Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda CR125 1988

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 991 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda CR125 1988
Geplaatst door WestlandMB op 2-3-2013 18:34
Hits Deze gallery is 6212 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CR125 (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Wit rood / 1988
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
CR opknapper [Toon slechts deze afbeelding]
blok [Toon slechts deze afbeelding]
met de mtx [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

ChielTZR 5-3-2013 12:41 Print reply

Posts: 6016
krijg je aangekoekte zooi op de powervalves los met ultrasoon Frysk?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Frysk 5-3-2013 13:58 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
krijg je aangekoekte zooi op de powervalves los met ultrasoon Frysk?


jep , moet er alleen wat langer in dan normaal

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 5-3-2013 om 13:58 uur.
 
giggitybyte
bartbrouwer 5-3-2013 15:08 Print reply
Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


20/30 uur is als je echt hard crosst. Denk dat je met straatgebruik wel makkelijk 50 uur kan halen. Zal je ook verbazen hoe lang een nicasil laag meegaat.
Cr125 trekt sowieso harder dan een mbx blokje. Denk dat je wel een beetje voor lul staat met zo'n traag blok erin.

Gesmeed zuigertje kost je zo'n 90 euro. Kan zeggen dat het allemaal hartstikke meevalt qua kosten.


onze crosszaak zegt altijd 15-20 uur bij flink crossen, als je echt rustig doet is 50 uur idd wel haalbaar, maar dat is nog geen 5000 kilometer ofzo he xd
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
j0ren 5-3-2013 15:36 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
[...]


onze crosszaak zegt altijd 15-20 uur bij flink crossen, als je echt rustig doet is 50 uur idd wel haalbaar, maar dat is nog geen 5000 kilometer ofzo he xd


Stel dat je gemiddeld 80km per uur rijd dan is dat nog wel 4000km hoor.
Maar omdat je ook nog wat harder rijd en crosst zit je met 2500km wel safe denk ik hoor.

Crosszaken willen graag verdienen. Als je echt hardcore crosst is 15 uur wel aan te raden, maar voor hobbymatig crossen is 25-30 uur wel te doen.


 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
bartbrouwer 5-3-2013 16:06 Print reply
Posts: 529
mijne krijgt om de 30 uur ong een nieuwe, k heb wel is gehoord dat die ktm380's rond de 80 uur met n zuiger doen, de enduromannen dan he
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
Venlonaer 5-3-2013 16:09 Print reply

Posts: 2431
Ja KTM 300's kunnen vet lang zei iemand die d'r eentje heeft... 100-120 u oid
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Frysk 5-3-2013 16:24 Print reply

Posts: 34928
Sterker nog,

Toen ik m'n KDX kocht zat er nog de originele zuiger in uit 1991
Ding liep hartstikke goed, later door m'n eigen foutje vastgeneukt.

 
giggitybyte
WestlandMB 5-3-2013 18:18 Print reply

Posts: 1338
Oke dat is mooi!

Als ik gemiddeld 50km/u rijd (je moet natuurlijk ook optrekken en remmen) dan kan ik met 50 uur rijden toch mooi 2500km rijden.

Dan is het helemaal niet zo duur!

Bedankt voor je aanbod Frysk, maar ik maak alles liever zelf schoon met een goed ontvettingsmiddel. Een maat van me heeft desnoods ook nog een ontvetbak.
 
j0ren 5-3-2013 18:23 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Oke dat is mooi!

Als ik gemiddeld 50km/u rijd (je moet natuurlijk ook optrekken en remmen) dan kan ik met 50 uur rijden toch mooi 2500km rijden.

Dan is het helemaal niet zo duur!

Bedankt voor je aanbod Frysk, maar ik maak alles liever zelf schoon met een goed ontvettingsmiddel. Een maat van me heeft desnoods ook nog een ontvetbak.


Onderhoud is alles
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
dirktimmer 5-3-2013 18:39 Print reply

Posts: 1737
uitlaatrol gewoon schoonmaken met ronde staalborstel op boormachine, daarna eventueel ultrasoon, dat doe ik in ieder geval dikke koollaag duurt zo 30 minuten in ultrasoon. niet op het glijlager gedeelte met de borstel! alle slijtage daar is k*u*t


 
Derbi-Olaf 5-3-2013 19:27 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Ja KTM 300's kunnen vet lang zei iemand die d'r eentje heeft... 100-120 u oid

ja, en dan mag je ook ineens alles vervangen.

Van koppelingshuis tot big-end tot nicaseal
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Hawkpim 6-3-2013 20:41 Print reply

Posts: 67
ziet er netjes uit volg je!
 
jwz
j0ren 7-3-2013 13:13 Print reply

Posts: 1298
Al verder gekomen? Meer picss!
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
WestlandMB 7-3-2013 18:01 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Al verder gekomen? Meer picss!


Nee nog niet echt, druk met studie en werk..

Ik ben blij dat ik een paar dagen geleden de achterwiel as eruit hebt gekregen. Aan een kant van het wiel zit een soort bus met inkepingen. Ik denk dat ze de naaf een keer hebben uitgedraaid en hiermee is opgevult. Geen probleem, nu moet ik alleen nog de buitenring van me wiellager los krijgen. De lager lag echt in delen los in het wiel :P

Nu heb ik een verfbrander, dus ga ik me naaf maar verwarmen, en hopen dat ik de lager buitenring eruit krijgt. Ik heb al lagers liggen voor het achterwiel en voorwiel. Nu wil ik bij Dirk timmer misschien de achterbrug lagers, voorvorkhoezen en zadelhoes bestellen als hij dit heeft.

Zaterdag ga ik me frame rood maken. Ik ga hem gewoon goed schuren, ontvetten en overspuiten met een rode motip lak. Ik zal denk toch niet op de crossbaan gekomen, en hij staat altijd droog en warm. Als het echt tegenvalt kunnen we altijd nog poedercoaten.

Kapwerk laat ik vooral nog even zo, het motorblok heeft toch wat meer prioriteit.
 
j0ren 7-3-2013 18:06 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Nee nog niet echt, druk met studie en werk..

Ik ben blij dat ik een paar dagen geleden de achterwiel as eruit hebt gekregen. Aan een kant van het wiel zit een soort bus met inkepingen. Ik denk dat ze de naaf een keer hebben uitgedraaid en hiermee is opgevult. Geen probleem, nu moet ik alleen nog de buitenring van me wiellager los krijgen. De lager lag echt in delen los in het wiel :P

Nu heb ik een verfbrander, dus ga ik me naaf maar verwarmen, en hopen dat ik de lager buitenring eruit krijgt. Ik heb al lagers liggen voor het achterwiel en voorwiel. Nu wil ik bij Dirk timmer misschien de achterbrug lagers, voorvorkhoezen en zadelhoes bestellen als hij dit heeft.

Zaterdag ga ik me frame rood maken. Ik ga hem gewoon goed schuren, ontvetten en overspuiten met een rode motip lak. Ik zal denk toch niet op de crossbaan gekomen, en hij staat altijd droog en warm. Als het echt tegenvalt kunnen we altijd nog poedercoaten.

Kapwerk laat ik vooral nog even zo, het motorblok heeft toch wat meer prioriteit.


Poedercoaten is veel minder werk, je hoeft alleen maar even je frame weg te brengen
Misschien als je hem een keer verkoopt dat dat wel meerwaarde geeft.

Maak eens een foto van die bus?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
WestlandMB 7-3-2013 19:09 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Poedercoaten is veel minder werk, je hoeft alleen maar even je frame weg te brengen
Misschien als je hem een keer verkoopt dat dat wel meerwaarde geeft.

Maak eens een foto van die bus?



Je ziet de buitenring van me lager nog zitten..

Tandwiel is ook wel aan vervanging toe..


Deze onderdelen kreeg ik er overigens nog bij. Deels om het compleet te maken en er zitten nog wat extra spullen bij. Meeste zal wel versleten zijn.







Zijn vooral carterdelen, koppelingsdelen en er zit nog een oude versnellingsbak tussen, 3 cilinderkoppen, 2 cilinders, paar zuigers, 4 radiateurs, koppelingsdeksel en een hoop boutjes/moertjes.

Deze cilinder ga ik er denk opzetten. Staat V.H.S PEDRO op


De andere staat J.C of J.G in. Is nog meer getuned lijkt het, hoonsporen nog zichtbaar, maar het lijkt wel of hij bij een stukje door de nicaseal is.


Der Chef is mijn voorbeeld, zoals zijn 88'r uit zag, wil ik hem ook hebben.



Dat is dus wel een leuk vooruitzicht.

 
j0ren 7-3-2013 19:16 Print reply

Posts: 1298
Nice
Die koppelingskap is veel geld waard mits het waterpomp gedeelte niet uitgesleten is.
Andere cilinder zou ik ook verkopen dan, evenals die andere rommel.
Dan heb je alweer een dikke winst gedraaid denk ik
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
der Chef 7-3-2013 20:43 Print reply

Posts: 3265
Ja maak hem maar zoals die woeste machine van mij
 
WestlandMB 7-3-2013 21:46 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Nice
Die koppelingskap is veel geld waard mits het waterpomp gedeelte niet uitgesleten is.
Andere cilinder zou ik ook verkopen dan, evenals die andere rommel.
Dan heb je alweer een dikke winst gedraaid denk ik


O wat raar, ik heb 2 waterpomp gedeeltjes, wat slijt er dan uit? Die rotor raakt het kapje toch niet?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Ja maak hem maar zoals die woeste machine van mij


Ja, hij ziet er echt vet uit.
In principe heb ik alles ervoor liggen, alleen mijn velgen zijn niet goud.

Die bus waar ik het eerder over had (in de naaf) was gewoon een borg moer voor het lager. Weet wat geleerd Ook is het linker en rechter wiellager achter niet gelijk. Dus ik moet nog een wiellager erbij kopen.

De voorvork is nu ook los. Keeringen lekken niet eens Lagers zijn nog goed, ook van het voorwiel. Alleen de spaken zijn roestig.. Maar dat ga ik opschuren zoals ik al eerder heb vermeld.

Als ik van het weekend nog tijd over hebt wil ik me voorvorkpoten, achterbrug en kroonplaten gaan polijsten bij een maat van me. Hij heeft een polijstmachine met verschillende polijst pasta's. Ook heeft hij een straal kast. Dus dan kan ik eerst het oude materiaal stralen, dan met de polijstmachine polijsten. En op het eind nog oppoetsen met Belgom ALu poets.
 
j0ren 7-3-2013 22:26 Print reply

Posts: 1298
Nee, het waterpomphuis rot gewoon door omdat het van magnesium gemaakt is. Weet niet 100% zeker of die van jou dat ook is, maar die van 1986 enzo in ieder geval.
Kan veel geld waard zijn..

http://www.ebay.com/...;hash=item2a29e51ec0


 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
bartbrouwer 8-3-2013 7:23 Print reply
Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Nee, het waterpomphuis rot gewoon door omdat het van magnesium gemaakt is. Weet niet 100% zeker of die van jou dat ook is, maar die van 1986 enzo in ieder geval.
Kan veel geld waard zijn..

http://www.ebay.com/...;hash=item2a29e51ec0




dankjewel joren xd

tis wel te maken hoor, ik heb alle gaatjes opgevuld met vloeibaar metaal, je moet in de winter gewoon t water aftappen en ipv de 86 honda een andere motor pakken.
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
Venlonaer 8-3-2013 8:26 Print reply

Posts: 2431
Je moet gewoon non corrosieve koelvloeistof gebruiken...
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
bartbrouwer 8-3-2013 8:31 Print reply
Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Je moet gewoon non corrosieve koelvloeistof gebruiken...


ik durf t allemaal niet meer aan, gewoon water erin, dat bijt niet
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
ChielTZR 8-3-2013 10:24 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
[...]


ik durf t allemaal niet meer aan, gewoon water erin, dat bijt niet


doe dan eerder demiwater, dat bijt ook niet en heeft geen mineralen etc erin zitten.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
j0ren 8-3-2013 12:05 Print reply

Posts: 1298
Doe er dan wel even anticorrosie toevoeging bij, door de verschillende metalen zal het alsnog met elkaar gaan reageren.

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved