 7:23 |
Posts: 529 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Nee, het waterpomphuis rot gewoon door omdat het van magnesium gemaakt is. Weet niet 100% zeker of die van jou dat ook is, maar die van 1986 enzo in ieder geval.
Kan veel geld waard zijn..
http://www.ebay.com/...;hash=item2a29e51ec0
dankjewel joren xd
tis wel te maken hoor, ik heb alle gaatjes opgevuld met vloeibaar metaal, je moet in de winter gewoon t water aftappen en ipv de 86 honda een andere motor pakken.
|
|
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125 |
|
Venlonaer |
8-3-2013 8:26 |
Posts: 2431 |
Je moet gewoon non corrosieve koelvloeistof gebruiken...
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
bartbrouwer |
8-3-2013 8:31 |
Posts: 529 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Je moet gewoon non corrosieve koelvloeistof gebruiken...
ik durf t allemaal niet meer aan, gewoon water erin, dat bijt niet
|
|
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125 |
|
ChielTZR |
8-3-2013 10:24 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
[...]
ik durf t allemaal niet meer aan, gewoon water erin, dat bijt niet
doe dan eerder demiwater, dat bijt ook niet en heeft geen mineralen etc erin zitten.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
j0ren |
8-3-2013 12:05 |
Posts: 1298 |
Doe er dan wel even anticorrosie toevoeging bij, door de verschillende metalen zal het alsnog met elkaar gaan reageren.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|