Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - TS50X Jet en Erica

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1072 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery TS50X Jet en Erica
Geplaatst door jet_1980 op 22-11-2012 19:14
Hits Deze gallery is 7940 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Er is nog geen voertuig aan deze gallery gekoppeld.

  Gallery afbeeldingen
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Handvatten op het stuur... [Toon slechts deze afbeelding]
Ander luchtfilter??? [Toon slechts deze afbeelding]
TSX 1996 AF!!! [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina

Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

jet_1980 15-3-2013 17:50 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
gewoon ori luchtfilter gebruiken jung
kan schelen als je hem erop monteert door het ding eerst in warm water te leggen. daarna snel monteren, dan is het rubber iets soepeler.


Heb ff een avatar toegevoegd...dan word ik niet meer 'jung' genoemd, hahah! (Neem aan dat dat 'jongen' betekent???)

Het lijkt sowieso alsof het tussenstuk van het ori filter niet lekker op de carb aansluit, net te kort is. Het is dus niet een kwestie van hem er niet lekker omheen krijgen, maar hij lijkt net te kort...

 
diedtsx 15-3-2013 22:43 Print reply

Posts: 48
mooi ding! En leuk dat je hem weer origineel maakt, alleen de stikkers nog.
 
jet_1980 16-3-2013 3:04 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: diedtsx
mooi ding! En leuk dat je hem weer origineel maakt, alleen de stikkers nog.


Dank je wel! Stickers volgen nog!
 
jet_1980 16-3-2013 3:19 Print reply

Posts: 54
Heb het forum nog even doorgespit en volgens mij zal een grotere sproeier al heel wat uithalen. Dat zal ik gaan proberen. Of iemand een ander idee???
 
Brommers en meer 16-3-2013 7:36 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jet_1980
Heb het forum nog even doorgespit en volgens mij zal een grotere sproeier al heel wat uithalen. Dat zal ik gaan proberen. Of iemand een ander idee???


Met deze is het miss een stuk gemakkelijker:
klik
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
jet_1980 16-3-2013 23:40 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


Met deze is het miss een stuk gemakkelijker:
klik


Wauw, wat een verhaal! Een aantal zaken begrijp ik wel, maar een heleboel weet ik echt (helaas) niks van. Wel superinteressant!

Dat over die powerband zegt me helemaal niks... Ik wist niet dat er nog zoveel komt kijken bij het afstellen van een (in dit geval) TS50X.

Maar goed...is dan ook de eerste schakelbrommer die ik opknap... Niet raar dus, dat ik van een aantal dingen nog nooit gehoord heb!

Maarrûh...je woont niet toevallig in de buurt van Dronten???
Of iemand anders? Dan kan ik het afkijken en leren voor mijn 2e projectje, een TSX uit 1984.

Ik zal je post i.i.g. goed doornemen en kijken hoever ik kom met het afstellen! BEDANKT!!!
 
jet_1980 19-3-2013 17:03 Print reply

Posts: 54
Nou...heb de uitgebreide info nog eens doorgenomen en wordt allemaal duidelijker nu! Ik moet sowieso ff een reeks sproeiermaten hebben. Ook trekt hij ergens valse lucht waarschijnlijk.

Ga ermee aan de slag!

Wordt vervolgd...
 
ChielTZR 19-3-2013 19:18 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jet_1980
Nou...heb de uitgebreide info nog eens doorgenomen en wordt allemaal duidelijker nu! Ik moet sowieso ff een reeks sproeiermaten hebben. Ook trekt hij ergens valse lucht waarschijnlijk.

Ga ermee aan de slag!

Wordt vervolgd...



Goed bezig, Top!
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
NS1-Whisperer 19-3-2013 19:55 Print reply

Posts: 2160
Gaat de goeie kant op, ben benieuwd naar het resultaat

 
"Risico is extra leven"
Brommers en meer 20-3-2013 7:06 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jet_1980
[...]


Wauw, wat een verhaal! Een aantal zaken begrijp ik wel, maar een heleboel weet ik echt (helaas) niks van. Wel superinteressant!

Dat over die powerband zegt me helemaal niks... Ik wist niet dat er nog zoveel komt kijken bij het afstellen van een (in dit geval) TS50X.

Maar goed...is dan ook de eerste schakelbrommer die ik opknap... Niet raar dus, dat ik van een aantal dingen nog nooit gehoord heb!

Maarrûh...je woont niet toevallig in de buurt van Dronten???
Of iemand anders? Dan kan ik het afkijken en leren voor mijn 2e projectje, een TSX uit 1984.

Ik zal je post i.i.g. goed doornemen en kijken hoever ik kom met het afstellen! BEDANKT!!!


Hier nog iets over de vaktermen van de brommerwereld, dan is dit misschien wat makkelijker te begrijpen

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/93
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
jet_1980 17-4-2013 1:56 Print reply

Posts: 54
Ben ik weer!

Ben verder gegaan met de TSX en ben erachter dat-ie ws GEEN valse lucht trekt.

Het lijkt alsof hij na het warmdraaien verzuipt. Ook komt er opvallend veel rook (blauw/wit) uit de uitlaat.

Ik merk ook dat ik erg veel met de koppelingshandel moet spelen om vooruit te komen.

Suggesties???

Ik heb er i.i.g al meer op gereden gisteren dan eerst!!!
Merk alleen wel dat het schakelen niet je-van-het gaat; zal nog eens kijken bij het schakelmechanisme, linkerdeel van het blok.

Zit vooruitgang in! Letterlijk en figuurlijk! Ga er deze week weer mee verder...

Jet

Dit bericht is gewijzigd door jet_1980 op 17-4-2013 om 2:31 uur.
 
jet_1980 27-6-2013 21:04 Print reply

Posts: 54
Hallo allemaal! Ben nog een aantal malen bezig geweest met de TSX, maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb het idee dat er wat anders mis is. Wel teleurstellend, want had gehoopt de brommer volledig in orde te maken, maar zit ff vast...

Is er iemand in de buurt van Dronten, die zou kunnen helpen en kijken wat er aan de hand is??

Hoor het graag!
 
Brommers en meer 27-6-2013 22:07 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jet_1980
Hallo allemaal! Ben nog een aantal malen bezig geweest met de TSX, maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb het idee dat er wat anders mis is. Wel teleurstellend, want had gehoopt de brommer volledig in orde te maken, maar zit ff vast...

Is er iemand in de buurt van Dronten, die zou kunnen helpen en kijken wat er aan de hand is??

Hoor het graag!


helaas, ik woon niet id buurt van Dronten...
Woon in Zwijndrecht, Zuid-Holland

Aan je vorige post te zien denk ik dat het tijd is voor een blok revisie (eens moet je eerste keer zijn) Je keerringen zijn waarschijnlijk op, daardoor houd de brommer je blokolie niet meer tegen waardoor die blokolie verbrand wat dus de blauw/witte rook veroorzaakt (weet dat bij mijn mt bij de eerste rit de straat ook helemaal blauw stond )

Ik denk dat je dit het beste met een user van BF of iemand anders die een hoop van motoren/brommer/tsx af weet moet doen.

Als je je blok toch open hebt zullen een paar verse lager ook geen verkeerde keus zijn. Meestal zijn die, als de keerringen kapot zijn ook wel aardig op...

hier een faq voor het reviceren van je blok: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/184

maar denk dat je dit het beste samen kunt doen, succes
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
suzuki-fan 27-6-2013 23:11 Print reply
Posts: 67
Deze handleiding is voor een tsx en deze heb ik ook gebruikt
voor het reviseren van mijn blok:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/37331/3
Hebben de lagers van het blok ook voelbare speling?


 
jet_1980 29-6-2013 17:08 Print reply

Posts: 54
Beiden bedankt voor de input! Zal het binnenkort doorlezen...



Jet
 
jet_1980 29-6-2013 17:29 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


helaas, ik woon niet id buurt van Dronten...
Woon in Zwijndrecht, Zuid-Holland

Aan je vorige post te zien denk ik dat het tijd is voor een blok revisie (eens moet je eerste keer zijn) Je keerringen zijn waarschijnlijk op, daardoor houd de brommer je blokolie niet meer tegen waardoor die blokolie verbrand wat dus de blauw/witte rook veroorzaakt (weet dat bij mijn mt bij de eerste rit de straat ook helemaal blauw stond )

Ik denk dat je dit het beste met een user van BF of iemand anders die een hoop van motoren/brommer/tsx af weet moet doen.

Als je je blok toch open hebt zullen een paar verse lager ook geen verkeerde keus zijn. Meestal zijn die, als de keerringen kapot zijn ook wel aardig op...

hier een faq voor het reviceren van je blok: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/184

maar denk dat je dit het beste samen kunt doen, succes



Kan het zijn dat ik daarom maar 1 rondje europ kan rijden en dat hij daarna problemen geeft? Bij gasgeven echt zo'n BWOAAP-geluid.

 
Brommers en meer 29-6-2013 20:53 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jet_1980
[...]



Kan het zijn dat ik daarom maar 1 rondje europ kan rijden en dat hij daarna problemen geeft? Bij gasgeven echt zo'n BWOAAP-geluid.



dat komt omdat die dan warm is en de carburateur dan afgesteld moet worden

Ook al ben je wat ouder, op dit forum en de praktijk leert gewoon een kwestie van veel lezen en sleutelen

hier een faq om je carb af te stellen: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

zal ik wel doen na de revisie omdat er nu namelijk 2 factoren een rol spelen.


 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
jet_1980 9-7-2013 0:54 Print reply

Posts: 54
Zo...daar ben ik weer.
Ik ben er inmiddels achter dat mijn blok lek is en dat ik daardoor nauwelijks vermogen heb...

De vorige eigenaar heeft ws het blok gespleten met een schroevendraaier...das niet de lekkerste manier... Hierdoor is een gat ontstaan, echter zat deze volgepropt met vloeibare pakking o.i.d.... Ach ja, zo kan het ook!

Ik heb inmiddels een tweedehands blokje op de kop getikt en deze is nu bijna klaar om gemonteerd te worden...SPANNEND!!!

To be continued....


 
Brommers en meer 9-7-2013 7:38 Print reply

Posts: 1966
Oke, ben benieuwd
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
NS1-Whisperer 9-7-2013 13:09 Print reply

Posts: 2160
Goed bezig
 
"Risico is extra leven"
jet_1980 10-8-2013 19:14 Print reply

Posts: 54
Brommer rijdt!!! Stukken beter zeg! Nu nog het laatste afstelwerk...


 
Brommers en meer 11-8-2013 7:53 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jet_1980
Brommer rijdt!!! Stukken beter zeg! Nu nog het laatste afstelwerk...




Mooi, met behulp van die faq die ik je gegeven heb komt dit denk ik helemaal goed
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
jet_1980 16-8-2013 23:50 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


Mooi, met behulp van die faq die ik je gegeven heb komt dit denk ik helemaal goed



Dat denk ik ook wel, ja!
 
jet_1980 27-10-2013 18:28 Print reply

Posts: 54
Zo, ben ik weer na lange tijd!!
Ik ben afgelopen week eindelijk weer verder gegaan met de TSX
en heb hem nu EINDELIJK volledig aan de praat!
Het blok dat ik er nu onder heb is helemaal in orde en lekt gelukkig niet. Ook de brommer zo goed als afgesteld, nog heel iets bijstellen, maar rijdt super!!

Foto's volgen...

Jet
 
jet_1980 27-10-2013 18:45 Print reply

Posts: 54
Foto geplaatst!

Jet
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved