NS1-Whisperer |
25-2-2013 20:33 |
Posts: 2160 |
Wel leuk project
Best mooie combinatie met al die onderdelen zo.
Wat zijn je plannen voor je motorische setup?
|
|
"Risico is extra leven" |
|
JantjeMB5 |
25-2-2013 20:48 |
Posts: 374 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Wel leuk project
Best mooie combinatie met al die onderdelen zo.
Wat zijn je plannen voor je motorische setup?
Ik heb plannen om een NS-1 cilinder te boren tot 49,75. (ori mbx80 zuigermaat) Er komt een opmaat kop en uitlaat op. De uitlaat zou ik in RVS lassen.
De membranen weet ik nog niet, carbu heb ik al, 24mm dellortho rond en een am6 draaibare spruit. De filter wordt K&N en de hpi heb ik al passend.
Als je suggesties hebt?
De cilinder laten tunen of niet is de vraag die ik nog heb: ik zou hem in ieder geval laten schoonmaken na boren, kan ik ook ineens verder laten afwerken voor straat prestaties eventueel...
Ik heb niek de wildt een pmmetje gestuurd enkele weken geleden maar hij had het druk en zou het weekend erna reageren, 3w niks gehoord, ik zal hem volgende week nog eens lastig vallen hehe
Ik heb voorlopig genoeg te doen
Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 25-2-2013 om 20:50 uur.
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
kenny77 |
25-2-2013 20:53 |
Posts: 29286 |
Gaaf project! Ziet er nu al top uit!
cilinder zou ik zeker bewerken.
|
|
|
|
JantjeMB5 |
25-2-2013 20:59 |
Posts: 374 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Gaaf project! Ziet er nu al top uit!
cilinder zou ik zeker bewerken.
Waar is dan de hamvraag, ik lees veel over tuners, ...
Ik wil gerust een eind rijden voor een goeie of per post.
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
Venlonaer |
25-2-2013 21:00 |
Posts: 2431 |
Dit is echt dik, ik volg hem.
Plannen?
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
kenny77 |
25-2-2013 21:01 |
Posts: 29286 |
Dat zou ik zo niet weten, ik heb altijd alles zelf wat geprobeerd.
Maar zullen vast wel goede tuners worden aanbevolen als je wat met google zoekt, of hier op de site.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
25-2-2013 21:06 |
Posts: 2160 |
Ik zou de cilinder zeker bewerken. Zou het mooiste zijn als je de cilinder en uitlaat perfect op mekaar laat afstemmen
Een tuner zou ik zo niet weten, hier zit er wel eentje vlakbij maar is niet echt een grote onderneming met veel bekendheid.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
JantjeMB5 |
25-2-2013 21:45 |
Posts: 374 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Dit is echt dik, ik volg hem.
Plannen?
Het meeste staat in de voertuig omschrijving ongeveer hoe het zou worden, alles is onder voorbehoud want ik wijzig de dingen graag
Ik heb de koso tellers al maar die zijn nu aan de beurt samen met de rem winkel. Dan kan ik de sensor een mooi plekje geven.
Er komen DMP wave schijven op voor 240 en achter 180mm.
Verder moet ik nog even kijken hoe ik de MB koplamp het mooist kan ophangen, ik denk aan alu of rvs klemmen rond de vork.
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
NS1-Whisperer |
25-2-2013 21:47 |
Posts: 2160 |
gepolijste rvs klemmen
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Frysk |
25-2-2013 22:19 |
Posts: 34930 |
Schetsplaten
Dit niet wat ?
evt ook nog wel een rempomp erbij (Brembo)
en voor dan heb ik nog wel een 4 zuigerige Brembo klauw
Remklauw
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 25-2-2013 om 22:21 uur.
|
|
giggitybyte |
|
WestlandMB |
25-2-2013 22:29 |
Posts: 1338 |
Gaaf project.
Over die mb koplamp, je kan ook overwegen om een kreidler koplamp te nemen. Deze zijn een stuk groter en kan je ook kopen met bevestiging beugels die aan de voorpoten kunnen. Dat ziet er misschien nog toffer uit
|
|
|
|
Frysk |
25-2-2013 22:41 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Gaaf project.
Over die mb koplamp, je kan ook overwegen om een kreidler koplamp te nemen. Deze zijn een stuk groter en kan je ook kopen met bevestiging beugels die aan de voorpoten kunnen. Dat ziet er misschien nog toffer uit
Ja ik zou persoonlijk ook voor 1 van een kreidler gaan, die heeft ook een mooiere afwerking aan de achterkant.
|
|
giggitybyte |
|
JantjeMB5 |
25-2-2013 22:50 |
Posts: 374 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Schetsplaten
Dit niet wat ?
evt ook nog wel een rempomp erbij (Brembo)
en voor dan heb ik nog wel een 4 zuigerige Brembo klauw
Remklauw
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 25-2-2013 om 22:21 uur.
Ik ga de originele steuntjes zo laten, ze zitten qua positie prima zo vind ik. tank is korter zadel is verder naar voor => steuntjes zijn vanzelf iets verder naar achter. stuurtje is ook ver voor dus race houding is comfortabel maar toch platter dan origineel. Er komen cbr1000 steuntjes op, zijn echt mooi. Op de foto staat er al 1 op en ze passen zo.
De remklauw vooraan heb ik ook al overwogen om een grotere op te zetten, die brembeer ziet er wel stoer uit, ik ga zien wat de 20mm grotere wave disc presteert, dan kan ik van daar verder. als ik deze klauw zou steken heb ik ook weer een grotere pomp nodig, ik had net die van de mbx gekocht.
Ik heb wat gezocht voor de koplamp en wil ik zo doen:
Linkje naar een vb foto
geen zichtbare beugels rond de poten maakt een mooie lijn vooraan.
is van een skyteam pbr origineel.
Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 25-2-2013 om 22:50 uur.
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
arjensik |
19-9-2013 19:59 |
Posts: 552 |
HOT, kan niet wachten om de foto's te zien als ie klaar is
|
|
The rider should never be the slowest part on the bike |
|
JantjeMB5 |
19-9-2013 22:06 |
Posts: 374 |
Ik heb na dit weekend een week vrij dus zal ik wel wat vooruitgang boeken!
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|