frame word van de week gepowdercoat en de rest gaan naar de spuiter
uitlaat en achter brug polijsten
voor de rest is er nog een nieuw kappen set en achter band op het verlanglijstje
als je het goed gelezen hebt dan zeg je ut ..
Ik denk dat je je eerst maar even moet concentreren op motorisch/mechanische onderdelen voordat je weer met je kapjes bezig gaat.. Niet verkeerd bedoeld maar mechanisch is nu eenmaal enorm belangrijk. Voor elk uurtje rijden lig je misschien wel 2 in de schuur om hem motorisch in topconditie te houden.
Het is tenslotte een gebruiksvoorwerp, uiterlijk intresseert me bij m'n eigen motor ook niet meer.
En je bent idd niet de enige Jelmer
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Crossbrommert gek
Hotje omdat het een crosser is en zeker omdat het een kawa is
kijk dat is nou mooi om te hooren
ik weet zelf wel hoe mijn motor is en dat kan je niet fia een foto zien
joren ik heb bijna alles ver vangen in het blok op de versnelings bak
en de krukaswangen niet voor de rest alles .
blok ziet er niet uit van buiten maar van binnen is het bijna nieuw staat .
en langzamer hand word er meer vernieuwd
me pro link klopt ook niet helamaal daar komen binne kort voor dat hij inelkaar gaat nieuwe in . maar dan wel ander lagers niet zo als deze open naalt lagers maar dichte lagers ( te vergelijken met een small end lager)
ik weet zelf wel hoe mijn motor is en dat kan je niet fia een foto zien
joren ik heb bijna alles ver vangen in het blok op de versnelings bak
en de krukaswangen niet voor de rest alles .
blok ziet er niet uit van buiten maar van binnen is het bijna nieuw staat .
en langzamer hand word er meer vernieuwd
me pro link klopt ook niet helamaal daar komen binne kort voor dat hij inelkaar gaat nieuwe in . maar dan wel ander lagers niet zo als deze open naalt lagers maar dichte lagers ( te vergelijken met een small end lager)
eide zomervakantie is hij als nieuw
Dat klinkt al beter. Ben toch benieuwd. Er zit altijd meer onderhoud aan een motor dan je kunt bedenken.
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Dat klinkt al beter. Ben toch benieuwd. Er zit altijd meer onderhoud aan een motor dan je kunt bedenken.
ja is zo .
de nieuwe lagers zijn in gereden dus nu kan ik om de 3 uur me blok olie vervangen ( eerst dee ik om het uur)
en ik ben met 1 ding niet te treden dan is de luchtfilterkast
ik krijg het filter er heel slecht in dus ik wil even gaan kijken of ik daar een oplossing voor kan vinden .
een alu bak maken de bij het achter wiel open kan dan lijkt me veel makkelijker nu ben ik een 1 uur bezig om het filter er goed op te krijgen
Dit bericht is gewijzigd door bennietbeun op 31-3-2013 om 17:47 uur.
Het filter erop krijgen is een handigheid die je jezelf moet aanleren, ik heb hem binnen 10 seconden erop.
Afhankelijk van hoe je luchtfilterbout eruit ziet, kun je misschien een nieuwe kopen met een schuine punt eraan, die schroeft er 100x makkelijker in.
Bij een 2takt is 5-7uur voldoende om de blokolie te vervangen hoor. Alles daaronder is overdreven en dat geld kun je beter in wat anders steken. Een luchtfilter bijvoorbeeld kan nooit schoon genoeg zijn.
Bij the way, het zijn niet de lagers die ingereden hoeven te worden. Het is de zuiger en alle andere aan elkaar grenzende delen die zichzelf moeten zetten dmv hitte.
Dus 3-5x goed warmdraaien en helemaal laten afkoelen, dan zit je goed.
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 31-3-2013 om 17:55 uur.
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
ja is zo .
de nieuwe lagers zijn in gereden dus nu kan ik om de 3 uur me blok olie vervangen ( eerst dee ik om het uur)
en ik ben met 1 ding niet te treden dan is de luchtfilterkast
ik krijg het filter er heel slecht in dus ik wil even gaan kijken of ik daar een oplossing voor kan vinden .
een alu bak maken de bij het achter wiel open kan dan lijkt me veel makkelijker nu ben ik een 1 uur bezig om het filter er goed op te krijgen
Dit bericht is gewijzigd door bennietbeun op 31-3-2013 om 17:47 uur.
ik doe 10 uur met mijn blokolie en zelfs dan komt hij er schoon uit. Maar WTF heb je trouwens met die achterbrug gedaan
ik doe 10 uur met mijn blokolie en zelfs dan komt hij er schoon uit. Maar WTF heb je trouwens met die achterbrug gedaan
mijn blokolie ook . maar heb het liever gewoon om 3/4 uur nieuwe er in
me achterbrug . zo heb ik die gekocht
ben hem aan het schuuren en volgende week heb ik hier een polijst machine staan
en wat er besteld is
nieuwe kappen
nieuwe voor velg
nieuwe spaken voor
wat nog bestel moet worden nieuwe uitlaat + eind demper (hgs of fmf)
en een sticker set . met rij nummer
@mx-jacob verkoop hem toch niet
maar het rijden komt er de eerste tijd ook niet meer van . handpalm een bod gebroken van het wiekend
mijn blokolie ook . maar heb het liever gewoon om 3/4 uur nieuwe er in
me achterbrug . zo heb ik die gekocht
ben hem aan het schuuren en volgende week heb ik hier een polijst machine staan
en wat er besteld is
nieuwe kappen
nieuwe voor velg
nieuwe spaken voor
wat nog bestel moet worden nieuwe uitlaat + eind demper (hgs of fmf)
en een sticker set . met rij nummer
@mx-jacob verkoop hem toch niet
maar het rijden komt er de eerste tijd ook niet meer van . handpalm een bod gebroken van het wiekend
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]
eerst je neus, dan je hand
doe je wel voorzichtig
ja . ik rij redelijk normaal .
me oude achter brug heb ik toen laten lassen en die is laast afgebroken helemaal . dus heb een andere gekocht daar was aleen over heen gespoten enzo (zo als op de foto)